Over twee maanden verloopt mijn kolfrecht. Voor die tijd wil ik graag afbouwen naar drie voedingen overdag (dus excl nachtvoeding, die komt er nog bij). Ik kan in de ochtend en avond voeden en tussen de middag of kolven of voeden. Momenteel geef ik overdag nog 5 of 6 voedingen. Ik zit nu een beetje met hoe ik de 2 a 3 voedingen die ik ga missen ga opvullen. Dochter eet al wat fruit en groenten (ze is bijna 7 maanden, gecorrigeerd 4) en dat gaat erg goed. Dus ik zou daar meer van kunnen geven. Wellicht heeft ze nog 1 kunstvoeding nodig. Heeft iemand tips? Ik wil gaan afbouwen als ze bijna 8 maanden is.. ze mag dan ook brood (of pap). Maar misschien wel de belangrijkste vraag, gaat mijn productie dit redden.. Ik wil echt nog niet stoppen
Bij alledrie heb ik de voedingen rond 9 maanden terug gebracht naar 3 - 4 voedingen. En in totaal 14 en 16 maanden gevoed. Zoontje is nu 15 maanden en ik geef hem twee voedingen per dag. En daarmee red ik het. Rond deze leeftijd is het heel stabiel. Hoeveel dagen werk je? Ik zou gaan proberen om met 9 maanden op 3-4 voedingen te zitten. 3 op werkdagen en 4 op thuisdagen. Rond 1 jaar kan je, al je dat wil, verder afbouwen naar 3 voedingen. Mijn productie heeft het altijd gered. Ik hoop dat het bij jou ook positief uit pakt!
Fijn positieve reacties! Ik werk drie dagen. Ik kan proberen met acht maanden op 4 voedingen overdag uit te komen en met 9 mnd dan op 3. Omdat ze nu slaapt van 19 tot ergens begin vd nacht tussen 1-3 verwacht ik dat ze tegen die tijd ook nog een nachtvoeding wil. Dus zal ze wel op vier totaal uitkomen met negen maanden. Dan moet ze er nog een kunstvoeding bij? Of is water of thee voldoende samen met fruit en groenten?
Een bakje griekse yoghurt bijvoorbeeld, dan lijkt het me voldoende qua zuivel? Ik vind dit overigens geen afbouwen hoor...je blijft toch gewoon borstvoeding geven?
Als je op dagen dat je thuis bent wel volledig wil blijven voeden kun je dat ook proberen. Mijn jongste is wel al wat ouder, maar ik kolf eigenlijk altijd al minder vaak dan dat zij op dagen dat ik thuis ben drinkt en dat gaat altijd goed. Op werkdagen kun je dan bijv yoghurt laten geven. Zeker omdat je (als ik het goed begrijp) op werkdagen 1x voedt of kolft lijkt me dat niet onmogelijk. Maar ik weet natuurlijk niet of dat iets is wat je wilt. Of je productie afbouwen aankan is iets wat je moet uitproberen, dat is voor iedereen anders. Mijn productie is eigenlijk altijd wel goed, maar met 4 voedingen had ik het denk ik niet gered.