Twee namen, maar dat heeft niet met kind evt. zelf laten kiezen te maken? Het zou iig niet in mij opkomen om dat zelf te doen Ik heb een roepnaam en daarnaast nog twee namen (mijn roepnaam is dus niet mijn officiele naam, wat wel irritant is). Wij hebben gekozen voor eerste naam = roepnaam en dan nog een tweede naam. Wij gebruiken de tweede naam om te vernoemen naar mensen in de familie. Toevallig wordt ons komende kindje ook vernoemd, maar dat is niet naar familie maar naar een overleden dierbare van mij.
k Ben geneigd om te zeggen dat onze kleine man 2 namen heeft, maar hij heeft 2 namen en n andere roepnaam... Dus dan heeft ie er 3 zelfs... Denk k... Whaha! Hij is daarbij niet vernoemd naar familieleden oid...
Onze kindjes krijgen ook een doopnaam. Mn dochter is in haar 2e naam vernoemd en bij onze zoon weten we nog niet of hij ook vernoemd gaat worden of dat het de mooiste naam en de daarbij passende mooiste doopnaam wordt...
Wij willen graag dat de kleine 3 namen heeft, m'n man heeft er 2 en ik 3. We vinden het allebei mooier staan op documenten, we weten al onze namen maar gebruiken het niet in het dagelijks leven ofzo, we hebben ze gewoon en ik vind het ook leuker staan als er post binnen komt. Het verschil (mijn namen): Cheetara, Adalina, Samantha tegen Cheetara Vinden wij dat bovenste toch mooier.
Onze zoon is vernoemd naar beide opa's. Onze dochter wordt vernoemt naar mijzelf. Maar het is wel de bedoeling dat haar roepnaam zo blijft, ik denk niet dat kids er later voor kiezen om een 2e of 3e naam, om ineens zo te gaan heten. Heb ik in ieder geval hier nog nooit van gehoord.