Derde miskraam --> angst

Discussion in 'Miskraam' started by Livia4, May 17, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Livia4

Livia4 Actief lid

Aug 20, 2015
    135
    0
    0
    Hi meiden,

Vanmorgen voor de derde keer een miskraam gehad. De eerste was in oktober na 4wk6, de tweede in december na 10w0 en nu weer na 4wk5.

'Gelukkig' nu weer een vroege... maar begin toch ineens bang te worden.... wat als ik nooit moeder word? Wat als het ons niet gegund is? Twee keer kan nog toeval zijn, maar drie keer?

Hoe gaan jullie hiermee om? Ik denk dat ik nu toch maar de medische malle molen in ga.

Baal zo en vind het zo oneerlijk! :(

2. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,241
    1,892
    113
    Female
    Oh bah.

Ik heb er 2 achter elkaar gehad en begon enorm te twijfelen aan mn lijf. Nu 3e keer zwanger, wat tot nu toe goed gaat maar ben er zeker niet gerust op.

Geen idee wat de beste manier is om er mee om te gaan.. Vond t na 2 miskramen al moeilijk om positief te blijven.
    Heb je je schildklierfunctie al laten testen?
    Mocht je gaan voor de onderzoeken, wordt het misschien wel meegenomen. Zo niet, zou ik er om vragen.

Sterkte!

3. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Heftig meis.
    Ik weet precies hoe je je voelt, ik heb er ook 3 gehad (zie onderschrift)

Ik heb verschillende (bloed) onderzoeken gehad, maar alles is goed en de gyn gaat ervan uit dat het 3 keer dikke pech geweest is :(.
    Hoe lang zijn jullie al bezig voor een kindje?
    Het vertrouwen kwijt zijn herken ik helemaal, zeker omdat ik al een kind heb. Bij de eerste niks geen gekke dingen mee gemaakt en nu dus al 3 keer mis. Probeer hoop te houden al is het moeilijk

Wil je heel veel sterkte wensen, ik hoop dat je snel zwanger bent en dat het een plakkertje is xx

4. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Hier 4 x mk gehad. Inmiddels alle onderzoeken achter de rug. 26 mei gaan we weer naar Gent om te bespreken hoe nu verder.
    Na 3 miskramen heb je in Nederland recht op diverse onderzoeken. Zou een googelen op herhaalde miskramen onderzoek.

Sterkte

5. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Even terug komend op de onderzoeken die ik aangeboden heb gekregen

- Een chromosoom onderzoek, dan nemen ze bloed af bij jou en je vriend/man, en checken of jullie DNA machen.
    Houd er rekening mee dat het heel veel geld kost (niet dat geld een rol speelt met een kinderwens, maar dan ben je er op voorbereid)
    Wij hebben dit onderzoek niet laten doen, omdat er een hele kleine kans was dat er iets uit zou komen (omdat wij al een kind hebben)

Het andere onderzoek is het bloedstollingsonderzoek, hierbij nemen ze bloed bij jou af en wordt gecontroleerd op verschillende dingen waaronder
    - je schildklier
    - het vitamine gehalte in je lichaam
    en nog een aantal andere factoren snelheid van stollen en nog wat zaken maar die weet ik niet meer.

6. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Hoi Livia,
    Wat verdrietig! Helaas heb ik ook de onnodige miskramen gehad. Twee keer achter elkaar, toen zwanger waar het goed leek te gaan. Dat ging alsnog helemaal fout (kindje pre- en dysmatuur, 11 dagen na geboorte overleden). Toen weer een mk bij 7 weken.

Bij mij werd de link snel gelegd met de bij mij al bekende SLE en APS (autoimmuunproblemen), maar ook wel met pech. Na 3 mk kom je in NL aanmerking voor verder onderzoek bij de fertiliteitspoli, dus dat heb ik laten doen. Hier kwam niks uit, wat ik al verwachtte. Ik had al contact opgenomen met Gent voor een intake-gesprek. In België (of eigenlijk overal in Europa buiten NL) zoeken ze net ff wat verder en zijn ze qua medicijngebruik wat 'experimenteler'.

Maar toen werd ik in januari weer zwanger en dan konden ze me in Gent niet helpen (geen onderzoek mogelijk als je zwanger bent). De zs gaat nog steeds de goede kant op. Ik ben wel van plan alsnog naar Gent te gaan na de geboorte van dit kindje om onderzoeken uit te laten voeren. Wel pas in 2017, zodat ik eerst overstap van zorgverzekeraar. Menzis vergoedt dit niet :(

Sterkte met alles! X

7. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

Jan 4, 2016
    1,007
    4
    38
    Vinkeveen
    Wat verdrietig allemaal meiden. Hoe verliep jullie eerste afspraak voor herhaalde miskramen in een Nederlands ziekenhuis? Krijg je gelijk een echo en bloedonderzoek? Of kreeg je hier een vervolgafspraak voor? Ik heb helaas ook 3 miskramen gehad en heb volgende maand een afspraak staan in een universitair ziekenhuis.

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

Sep 13, 2014
    9,446
    4,241
    113
    Ging bij ons in een afspraak. Meteen daarna bliedprikken. Hou wel rekening met de kosten. Je hele eigenrisico van je man en jezelf is eraan.

