Collega met mooie baby naam

Discussie in 'Babynamen' gestart door LLooijschelder, 15 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Wat zouden jullie ervan vinden als je collega bevalt van een jongetje en je vind de naam toevallig ook heeeel erg leuk?
    Ze is in september bevallen en ik ben uitgeteld in maart.
    Ik heb haar netjes gevraagd wat ze ervan zou vinden als wij hem ook die naam geven.
    maar ze is er niet blij mee en vind dat we niet orgineel bezig zijn en we goed zijn in het kopieeren van iemand anders zijn naam.
    Ik vind het een beetje overtrokken en mij zou het niet uitmaken ik zou zelfs wel vereerd zijn..leuk dat iemand onze naam zo leuk vind.
    Wat vinden jullie hiervan?

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Als het een collega is die ik ook buiten werktijd veel zie en spreek zou ik het niet doen.

Als ik haar alleen op m'n werk zie dan zou ik het wel doen.

En origineel.. nog offense maar geen enkele naam is bijna nog origineel. Tenzij je zelf iets letterlijk bedenkt.
    Ik had het haar ook niet eens gevraagd trouwens. Rare reactie van d'r.

3. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Van een collega zou ik me niks aantrekken. Wie weet ben je over een jaar wel geen collega's meer.

4. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Als je het niet gevraagd had en het de leukste naam voor jullie is, en als je verder niet met haar omgaat, zou ik het nog oke vinden, maar als je het vraagt en ze zegt nee, dan vind ik het niet netjes om het wel te doen. Nee, is namelijk een antwoord dat je ook had kunnen verwachten.

5. Harperhazel

Harperhazel Niet meer actief

Zou ik mij niet heel veel van aantrekken denk ik.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Dit trouwens wel een beetje. Je had het gewoon niet moeten vragen.

7. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik zou het ook niet heel leuk vinden als een naam een halfjaar later door een collega wordt gekopieerd. Zeker niet in een klein team, waarbij je de naam dus echt door de ander in het oog hebt gekregen. Maar niemand heeft het alleenrecht op een naam natuurlijk, dus als er geen leukere naam voorbij komt zou ik het waarschijnlijk wel doen.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Gewoon doen!!! Jammer van die collega. Alsof welke naam dan ook origineel is. En idd, vragen was misschien minder handig.

9. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Tjaa.. Ik zou het ook niet leuk vinden als een collega onze naam zou kopieren.. Van de andere kant als jij de naam echt super vindt lekker gebruiken. Misschien ben je over een tijdje wel geen collega´s meer.. Of het moet zijn dat jullie buiten het werk veel contact hebben, dan zou ik het misschien niet doen.

10. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had het niet gevraagd. Een naam is zo persoonlijk, als dat dé naam is nou ja dan geef ik hem gewoon. Of je moet echt in zo'n klein team werken en elkaar dagelijks zien, dat het ongemakkelijk voelt.
    En origineel, tja, de enige namen die nu origineel zijn zijn zelf geknutselde namen :p

11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ligt aan de band met je collega, hoe vaak je bv samenwerkt, hoe groot het verloop is (bv wisseling van vestiging en daardoor grote kans dat je maar tijdelijk samenwerkt etc); ik zou er dé naam niet om laten, het is niet alsof het familie van je is en je elkaar regelmatig ziet bv.

12. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Er zit een halfjaar tussen de baby's en ik vind het ver genoeg weg staan om hem gewoon te gebruiken. Er van uit gaande dat het een niet-zelfgeknutselde naam is loopt ze altijd het risico dat anderen die naam ook gebruiken.
    Als het puur collega is en geen collega-vriendin zou ik er niet moeilijk over doen

13. LLooijschelder

LLooijschelder Actief lid

19 jan 2011
    219
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben een keer bij haar op vizite geweest, we werken wel in een klein team maar zien elkaar bijna nooit omdat we in de thuiszorg werken.
    Het is inderdaad een zelf geknutselde naam.
    Maar de naam kan ook met een c ertussen.
    Wie de naam wil weten mag me een prive berichtje sturen☺️

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Dan ben ik wel bnieuwd naar de naam

15. Nacho

Nacho Fanatiek lid

3 jun 2015
    2.369
    9
    38
    Vrouw
    Baby & Mama Coach
    Houten
    Ik zou het niet doen, zeker als het een zelfgeknutselde naam is. Je collega heeft die naam blijkbaar zelf bedacht, speciaal voor haar kindje, en dan ga jij die unieke naam ook gebruiken. Als het nou Bram of Sofie is, dan vind ik het een ander verhaal als je het ook niet met haar had besproken. Dan had het gewoon gekund dat jullie dezelfde naam in gedachten hadden. Dit vind ik een beetje alsof je met voorbedachte rade dagelijks exact dezelfde outfit aantrekt als je collega. Misschien ziet of merkt ze het niet dagelijks, maar het idee is gewoon niet fijn. Wie weet lopen er wel meer kindjes rond met ongeveer die naam, maar het precies kopiëren als je weet dat ze het zelf heeft aangepast vind ik not done.

16. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Als het een naam is waar je zelf nooit aan gedacht zou hebben, en het weinig voorkomt. Dan niet doen! Je hebt het zelfs gevraagd, en je collega is denk ik net iets te trots op haar bedachte naam om die even met een collega te "delen". Wat ik heel goed kan begrijpen. Het is geen naam waar jij al jaren van droomt, dus lekker op zoek gaan naar jullie eigen naam.

17. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    dit :) als het nu een naam was die vaak voorkomt, zou ik het gewoon negeren, of als het de naam was waar jullie al jaren van dromen zeg maar. Maar omdat je de naam net gehoord hebt, zou ik even verder zoeken.

Kan me ook niet voorstellen dat de betekenis van de knutsel ook zo precies voor jullie geldt?

18. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Het ligt eraan hoe 'origineel' de naam is.

De naam van onze jongste is eentje die in het geboortejaar slechts 2x gegeven werd en alleen hij heeft de naam als roepnaam. Nee, dat zou ik eerlijk gezegd dan niet leuk vinden :) Ook al weet ik dondersgoed dat wij niet het alleenrecht hebben!

Is het nu een top 20 naam dan voelt dat al anders.

Wij hebben overigens zelf altijd een naam van ons lijstje gehaald zodra iemand anders in onze directe omgeving de naam gaf. Zeker nu je collega aangeeft het niet leuk te vinden zou ik dat respecteren.

19. LianneE

LianneE Niet meer actief

Zou gewoon die naam gebruiken, zeker als je elkaar zelden ziet.. het is niet alsof je familie bent en de kinderen met elkaar spelen. Beetje kinderachtig van je collega.
    Een collega is een jaar na mijn bevallen en haar dochter heeft dezelfde naam, leuk toch? Ik vind het een mooie naam dus snap het wel :)

20. palomi

palomi Bekend lid

23 mrt 2016
    947
    0
    16
    Ik zou het niet doen.. Zeker omdat het een zelf geknutselde naam is en je er waarschijnlijk op gekomen bent doordat haat kindje de naam heeft gekregen.. En dan moet ik je collega gelijk geven dat het kopieer gedrag is.. daarbij heb je nog veel tijd om zelf een naam in elkaar te knutselen of te bedenken

Deel Deze Pagina