Wat vinden jullie van Julie? En waar leggen jullie de klemtoon? Op de u of op de ie? Uitspraak trouwens met J en niet Dj.
Ik had deze naam op nummer 1 staan voor ons meisje. Helaas keurde vriend 'm af en hebben we een andere superleuke naam gekozen. Overigens vond ik de engelse uitspraak (djoewlie, zo ongeveer) het mooist, maar nederlands vind ik ook leuk. Dan in elk geval de klemtoon op de u, dus net als de maand.
Dit is hetzelfde als het andere topic. Ik lees het als djuulie. Vind ik het mooist. Ik vind echt dat de uitspraak meteen duidelijk moet zijn.
Hele mooie naam! Maar ik zou gaan voor uitspraak: zjuulie, of djuulie. In ieder geval klemtoon op uu.
Julie op zn hollands vind ik echt niet mooi. Op zn engels dan wel weer...djuulie. Nadeel is dan weer dat de meeste mensen het toch op zn hollands gaan uitspreken. Maar ieder zijn smaak!
Was hier ook een kanshebber wat mij betrof, maar de uitspraak waarbij de een Juulie, de ander Djoelie en weer een ander Sjuulie gaat het zeggen weerhield ons er uiteindelijk van. Mijn voorkeur heeft Juulie zoals de maand