Hoi allemaal, Ik ben voor het eerst zwanger (5weken 3 dagen) spannend hoor. Ik heb me hier aangemeld omdat ik graag veel van jullie wil leren, het is allemaal nog nieuw. Vrijdag komt moeders voor moeders en over 2 weken heb ik mijn intake bij de verloskundige. Wel heb ik al allerlei folders gekregen van haar over de combinatietest etc. Ik vind dat wel echt super moeilijk. Ik heb het gevoel nog niet echt de kans te hebben gekregen om blij te zijn met mijn zwangerschap. Ik ben eigenlijk gelijk in stress-mode en 'wat als er wat mis is' mode geschoten . Misschien duurt het gewoon nog even voor ik kan ontspannen? Groetjes, Nan
Hallo en welkom hier!! Gefeliciteerd met je zwangerschap, ik weet dat het stressvol kan zijn, maar probeer ervan te genieten!!
Gefeliciteerd! Hier heeft het ook even geduurd hoor wanneer ik begon te genieten! Blijft altijd spannend. Maar gewoon doen!!
Gefeliciteerd! Ik ben nu 6 weken zwanger en voor mij is het ook nog geen besef.. Ik ben blij maar weet totaal niet wat er in me leeft. Ik heb ook een gesprek gehad met moeders voor moeders en heb ook over 2 weken mijn eerste intake bij de verloskundige. Heel spannend, ik begrijp precies hoe je je voelt!!
Gefeliciteerd! De stress/onzekerheid zal wel blijven denk ik, dat hoort erbij helaas. Ik ben nu al ruim 17 weken en nog steeds onzeker af en toe... Ik wist ook niet wat allemaal op me af kwam toen ik voor het eerst belde naar de verloskundige praktijk voor een intake, maar we hebben alles goed besproken tijdens de intake zelf. Of je wel of niet de combinatietest doet, is echt heel persoonlijk maar je zal op internet genoeg erover kunnen lezen. Succes en hopen op een mooie eerste echo!
Bedankt allemaal voor de lieve woorden. Ik voel me momentel al een stuk rustiger dan toen ik dit postte. Mogelijk komt het ook omdat ik te druk ben met me vreselijk ziek te voelen haha. Ben nog niet echt bezig met 'zwanger zijn', maar meer met 'hoe overleef ik mijn volgende maaltijd' XD. Ik hoop dat ik na de echo wat meer het gevoel heb dat het 'echt' is. Die heb ik met 10 weken (dus nog een paar weekjs wachten)
Proficiat! Het enige dat ik kan zeggen is dat je alles op je af moet laten komen. Je kan er toch niets aan veranderen . En elke stap blijft spannend. 1e echo, eventuele uitslag van testen, het geslacht van je kleintje,... Spannend maar ook zo leuk! Geniet ervan!!
Gefeliciteerd! Hier hetzelfde, vandaag positief getest! En ondanks blij, overheerste meer het gevoel van:"En nu?". Morgen toch nog een test doen en dan huisarts bellen. Denk ook pas dat je meer rust krijgt en besef als je het hartje hoort kloppen. Haha dat hoop ik tenminste
Gefeliciteerd!!!🍼 Wat betreft combinatie test etc, denk er goed over na en praat erover met je partner. Wij zeiden direct geen testen we vertrouwen erop dat het goed is en zo niet ook dan zullen we het kindje houden! Maar praten met je partner en inlezen mbt de testen!