wie ook in de wachtdagen okt/nov?

Discussion in 'MMM clubs' started by Majorana, Oct 30, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Morgen hebben we (als alles goed gaat..) de tp van ons tweede (en laatste) eskimootje. De eerste cryo tp is helaas mislukt vorige maand. Hopelijk blijft dit kleintje lekker zitten deze keer, anders moeten we weer het hele ICSI traject in... :(
    Ik vroeg me af of er meer meiden zijn die nu in de slopende wachtdagen zitten.. Ik heb gemerkt dat t toch wel erg fijn is als je met elkaar erover kunt kletsen...

2. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb gisteren IUI gehad, dus zit vanaf vandaag ook op het wachtbankje. En idd die weken zijn slooooopend! Jammer genoeg zie je nooit meteen resultaat naar een paar dagen, he?! nu kunnen 14 dagen heel lang duren. (vind ik altijd).

Ennuh, heel veel succes morgen!! :)

3. Zucht, hier ook.. Onze eerste ICSI behandeling is mislukt en de artsen zijn akkoord gegaan met nog één keertje IUI (volgende maand gaan we naar Duitsland, naar een andere kliniek, maar ik wilde deze maand niet voorbij laten gaan zonder iets te proberen, dus nog maar één keer IUI..). Hoewel onze slagingskansen vrijwel nihil zijn (0,00002% ;)) blijf je toch hopen.. En dat vind ik het vervelendste. Je weet eigenlijk dat het vreselijk onrealistisch is, en je weet eigenlijk ook al dat de uitslag negatief zal zijn, maar toch.. Je blijft bij elk steekje denken van 'Oh, zal dat iets zijn?'. Je bent er toch contant mee bezig, ookal weet je eigenlijk wel beter..

Maar goed, ik probeer het maar zoveel mogelijk van me af te zetten. Als onze slagingkansen gemiddeld waren geweest had ik dat niet gekund, maar nu denk ik dan 'Kom op Shaddixxx, doe even normaal.. Dit wordt toch helemaal niets!'. Klinkt wel erg negatief zo, maar dat is pure zelfbescherming ;)

Als dit niet lukt moeten wij ook aan onze volgende ICSI behandeling beginnen.. En daar zie ik zó tegenop.

4. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    @Shaddixxx...ik kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op ICSI, ik ga heeeeel hard voor je duimen, dat de IUI toch gaat lukken, ondanks het lage slagingspercentage!

5. Dankjewel! Bleh nee, de eerste keer ICSI is me echt ontzettend tegengevallen. Vond het allemaal prima te doen, tot de punctie. En we hadden geen enkele bevruchting, dus het is het allemaal niet eens waard geweest :( Maar goed, als het nodig is doen we het natuurlijk 'gewoon' nog een keer..

Laten we hopen dat wij met z'n allen over een week of 2 met positieve testen in handen staan! :)

6. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ja idd!!!! Maar, IUI was uit jullie eigen initiatief? Mij lijkt zo'n punctie ook vreselijk!!!

7. Ja wij hebben gevraagd of we nog één keertje IUI konden krijgen. We kunnen pas half november terecht voor een intake in Dusseldorf, dus ik vond het zo zonde van oktober. Om dan gewoon helemaal niets te doen. Ik kon het niet loslaten, dus zijn we weer naar onze oude kliniek gegaan en daar hebben we gevraagd of we nog één keertje IUI konden krijgen. Ze zijn wel akkoord gegaan, maar na onze IUI gaf de arts al aan dat deze behandeling helemaal niet zinvol was.. Maarja, we hebben gedaan wat we konden ;)

8. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    En jij hebt zaterdag de IUI gehad? Ik hoop voor je dat het toch gaat lukken deze ronde, wie weet!!! Succes meid!

9. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Fijn dat jullie mee willen wachten.. :) Eigenlijk zou je de tijd snel vooruit moeten kunnen spoelen..wat een ramp zijn die wachtdagen idd altijd..

