3 dagen werken, welke 3?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door debby01, 11 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby01

debby01 Lid

24 aug 2009
    5
    0
    0
    Op dit moment werk ik 4 dagen, maandag t/m vrijdag. Na de bevalling kom ik terug voor 3 dagen, maar ik twijfel nog over de dagen. De woensdag en vrijdag is op het werk rustig en ook bij de kinderopvang. Het is ons eerste kindje, en ik wil toch wel graag de goede keuze maken. Wat zouden jullie doen of wat doen jullie?
    ma, di en do
    of
    di, woe en vrij

2. scheetjuh

scheetjuh Actief lid

12 apr 2009
    430
    1
    16
    mmm ik denk dat wij daar niet veel over kunnen zeggen
    doe wat jou het fijnste lijkt! jij kent het op je werk het beste! welke dagen het prettigste zijn, verder zal het niet heel veel uit maken welke dagen het worden lijkt mij...

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik werk nu ma-wo-do en wil straks graag naar ma-di-wo vanwege dat kleuters woensdagmiddag vrij zijn. Maar dat blijkt best lastig. Als ik jou was zou ik er nu al goed over nadenken hoe je het ook later graag wilt.

4. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik werkte zelf ma, woe en do. Wat ik erg fijn vond was de vrijdag vrij, had ik al vroeg weekend:) Vond het een ander gevoel dan de maandag vrij zijn, heb op zondag toch altijd een beetje het idee dat het weekend bijna voorbij is. Gek eigenlijk..

5. debby01

debby01 Lid

24 aug 2009
    5
    0
    0
    Dank...
    En zal het voor ons kindje uitmaken, de drukke of rustige dagen?

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    het beste lijkt mij ma,di en do.... dit omdat de kinderen op latere leeftijd woensdagsmiddags vrij zijn en sommige ook op vrijdagsmiddags... en dan wil je mischien wel thuis zijn.

Ik heb helaas geen keus en moet op di,wo en vrij gaan werken... maar ik bewaar mijn ouderschapsverlof en ga zodra onze kleine naar de basisschool gaat 5 uurtjes ouderschapsverlof opnemen zodat ik woensdagsmiddags vrij kan hebben.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik ga na de bevalling (nr 2) 3,5 dag werken (1/2 thuis) en ga maandag, dinsdag en woensdag werken. Manlief heeft op woensdag papadag en donderdag en vrijdag ben ik thuis. Gelukkig heeft ons kinderdagverblijf plek genoeg op die dagen en kan ik gewoon dagen achter elkaar werken. Dat vind ik prettiger dan gebroken door de week.

Als zoontje straks naar school gaat, kijken we wel weer verder. Goeie kans dat ik tegen die tijd wel van baan verandert ben (heb het niet enorm naar mijn zin)

8. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik werk ma di wo en vind dit voor mezelf erg prettig.
    Op donderdag gaan werken is bij ons geen optie (te rustig) dus ik vrees dat onze dochter op woensdagmiddag gewoon naar de opvang moet... Op vrijdagmiddag zijn de jongste kinderen immers ook vrij. Het is wel prettig dat we vanaf donderdag gewoon 4 dagen rust hebben, ik heb ook versprokkelt gewerkt maar dan heb je die rust niet zo.

9. jaimy22

jaimy22 Actief lid

28 jun 2007
    210
    5
    18
    ik werk ma di do en blijf dit na me verlof doen
    vind het heerlijk vrijdag vrij
    en ook woe natuurlijk met ook op de toekomst
    maar er kan nog veel gebeuren in 4 jaar

10. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik ga strax werken op dinsdag, woensdag en vrijdag!
    Woensdag en vrijdag omdat dan de meeste andere vrij wilde zijn + ik had daar de meeste kans op op het KDV....

11. kleinesam

kleinesam Fanatiek lid

15 mrt 2009
    1.409
    0
    0
    En ik ga op dinsdag, donderdag en vrijdag naar kantoor. Maandagochtend werk ik vanuit huis. En de middag en woensdag ben ik vrij. Mijn man is de vrijdag vrij.

12. Agatha

Agatha Fanatiek lid

16 sep 2007
    1.382
    0
    0
    Ma, wo, vr. Was vooral in begin prettig voor ukkie, die was erg snel overprikkeld door alle drukte op de creche, en zo kon ze na elke crechedag weer een dagje bijkomen. En op wo en vr is het rustig op de creche, ook fijn voor haar. En voor mij. Ik kook op mijn vrije dag altijd voor 2 dagen, hoef ik als ik werk alleen nog maar op te warmen. Was handig omdat ik als ik thuis kwam meteen borstvoeding ging geven en is nu handig omdat mijn hongerige dochter dan meteen kan eten. En ik zelf ook...(zwanger)

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk op ma-wo-vr en ik vind het ideaal! Mijn vriend is op woensdag thuis, dus alleen op maandag en vrijdag opvang.
    Ik vond het met de borstvoeding heel fijn omdat ik altijd om de dag moest kolven en dus nooit 2 dagen achter elkaar. Nu is het een fijne afwisseling telkens. Wat ik ook fijn vind is dat als Eva maandag ziekjes uit de opvang komt, vrijdag meestal weer beter is. En we het di-wo-do rustig voor haar kunnen houden zodat ze goed kan uitzieken en ze vrijdag weer naar de opvang kan en wij geen vrij hoeven te nemen.
    En hoe we het straks met school doen als ze vrijdagmiddag vrij is... misschien naschoolse opvang, of ik ga een halve dag minder werken, totdat ze wel op vrijdag de hele dag naar school gaat.

14. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik ga straks werken op dinsdag donderdag en vrijdag.
    Vrijdag omdat iedereen dan al vrij wil zijn. Dinsdag omdat we dan geen vrij mogen hebben en donderdag omdat dat de enige dag was dat mijn man vrij kon zijn.

15. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Ik werk op ma-do-vrij.. Heel relaxed moet ik zeggen.
    1 dag werken 2 dagen vrij, 2 dagen werken 2 dagen vrij, enz.

Deel Deze Pagina