Hoi dames Even een vraagje: Ik heb in mei een mk gehad waarna ik een wat langere cyclus van 36 dagen had. Die daarop volgde was het allemaal weer zoals vanouds, dus 30 dagen. (Ik heb al jaren een cyclus van 29/30 dagen) Meestal voel ik mijn eisprong rond dag 15 (of iig het groeien van het eitje) door buikkramp aan een kant, ik weet dit omdat bij dat gevoel ik nu al 2x een posi ovu test heb gehad en al een aantal keer op het juiste 'moment' geklust heb. Maar deze maand heb ik vandaag op cd 19 een knal ovu test (waarna in theorie dat ei pas springt binnen 12-48 uur) hoe zit dat dan met de luteale fase? Is deze standaard altijd 14 dagen of kan dit ook varieren? Zou ik nu bijv gewoon op dag 30 of 31 ongi kunnen worden of moet ik nu ook uitgaan dat dat pas op cd 33 of 34 zal zijn? Ik heb dit nog nooit eerder gehad dat een cyclus zo lang zou duren afgezien dus van de eerste na mk. Iemand die dit weet? En kan ik nou bijv. Volgende maand dan weer wel m'n ei rond cd 15 verwachten? Ben een beetje in de war
Je luteale fase kan 10-18 dagen zijn. Het is niet standaard 14 dagen, het kan ook nog per cyclus verschillen. Als je eisprong later komt, is je cyclus over het algemeen langer, omdat je menstruatie ook opschuift.
Ok thanks dames, maar in theorie zou ik gewoon een lf kunnen hebben van 10 dagen nu waardoor ik alsnog op dag 30 ongi krijg... En dan kan het dus volgende maand weer iets anders zijn... Hmm maakt het niet makkelijker haha
Het kan idd variƫren. Ik heb over het algemeen (niet altijd) wel een wat kortere lf als mijn eisprong later is, maar dan is de cycus nog steeds langer dan bij een vroegere eisprong.
Ja alles kan, maar ik denk dat dat minder vaak voor komt. Volgens de echo komt mijn zoontje van cyclus dag 10, ik twijfel nog steeds of dat wel klopt.
Een vrouwen lichaam is geen robot en dus kan alles per maand verschillen. ik heb bijna altijd een cyclus van 28 dagen. De ene maand mijn ei op dag 15 met een lf van 13-14 dagen en de maand erop een ei op dag 18 met een lf van ong. 10 dagen. ik heb 1 x mijn ei op dag 18 gehad en mijn menstruatie op dag 25 ... toen had ik dus een lf van maar 7 dagen. En aangezien ik de tempmethode toepas (al ruim 15 jaar) weet ik 100% zeker wanneer mijn ei altijd is geweest (geen gehannes met lh testen die alleen een piek aangeven want dat is geen zekerheid tot daadwerkelijk springen).