Mijn zoon is nu ruim 13 maanden en ik begin nu pas weer kriebels te krijgen. Heb een zwaar eerste jaar achter de rug met een extreem prematuur geboren zoon en alle perikelen die daar bij komen, dus eerder had ik ook echt niet getrokken. Anders wacht je tot je kindje een maand of 6 is en kijk je dan hoe makkelijk het allemaal gaat. Dan weet je ook of je kindje bijvoorbeeld een moeilijke slaper is of juist heel makkelijk en of jullie de puf en energie hebben om direct voor een tweede te gaan. Zo'n 1,5 jaar tussen je kindjes is denk ik kort op elkaar genoeg om leuk te kunnen spelen hoor! En dan kun je zelf ook even genieten van je eerste en een beetje bijkomen. Want vergeet niet, het is allemaal hardstikke bijzonder, dus geniet ook wel van je ukkie hoor! En dat verdient je kindje ook!
nou nee hoor jullie hebben me niet bang gemaakt ben alleen niet elke dag op de pc. leuke reactie's veel meningen ik heb genoeg tijd voor me dochter.. ze komt nikt tekort, ik werk niet.. en wie zegt dat ik meteen zwanger word.. ik zit er alleen aan te denken.. wilt niet zeggen dat ik het meteen doe.. ieder zijn mening... en ieder zijn ding. de 1 houdt erwel van om meteen weer kinderen te willen en de andere niet. ik zie wel hoe het loopt.. bedankt iniedergeval voor de (leuke) reactie's van sommigen
@Parel 1988... zoist meid, als jij denkt dat je dr goed aan doet moet je het lekker doen... ik zou zeggen succes dr mee!
Haha, erg leuk om de reacties te volgen op dit topic... Vragen om meningen lokt heel wat uit, maar dat weet je van te voren! Zou er zelf ook niet aan moeten denken. Bij ons zal er net geen 2 jaar tussenzitten en dat lijkt me heerlijk. Daarnaast had ik echt een heel jaar nodig om weer helemaal te herstellen, zowel lichamelijk als mentaal! Het is niet niks, een zwangerschap... Succes met je keuzes.
Ik was na 3maanden weer zwanger en kan me niet vinden in de reacties van sommige dames! Ik doe mijn kinderen niks te kort of wat!ik heb tot 38weken nog alles gedaan hoor en ook nu mijn jpngste slaap nog veel dus heb ik nog genoeg tijd voor mijn oudste, als mn oudste om 20.00 uur naar bed gaat het ik ook alle tijd voor mijn jongste.waarom zou je niet van je kind kunnen genieten omdat je nog een tweede wil?echt onzin meningen van mensen die het wel denken te weten terwijl ze geen ervaring hebben,je tweede kindje zal ook nooit de hele1 op 1 aandacht krijgen.ik ervaar het helemaal niet als zwaar!je heb wel de drukke momenten maarja daar kies je voor. Als jij je lichamelijk goed voelt dat is het jullie beslissing.ik ben er noet incontinent van geworden en heb ook geen baarmoeder verzakking!succes met je beslissing als ik het over mocht dpen dan zou ik het zo weer gedaan hebben!
Ik vind ook dat je je lichaam rust moet geven ( ik ben juist zwak dus kan het niet aan, mischien jij wel). Enne ik zou ook die tijd gebruiken om van me kindje te genieten...Genoeg aandacht geven..Wat bij mij niet gaat lukken met 2 kleine...Niet genoeg slaap etc weet ik veel nog meer (mischien heb jij aandacht voor 2 en heb je niet genoeg slaap nodig) Me oudste is 7 en me jongste is 5...Enne ze kunnen goed met elkaar spelen hoor! Ze maken af en toe ruzie met elkaar, maar dat heeft niks met hun leeftijd te maken, want me broer en ik schelen ook een 11 maanden enne we maakten ook ruzie met elkaar...Ik moet wel eerlijk zeggen dat we een hechte band met elkaar hebben, maar komt het omdat we zo kort na elkaar geboren zijn? Dat weet ik niet.. Maar wat ik merk van me kids ziin, dat ze ongeacht hun leeftijd goed en lief voor mekaar zijn..Enne ik ben na 5 jaar zwanger van de 3e..Iedereen vind ik dat te lang ermee heb gewacht. Ik juist niet! Ik zou het niet anders willen.. Meid het is jouw lichaam, jij moet er een goed gevoel bij hebben.. Liefs Jeanney