Hoi lieve allemaal, Graag zou ik hier op het forum willen praten met iedereen die weer (pril) zwanger is na een miskraam (of meerdere). Ik ben nu zelf weer pril zwanger na in maart 2013 en in oktober 2013 een miskraam te hebben gehad. In maart 2013 verloor ik bloed met 8,4 weken. Volgende dag meteen een echo bij de vk. Helaas was het hartje gestopt met kloppen. Ik wilde graag afwachten tot mijn lichaam het zelf zou regelen. Dit gebeurde helaas niet, na erg veel bloed verloren te hebben bleek alles nog in mijn lichaam te zitten en kreeg ik een spoed-curretage. In oktober 2013 kregen we een vroege echo in verband met de vorige miskraam. Ik voelde me op en top zwanger en had er veel zin in. Helaas vertelde de vk ons dat het vruchtje te klein was voor de tijd dat ik zwanger zou moeten zijn. Het vruchtje was 8,4 weken, dit had 10 weken moeten zijn. Een week later nog een echo, voor de zekerheid. Ik had nog steeds zwangerschapsverschijnselen, geen bloedverlies en was zelf erg positief. Helaas, het vruchtje was niet gegroeid, de vruchtzak wel. Na een week kregen we nog een echo en was de vk zeer zeker dat het echt niet goed zat. Ik wilde weer wachten totdat mijn lichaam het zelf zou regelen, maar na 2 weken zonder bloedverlies en vol met zwangerschapskwaaltjes een afspraak gemaakt met de gynaecoloog. Vruchtzakje was wel groter geworden, mijn lichaam had dus gewoon niet door dat het niet goed zat. Ik voelde me zo bedrogen door mijn eigen lichaam. Een dag later ben ik weer gecurriteerd. Ik ben aan de ene kant ontzettend gelukkig dat ik weer zwanger ben, aan de andere kant neemt de angst vaak de overhand. Iemand die zich hierin herkend?