2de kindje opkomst de oudste is dan 2 jaar en 2 maanden oud

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Orchidee26, Oct 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fam

fam Actief lid

Jul 1, 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    Hier ook 2 jaar en 2 maanden tussen de kinderen en dat daat fantastisch. Zoonlief geniet volop van zijn zus en werd toen zus net geboren werd nooit wakker van het gehuil en dat deed ze veel in de eerste dagen. Nu nog slapen ze door elkaars gehuil heen. Ook nooit jaloers geweest.

2. Hibatullah

Hibatullah Actief lid

Dec 21, 2008
    117
    0
    0
    Laborantje
    mijn oudste was 16 maanden toen de jongste was geboren. ze was nooit jaloers geweest op haar kleine zusje en nu ook heel erg zorgzaam voor haar.

Nu laat ik ook alles parallel lopen, zoals samen ontbijten, lunch, slapen en avondeten. zo hoef ik niet alles dubbel te doen en ook gezellig. Het kan soms een gekke huis zijn als ze allebei lopen te janken maar dan ff geduld hebben en doorheen bijten zonder te schreeuwen en gek te worden en dan komt alles goed.

heb er geen spijt van dat ik ze zo dicht op elkaar heb. hebben ze meer aan elkaar straks voor als ik niet in de buurt ben.

3. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Hier zit er 2 jaar en 5 maanden tussen. T wordt 's nachts niet wakker ( ook overdag doet het hem niks als F huilt). T is erg zorgzaam voor F, maar ja wel op een manier van een 2,5 jarige. Zo geeft hij hem kusjes en rijdt dan vervolgens met een trein over zijn hoofd. Ik vind dat vooral erg vermoeiend om de oudste uit te leggen hoe hij om kan/moet gaan met zijn broertje. De oudste bevsetigen wij vooral dat hij de grote broer is en dat vindt hij fantastisch.

Ik vind het vooral moeilijk om de aandacht goed te verdelen. T vraagt wel meer aandacht dan voordat F er was. Jaloers is hij niet, maar hij kan wel erg baldadig zijn. Zo is het voeden een tijdstip om allerlei rare dingen te doen.

Share This Page