2de mirena wordt uitgestoten

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door catherina, 20 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. catherina

catherina Actief lid

25 okt 2009
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie heeft dit ook meegemaakt?

In juli heb ik, 7 wkn na bevalling, een mirena laten plaatsen.
    Een controle echo gehad en hij zat goed!
    Nu merkte ik eind oktober dat ik met lopen de draadjes voelde,
    en had ook buikpijn en bloedverlies.
    Draadjes korter geknipt en een controle echo laten maken.
    En ja hoor, spiraaltje werd uitgestoten.
    In nov een nieuwe laten plaatsen en vandaag na 5 wkn weer een echo, maar had al een paar dagen buikpijn, zo'n menstruatie achtig gevoel, migraine en bloedverlies.
    En wat denk je ook deze was uitgezakt, gaf nog wel hormoon af, maar was bezig met uitstoten.

Iemand hier ervaring mee?
    En wat hebben jullie toen voor anticonceptie gekozen?
    We hebben 2 kids en blijven hierbij, mijn man wil zich niet laten steriliseren :x

2. Missy c

Missy c Lid

4 dec 2012
    58
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Catherina
    ik ben zelf vanaf mijn 13e tot mijn 18e aan de pil geweest. Ik ben toen ongepland zwanger geworden en heb de zwangerschap afgebroken. Daarna heb ik de prikpil 4 x gehad omdat ik de gewone pil niet meer vertrouwde.
    Bij de prikpil menstrueerde ik eigenlijk altijd. Elke dag een beetje. Heb het ongeveer anderhalf jaar gebruikt. Daarna ook aan de mirena gegaan. Heel veel klachten, hoofdpijn, duizelingen, heftige krampen zodat ik soms niet een meer kon staan. Ik wist het toen echt even niet meer. Wilde van de mirena af en een vriendin vertelde toen over de nuvaring.
    Eerste 2 weken dat ik deze gebruikte wel wat klachten gehad, hoofdpijn en duizelingen maar na die 2 weken was dat over.
    Ik vind de ring makkelijk in gebruik. 1e x inbrengen is even klungelen maar het went snel. Je laat m 3 weken zitten, dan eruit en dan heb je je stopweek. Daarna weer een nieuwe ring inbrengen.
    De ring mag je er tussendoor max 3 uur uithalen. Bijvoorbeeld om sex te hebben of schoon te spoelen. Je partner kan de ring wel voelen maar mijn vriend heeft er geen last van. Ik ben nu erg blij met de ring.
    Succes met het vinden van de anticonceptie die bij je past.

Liefs

3. mammiesam

mammiesam Actief lid

11 dec 2012
    193
    0
    0
    Ik heb dat idd ook gehad, maar pas na een kleine 2 jaar, wat heb ik ontzettend veel buikpijn gehad, hij moest eruit maar gyn kon hem niet vinden...dus dit moest helaas met een kleine kijkoperatie verwijderd worden, dit viel me reuze mee gelukkig. En ja toen moest ik weer wat anders nemen omdat ik 2 zwangerschappen heb gehad door de pil heen moest er nu wat zwaarders voor terug...ik heb de microgynon 50 geslikt, ik heb daar geen rare bijwerkingen van gehad en ging prima. ik kon ook voor de prikpil kiezen maar met de kinderwens in mijn achterhoofd heb ik dat niet gedaan, omdat ik zoveel verhalen hoor dat dat lang duurt voor je weer een menstruatie heb of zwanger kan worden.

Laat je adviseren door je ha wat er allemaal mogelijk is, en iets gaan gebruikem waar jij je prettig bij voelt

4. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Ik heb geen uitstoting gehad van een Mirena maar van een koperspiraal met het principe is hetzelfde. Ik ben zelfs tijdens de eerste uitstoting zwanger geworden van mijn tweede dochter (was niet geheel gepland maar wel gewenst :)). Na deze zwangerschap toch nog een keer spiraal geprobeerd en weer uitstoting. Toen over op de Implanon maar daar bleef ik ongesteld van, ruim 8 maanden elke dag. Toen over op de Nuvaring maar daar werd ik elke maand op de dag dat ik ongesteld werd zoooo enorm ziek van! Toen toch maar weer terug op de pil die ik voor mijn eerste zwangerschap had. Voor mij niet geheel veilig omdat ik daar doorheen ook al eens zwanger ben geworden (helaas mk) maar toch de beste optie.

Deel Deze Pagina