Hallo, Ik zit te dubben... Ik heb er van mijn vorige zwangerschap nog zo'n 7 kilo extra aan zitten, nu wil ik graag een 2de kindje. Wat is wijsheid? Eerst afvallen dan zwanger of eerst weer zwanger en dan afvallen? Wat denken jullie of wat zijn jullie ervaringen? Liefs Zomaar
Ik heb daar geen moment over nagedacht. Een paar kilootjes of een baby? Poeh, daar hoef ik echt niet over na te denken. Die kilo's komen later wel. Trouwens, ik ben ze aan het begin van mn zwangerschap al kwijt geraakt doordat ik helemaal geen eetlust had. Twee vliegen in 1 klap dus.
Zwanger worden! Waarom eerst af gaan vallen om vervolgens weer veel aan te komen en dan weer te moeten afvallen....zo blijf je bezig....
Ja, lastig! Ik kan me goed indenken dat je je daar druk om maakt (zou ik ook doen!) .. Ik zou eerst afvallen en dan proberen zo min mogelijk aan te komen. Van een eerste zwangerschap leer je vooral. Ik weet dat ik op het einde in mijn verlof niet dagelijks een zak (ja, een zak!) Lions naar binnen moet werken.. Die kilo's gaan er dus moeilijk weer af..
Ja maar Bo... Niet iedereen komt aan van het eten hoor Ik had voor mijn zwangerschap maatje 36 ik denk eerlijk gezegd niet dat ik daar oooooit nog in ga passen. Ik heb helaas de aanleg om dikker te worden en op het eind van de zwangerschap met BI doe je ook niet meer zo veel... (bahalve vaak naar fysio gaan hihi)
het ligt eraan hoe dik je al was voor de eerste denk ik (of heo dik je jezelf vind dan he beter gezegd) als jij nog babyvet heb maar niet erg vind (zo te zien heb je geen ernstig overgewicht ofzo (tenminste i got more baby vet dan jij hebt haha) Zou ik er gewoon lekker voor gaan die paar kilo maakt dan echt geen bal meer uit. Ik kom 30 kilo aan in een zwangerschap eet amper wat en blij aankomen ik ben echt TE dik maar toch gaan we voor een tweede en dan daarna willen we geen kids meer (ik heb geen zin om af te vallen en dan helemaal van voor af aan te beginnen) succes meid!
Hier hetzelfde...pastte ook in maatje 36, maar zo na mn zwangerschap echt niet meer en ik geloof ook niet dat ik daar ooit weer in ga passen (weeg nu ong 8kg meer dan voor zwangerschap), maar nu we aan een 2e beginnen, denk ik hmmm paar kilo minder is wel fijn, dus ben sindskort weer lekekr gaan sporten.Niet alleen om af te vallen, maar ook omdat ik het leuk vind en fij vind om aan mijn gezondheid en conditie te werken en mocht ik daardoor wat kwijt raken!Heel goed! En dan wil ik dus wel proberen om tijdens de eventuele zwangerschap ook actief te blijven, dat is de vorige keer erbij in geschoten door verhuizing ed, dat zal ook wel een hoop schelen, denk ik zo. Succes!
goh ik ben dus niet de enige die hier mee strubbelt.. ook wij willen nog een mupke maar ik zit mog 6 kilo boven mijn gewicht (als ik in de spiegel kijk lijkt het nog meer) maar goed al die moeite en dan weer aan komen bleh.. niets voor mij... Vinden jullie het niet gek om nog een kindje te willlen. ik ben zo bang dat het brusje nooit zo leuk, lief geweldig en mooi kan zijn als mijn zoontje, en heb je dan ook zo veel liefde en gevoel.. lijkt me erg overweldigend... ciao bianca
Hier hetzelfde probleem: 5 kg. teveel , maar we gaan voor 2e en inderdaad heb ik goede voornemens om tijdens de eventuele volgende zwangerschap beter op mijn eten en beweging te letten. Trouwens, met een kleintje zwanger zijn lijkt me sowieso anders dan van je eerste. Je bent toch meer in de benen etc. Wel probeer ik nu dagelijks een wandeling van een uur te maken. Ach, ik zie wel. Om eerlijk te zijn heb ik nu geen zin in Sonja B. of South Beach (wat mij 2 jaar geleden 6kg lichter maakte). Dat komt wel na ons volgende kind.
Maar als je tijdens je zwangerschap alleen heel gezond eet en niet snoept hoef je echt niet veel aan te komen hoor! Juist in je zwangerschap verbruikt je lichaam zoveel energie dat je niet hoeft te groeien als je dat niet wilt. Mijn ervaring is dat ik juist tijdens de zwangerschap heel gezond wil eten en niet wil snoepen, dus dan ben je veel concequenter. Zelf was ik maar anderhalve kilo aangekomen tijdens de zwangerschap. Toen Jesse geboren was, was ik mooi een kilootje of zeven kwijt.
Hier ben ik het echt niet mee eens. Ik wilde zeker niet groeien maar ben in mn eerste zwangerschap maar liefst bijna 30 kilo aangekomen. En dat met gezond en met mate eten! Door een zwangerschapsvergiftiging hield ik enorm veel vocht vast. Daarnaast ging mijn lijf op standje sparen staan. Iedere calorie werd meteen omgezet in vet. Natuurlijk heb je best invloed op wat je eet en hoeveel je groeit. Maar je hebt echt niet alles zelf in de hand. Helaas!
ik wou eerst ook afvallen maar omdat ik zwanger wilt worden heb ik het idee dat dat totaal geen zin heeft ik doe het daarna na de zwangerschap maar ja eerst maar eens zien of dat het lukt ben nu een half jaar verder maar het is nog steeds niet geluk
Jawel! Ik ben zo zo zo zo verliefd op mijn binkie, dus aan de ene kant vind ik dat hij een broertje of zusje verdiend en aan de andere kant heb ik wel eens het gevoel dat ik HEM dan tekort schiet in verdeelde aandacht en zo..... En mijn mannetje is zo vrolijk, mooi, lief, etc een mens kan toch niet 2 keer zo veel geluk hebben Maar alleen is ook maar zo alleen (zeker later).... Goed 300000 vragen die door je hoofd heen kunnen schieten, alle voor en tegens (ik word er gek van )