Hallo allemaal, Nu ik bijna 12 weken ben, wil ik me ook eens op namen gaan oriënteren! Wie heeft er zin om mee te denken voor jongens- en meisjesnamen passend bij onze oudste zoon Ruben? Liever niet met een A, J of R en bij voorkeur twee lettergrepen maar misschien kunnen jullie me wel overtuigen van iets anders haha. Ik ben benieuwd!
Lucas! Klassiek, leuke klank en ook voor een volwassen man een krachtige naam. Past erg mooi bij Ruben.
Leuk! Vooral jongensnamen vinden we lastig! Laurens staat inderdaad al op ons lijstje! Maurice vind ik niet zo leuk Matthijs hebben we al in de omgeving helaas! Lucas vind ik ook erg leuk! Dankjewel!
Jochem - leuk maar zo heet het buurjongetje Matthijs - hebben we al in de omgeving Aron - vind ik niet zo leuk Wessel - ook niet helemaal mijn smaak Jesse - begint met een j Joram - begint met een j Mattias - Hmm om over na te denken! Stijn - Erg leuk maar maar één lettergreep.... Maar ik zet hem erbij! Hebben jullie ook nog ideeen voor meisjesnamen? Of meer jongens mag natuurlijk ook! Zelf zat ik qua meisjes aan Myrthe te denken. Maar eigenlijk vind ik de schrijfwijze Mirte dan mooier, alleen moet ze dan steeds haar naam spellen denk ik en dat wil ik juist niet (heeft Ruben ook niet). Lastig!
Floris vind ik goed passen. Ruben is een bijbelse naam, dacht ik. Simon ook. Vind ik daarom wel goed passen. Of David of Daniël. Jochem is al genoemd, inderdaad ook een erg leuke en passende naam. verder vind ik Julian, Thijmen of Fabian wel leuk erbij combineren. Hopelijk heb je hier iets aan.
meisjesnaam Mirte is inderdaad erg mooi! wat maakt dat spellen uit, als de naam maar mooi klinkt. verder kun je nog denken aan Imke, Sarah, Lotte, Vera, Eva, Lisa, Hannah, Marit, Suzan, Anke, Merel, Femke.
Ruben stond ook hoog op ons lijstje. Mooi er bij vind ik: David Lucas Thomas Marcus Tobias Thijmen Abel Oscar Casper Olivier Simon
jongen: Boris Sebas Lucas Fedde Timo Wouter Otis Ivan meisje: Lisa Tirza Suze Lynn Liene Lieke Evi Fenna/Fenne Milou Tessa Emma Flore
O, ik zie echt hele goede namen. Dankjulliewel! Het zijn er nu een beetje veel geworden om allemaal op te reageren maar ik vul mijn lijstje ermee aan! Super!