Hoi Hoi Ik ben 5 december vorig jaar bevallen dmv een keizersnede van een dochter. Nu geef ik sindsdien borstvoeding. Ben vorige maand voor het eerst ongesteld geworden daarvoor ook een eisprong gevoeld. Nu had ik eigenlijk afgelopen weekend ongesteld moeten worden maar tot op heden niets! Ik heb ook helemaal geen eisprong gevoeld een paar weken terug. Nu was mijn vraag kan het zo zijn dat mijn menstruatie nu later komt door de borstvoeding. Want had eerst altijd een normale cyclus van 28 dagen had altijd precies 2 weken na de eerste dag van mijn menstruatie mijn ei! Nu geen ei gevoeld maar wel sex gehad omdat we het alweer wilde proberen voor een 2de. Kan mijn cyclus nog helemaal in de war zijn of moet ik denken aan misschien een nieuwe zwangerschap? Heb al diverse testen gedaan allemaal negatief ik neem aan als ik bijna een week overtijd ben dat ik dan wel positief moet testen toch? Of zou het ook aan mijn schildklier kunnen liggen? Bedankt alvast Groetjes
Hoi, Als je borstvoeding geeft kan je niet echt op je cyclus vertrouwen omdat die heel wisselend kan zijn. Dus ik zou niet meteen denken aan een nieuwe zwangerschap. Echter, je borstvoeding beschermd niet tegen een nieuwe zwangerschap, dus als je niet zwanger wil worden adviseer ik je absoluut aan zsm te beginnen met de pil/mirena. Groeten Evelien