2de kindje geen 2de naam=

Discussie in 'Babynamen' gestart door blieb, 16 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nijna

nijna Fanatiek lid

25 nov 2015
    1.365
    85
    48
    Ik vind dat ook belangrijk.

2. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Hier ook twee boys met twee namen en daarom ook voor ons meisje een tweede naam.. Zou toch jammer zijn als jullie tweede zich een soort van achtergesteld zou voelen omdat die maar 1 naam heeft.

3. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.562
    1.865
    113
    Vrouw
    Mee eens

4. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Hier hebben alle kids drie namen.

5. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik zou het tweede kindje echt ook weer 3 namen geven, net als je oudste. Het is al genoemd, maar ik wil toch benadrukken dat je jongste het kan opvatten als: "ze hadden geen tijd/inspiratie/zin meer om voor mij nog 2 namen extra te verzinnen" en kan daaruit de conclusie trekken dat hij of zij minder belangrijk is dan de oudste. Dat zou toch geen enkele ouder willen!

Onze twee gezonde kinderen hebben allebei 3 namen omdat mijn man dat wilde. Ik had 2 namen ook prima gevonden, maar zou het wel altijd gelijk hebben gehouden. Onze eerste overleden kindje heeft maar 2 namen, maar die moesten we ook in een week verzinnen. Ik heb zelf 2 namen en mijn man heeft 3 namen.

De oudere zus van mijn man heeft 2 namen en ik vond het altijd raar dat ze haar maar 2 namen hebben gegeven en mijn man 3. De verklaring is wel dat zijn oudere zus vernoemd is naar de moeder van mijn schoonvader. Bij mijn man wisten ze kennelijk dat ze het bij 2 wilden laten, want mijn man is vernoemd naar de andere 3 grootouders, zodat ze dus alle 4 vernoemd zijn. Dat kan dan wel een logische verklaring zijn.

Je kunt de namen van je moeder en/of schoonmoeder veranderen in een mannelijke variant als het weer een jongen wordt. Als je niet nogmaals wilt vernoemen, zijn er altijd nog genoeg mooie namen of namen met een mooie betekenis te vinden.

6. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Wij doen het niet. Vind ik zelf ook niet nodig en bij onze dochter kwam het gewoon mooi uit om het wel te doen :) (is een vernoeming bij haar)

7. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Ik zou het ook bij beide kinderen gelijk houden.

Stamhouderschap gaat over het voortzetten van de familienaam. Je weet van tevoren niet wie dat gaat worden.

Bovendien houden veel vrouwen tegenwoordig hun eigen naam aan als ze trouwen, en als hun partner toevallig een minder mooie naam heeft, dan krijgen de kinderen gewoon de naam van de vrouw.

Ik heb maar 1 naam, maar dl heeft er twee gekregen. Vernoemd, maar ook voor het geval die andere naam beter bij haar zou passen :)

Deel Deze Pagina