Hoe gaat het met IUI trouwens, moeten jullie dan ook hormonen spuiten? Ik had me er nooit in verdiept omdat dat geen optie was voor ons.

@shadixxx, ik had je verhaal ook gelezen, wat een hel moet dat zijn geweest. Onze tweede ICSI is ook iets minder pijnloos verlopen dan de eerste, dus ik ken het wel een beetje. Maar goed, als het dan nog maar resultaat heeft, dan verzacht dat een hoop! Ik hoop ook van harte voor je dat het deze keer lukt. Hoe klein de kans ook, het blijft een kans!!

10. IUI kan met en zonder hormonen geloof ik. Ik heb bij de eerste keer Clomid geslikt omdat ik geen eisprong of een extreem trage eisprong heb van mezelf. Toen wisten we alleen niet dat het zaad van m'n vriend zo slecht was en dat we naast Clomid slikken uberhaupt nog verdere behandelingen nodig hadden. Na het slikken van Clomid had ik een prachtig eitje zitten, maar toen kregen we te horen dat het zaad zo slecht was. Ze wilden toen 1 keer IUI proberen, en daarna konden we overstappen op ICSI.

Ik heb toen dus alleen Clomid geslikt, en pregnyl gespoten.

Bij deze IUI heb ik helemaal geen hormonen gebruikt. Eitje groeide zomaar uit zichzelf, en stond de dag voor IUI al op springen dus pregnyl was ook niet nodig..

Jullie kindje is nog jong trouwens! Hebben jullie er de eerste keer erg lang over gedaan, dat jullie al snel voor een 2e wilden gaan, of vind je het leuk als die kleintjes qua leeftijd dicht bij elkaar liggen? :)

11. Vlinderr

Vlinderr Fanatiek lid

May 11, 2009
    3,739
    2
    0
    Overijssel
    Ik heb (ook) geen eisprong van mezelf, dus daarom moest ik wel hormonen spuiten. Ben eerst begonnen met Clomid 50, 100 en 150 mg, maar daar reageerde mijn lichaam niet op. Toen dus overgegaan op spuiten. Ik spuit Gonal-F in combi met Ovitrelle. Ik heb wel eens 4 weken moeten spuiten voordat er 1 eitje rijp was, maar heb nu al op de 12e dag de IUI gehad, is voor mij echt uitzonderlijk. Bij mij laten ze de eitjes overigens al vroeg springen. Iets na de 14 mm laten ze m al springen. Ik was eerst heel sceptisch, omdat het eitje in mijn beleving dan niet rijp is, maar ik heb PCOS en echt extreeeeem veel eitjes. Dus ze zijn bang dat wanneer ik iets langer door blijf spuiten, er gelijk 20 eitjes zijn die er achteraan komen. Tot nu toe dus bij 14 mm wel een eisprong gehad.

12. Vlinderr, ik kan het hier dan wel meteen aan jou vragen, vraag me dit al een tijdje af; Spuit je dan een hele lage dosering Gonal?

13. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Jemig, 4 weken spuiten, da's wel heel lang.. Volgens mij spoot ik tijdens de ICSI een dag of 8-10 denk ik. Kan me voorstellen dat je er wel bedenkingen bij had, met 14 mm. Ik denk dan zelf altijd maar, zij zijn de experts dus zullen het wel weten (al is dat natuurlijk niet altijd zo).

Ik vond de 2 puncties wel heel verschillend trouwens. De eerste viel me alles mee, dus het kan best zo zijn dat een volgende (maar we hopen dat die volgende niet nodig is) een fluitje van een cent wordt, shadixxx. Verbaast mij ook steeds weer dat er vaak over roesje/verdoving gesproken wordt in de forums. Ik kan me alleen 1 verdovingsprikje herinneren, van een roesje was geen sprake.