9. Vakantieganger

Vakantieganger Fanatiek lid

Jan 4, 2016
    1,007
    4
    38
    Vinkeveen
    Bedankt voor je reactie zonnetje. Dan bereid ik mezelf alvast voor op de naalden.

10. Scooter84

Scooter84 Niet meer actief

Hier vorige week dinsdag voor het eerst Naar de fertiliteitspoli geweest na 2x ma en 2x bbz. De verschillende opties zijn besproken en we mogen een chromosoom onderzoek laten doen. De formulieren hebben we al thuis liggen maar we hebben nog geen beslissing genomen. Ik heb nog bloed laten prikken naar herhaalde miskramen. Daar krijgen we de 30e de uitslag van. Als we daar antwoord op hebben bekijken we verder wat we willen doen. Wat wij erg fijn vonden en vinden is dat we zelf de touwtjes in handen hebben en beslissen wat we gaan doen. We waren een beetje bang dat we dingen zouden moeten doen zeg maar waar we niet achter staan. De gynaecoloog heeft ook een echo gemaakt maar volgens mij meer omdat ik dat graag wilde. Na de operatie na de 2e bbz was ik 2x ongesteld geworden (binnen een week of 6) en ik wilde graag weten of alles wel goed was. Dat was gelukkig het geval.

11. TanteTietelie

Oct 18, 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo lieve meiden!
    Vind het zo erg wat jullie allemaal meemaken!
    Ik heb zelf ook 3 miskramen gehad, ik wou de medische molen door had het er met mijn gynaecoloog over en toen raadde ze mij aan om aan de kinderaspirine te gaan. Ik weet het klinkt stom en raar en de gynaecoloog zei zelf ook dat het niet wetenschappelijk onderbouwd was maar dat ze er al meerdere vrouwen aan heeft gezet en die wel een goede zwangerschap kregen. Nu kan ik jullie vertellen dat ik op dit moment 17 week zwanger ben en dat het heel er goed gaat met mij en de kleine! Je bloed word er iets dunner door waardoor je bloedsomloop wat sneller is en je kleine zich makkelijker kan hechten aan je baarmoeder.
    Baad het niet dan schaat het niet meiden het is het proberen waard! Ik neem nu nog elke dag 1 tabletje in de ochtend. Het heet aspirine 100.
    Heel veel succes en sterkte!
    Liefssss

12. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Wat apart, ik heb het nog nooit gehoord.
    Neem je dat ook nu je zwanger bent? En gefeliciteerd met je zwangerschap, fijn dat het goed gaat :)

13. TanteTietelie

Oct 18, 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hej hummeltje 😊
    Ja ik neem het nu ook elke dag, en voel me goed.
    Ben nu 17 weekjes zwanger.
    Ik heb het van mijn gynaecoloog die zei dat het kon zijn dat mn bloed te dik was en dat de kleine zich daarom niet in kon nestellen. Ik heb 3 miskramen gehad een met 6 week een met 8 en de laatste met 7 week.
    Liefsss

14. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Blijf je dit je hele zwangerschap slikken? Vindt het zo apart dat het mag :) al weet ik niet wat er in kinder aspirine zit.
    Heb jij niet het bloedstolling onderzoek gehad?

15. Pechvogol

Pechvogol Fanatiek lid

Jun 19, 2014
    1,361
    678
    113
    Aspirinegebruik is gangbaar bij een stollingsprobleem tijdens zwangerschap. Ik gebruik 80mg per dag (naast andere bloedverdunners). Heb deze elke zwangerschap gebruikt. Dit is de eerste zs waar het goed lijkt te gaan (Nr. 5)

16. TanteTietelie

Oct 18, 2013
    60
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen een onderzoek gehad alleen veel bij een gynaecoloog gelopen. Ik moet het mn hele zwangerschap Door blijven slikken.
    Het is een wit met groene verpakking bij de kruidvat en er staat alleen aspirine 100 op.

17. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel, ik zal het ook eens overwegen ;)

18. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Jeetje aan je onderschrift te lezen heb jij ook een heftige periode achter de rug.
    In ieder geval nu gefeliciteerd met je zwangerschap

19. Brabomama

Brabomama Fanatiek lid

Sep 14, 2011
    1,316
    0
    0
    Jeetje, wat bizar, het lijkt net of ik m'n eigen verhaal lees! Ook ik heb, na mijn eerste kindje, 3 miskramen gehad. Ook onverklaard, zelfs na onderzoeken.

Ik hoop dat jij (Hummeltje), evenals natuurlijk Livia4 en andere dames wiens kinderwens nog niet (volledig) vervuld is snel weer zwanger zult zijn en dat het nu goed mag gaan. Zelf was ik snel na m'n 3e miskraam weer zwanger van een gezond kindje en nu (zonder verdere miskramen) alweer van m'n 3e en dat gaat ook goed!:) Houd dus zeker hoop!!

20. Hummeltje 1

Hummeltje 1 Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    1,855
    2
    38
    NULL
    Dankjewel we hopen er het beste van.
    Jij van harte en wat fijn dat het nu goed gaat :)

Share This Page