verlenging kraamzorg bij bekkenpijn?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Baileyy, 26 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Weet iemand wanneer je kraamzorg verlengd wordt? Ik kan nog niet veel door bekkenklachten en zie op tegen maandag wanneer de kraamverzorgster weg gaat...
    Ze vroeg wel of ik straks hulp kan vragen aan mijn schoonmoeder ofzo. Maar jeetje dat zie ik niet zitten. Mijn vriend kan wel thuis zijn maar die is dan ook druk met de oudste, wassen, eten koken. Als hij dan mij ook steeds moet helpen en de baby..
    We hebben al bewust geen visites gepland, maar eigenlijk vind ik dat helemaal niet leuk want ik ben ook trots en wil haar laten zien..

Nouja om een lang verhaal kort te maken? Wanneer krijg je extra uren kraamzorg?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik neem aan dat je kraamhulp dat zelf wel weet toch of je meer uren kan krijgen door bekkenklachten.
    lijkt mij iig wel dat als je zelf gewoon nog te afhankelijk bent dat ze meer uren aan kan vragen.
    dus zou het iig met haar overleggen of dat kan.
    en je met een schoonmoeder af laten schepen werkt natuurlijk ook niet.
    mijn kraamhulp is er zelf heel makkelijk in dat als ik het niet zie zitten dat ze straks al weg gaat gaat ze proberen meer uren te regelen.
    gelukkig ben ik zelf erg fit en mobiel maar mag ik gewoon niks van ml..

3. lies276

lies276 Niet meer actief

bekkenklachten zijn zeker een reden om langer kraamzorg te krijgen.
    Niet dat de klachten in die 2 dagen verdwenen zullen zijn, maar het kan net een extra duwtje in de rug zijn.
    Maak het bespreekbaar met je kraamverzorgster, maar vooral bij de verloskundige.
    Die moet nl haar handtekening zetten om vergoeding van de verzekering te krijgen.

4. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Nouja ik wil niet zomaar ergens om vragen als je er geen recht op heb.
    Vandaag met de verloskundige heb ik ook besproken dat ik me zorgen maak om mijn bekken. Maar ze begon niet over extra uren, wel dat het erg vervelend is en ik een fysio aan huis kan inschakelen. Dat ga ik maandag ook doen.

5. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Als jij het niet wil vragen, kan je man het ter sprake brengen?

6. lies276

lies276 Niet meer actief

Waarom zou je er geen recht op hebben?
    In het landelijk indicatieprotocol staat het kopje " niet fysiek zelfredzaam" en als ik het zo lees slaat dat op jouw situatie.
    Gewoon vragen dus😉

7. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Oh dankje dat landelijke indicatieprotocol kende ik niet nee.
    Maar ben niet fysiek zelfredzaam nee. Maar ik dacht dat je ook zekf mensen moet regelen als hulp anders. Dus da5 de partner dan thuis moet zijn of iemand anders..

8. Kattekit

Kattekit Bekend lid

10 okt 2011
    532
    0
    0
    Gewoon vragen, ik was door mijn sectio (hele andere reden natuurlijk) nog niet voldoende op been. Was zo geregeld. Jij bent ook nog niet voldoende op de been, dus een hele terechte vraag. Je fam. Kan na die 9 en 10e dag ook nog bijspringen. Maar nu zeker een balletje opgooien!!

9. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dankjulliewel. De kraamverzorgster gaat straks de verloskundige bellen voor een herindicatie. Ik ben benieuwd.

10. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Ik heb bij mijn vorige zwangerschap bij het intakegesprek met de kraamzorg al een aangepaste indicatie gekregen met extra dagen, ik zat toen in een rolstoel vanwege BI. Zeker een geldige reden dus, ik zou het gewoon bespreken! En natuurlijk veel succes met je herstel, ik weet dat het erg zwaar kan zijn.

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Dankjewel. Ik heb verlenging gekregen en vandaag afscheid genomen uiteindelijk op de 10e dag.
    Nu hopen dat ik me gauw wat fitter voel.

Deel Deze Pagina