Op zich is ons mannetje inderdaad vrij jong. Zou het erg leuk vinden als ze qua leeftijd dicht bij elkaar liggen inderdaad, maar er is echt geen peil op te trekken hoe lang het gaat duren en of het uberhaupt gaat lukken.... De eerste keer ging relatief erg snel. We gingen in aug naar de huisarts, in sept konden we in het zh terecht en na de testen en voorbereidingen zijn we in jan begonnen. Ons mannetje is van de tweede behandeling, vind het wel een mooie dag, de punctie (en bevruchting dan dus ook) was op de eerste lentedag...

14. Ik ben met ICSI op 30 augustus begonnen met Decapeptyl, op 5 september begonnen met Gonal, en op 20 september was de punctie. Jij hebt het korte protocol gehad dan denk Mamdoelen? Niet eerst Decapeptyl gespoten?

Ik had een moord gedaan voor een roesje, of uberhaubt een werkende verdoving, denk ik :D Dat de punctie zo'n hel was is ook de reden dat ik dat nóóit meer in Nederland wil doen. Zo jammer, want het had helemaal niet op deze manier hoeven gaan.. Wij moeten nog steeds een klacht indienen, maar ik kan me daar helemaal niet toe zetten. Dan komt die hele ervaring weer omhoog, en ik wil het het liefst zo snel mogelijk vergeten!

15. ikkuh1985

ikkuh1985 Fanatiek lid

Aug 29, 2010
    1,621
    13
    38
    noordholland/amsterd
    dag dames!
    wat spannend allemaal voor jullie!
    ook bij mij zijn de wachtweken begonnen ik heb afgelopen zaterdag een terugplaatsing gehad dit is me eerste keer.
    ik heb vorig jaar de punctie gehad ook met verdoving en morfine dus heb er ook geen last van gehad zou het zo weer doen...
    nu krijg ik 9 nov. een bloedtest en in de middag de uitslag.

16. Lentekriebel

Lentekriebel Fanatiek lid

Sep 11, 2011
    1,384
    0
    0
    Hier nog iemand op de wachtbank....
    Wij hebben donderdag de 18e onze 5e IUI gehad en morgen aankomende zaterdag testen (officieel is mijn NOD donderdag, maar ik wil nu eens een keer echt testen op de dag dat de kliniek aangeeft..)

Succes met wachten dames!

17. @Ikkuh; Mag ik vragen waarom jij vorig jaar al een punctie hebt gehad en daar toen verder geen gebruik van hebt gemaakt? En ik dacht dat eicellen niet ingevroren konden worden omdat ze dat niet overleven? Dat kan dus wel? Dat is nieuw voor mij!

@Lentekriebel; Spannend! Na hoeveel dagen werd je bij je eerdere IUI's ongesteld?

18. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    @shadixxx, ik kan me voorstellen dat je het het liefste wilt vergeten. Kijk anders even over een half jaartje of zo hoe je er dan over denkt, dan kun je altijd nog een klacht indienen, toch? Doen ze zelfs geen morfine, oid als je er specifiek om vraagt? Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet eens beter wist toen dan dat er geen extra verdoving was behalve dat ene prikje en paracetamol... Ik me ook wel heel goed voorstellen dat je het vertrouwen kwijt bent en ergens anders heen wil.

@ Lentekriebel en ikkuh, ook heel veel succes met wachten! Gelukkig hoef je niet zo lang meer in spanning te zitten, Lentekriebel. Ik hoop dat je snel goed nieuws hebt!

Hier in ieder geval deels goed nieuws, het cryootje is goed ontdooit. Voelde me echt zo opgelucht vanochtend.. Al is de kans dat hij wel goed ontdooit groter dan niet, toch maak je je daar ook zorgen over. Nu vanmiddag nog de terugplaatsing en dan sluit ik me bij jullie aan met wachten....

19. Wat fijn! Veel succes vanmiddag!

20. Majorana

Majorana Bekend lid

Apr 29, 2011
    815
    0
    0
    Utrecht

Share This Page