Hee meiden, ff een vraagje. Heb gister met de FA besproken dat als ik nu weer ongi wordt ik dan begin jan. een HSG krijg. Ook zei ze dat als ik ongi wordt ik niet op dag 5 aan de clomid mag gaan. Pas na het onderzoek en de uitslag gaan we verder kijken hoe en wat. Weten jullie waarom ik niet verder mag met clomid? Ik heb zelf geen cyclus en ben bang dat ik dan weer een ongi moet opwekken.... dan zijn we zo weer weken verder....
Hi Makkie, ik krijg ook HSG (als ze het nog gepland krijgen) komende week. ik weet wel dat ik geen sex mag hebben ofzo en dat je absoluut niet zwanger mag zijn en dat het perse voor de eisprong moet gebeuren. misschien dat je daarom geen clomid krijgt? kan je na de HSG dan niet snel iets van primolut krijgen ofzo om het op te wekken. succes! groetjes, charlie
Ik zou proberen te regelen dat je wel clomid mag gebruiken en dan de HSG vlak na je menstruatie en dus ruim voor je eisprong. Dan heb je die cyclus ook nog een kans.
ja precies, dat lijkt me ook fijner! Ga het tegen die tijd gewoon vragen.... maar wat zou de reden zijn dat ze dit zo wil dan? Kan me niets bedenken eigelijk....
Dat zou ik even navragen, er zijn volgens mij ook gyns die zeggen dat je de ronde van de HSG niet zwanger mag worden. Je mag sowieso pas vrijen als het bloedverlies gestopt is, maar als je de HSG op cyclusdag 10 hebt en je eisprong op dag 16, zit je dan wel goed, want op dag 10 is je menstruatie wel voorbij en op dag 16 is het bloedverlies na de HSG over. Wij zijn trouwens de ronde van de HSG zwanger geworden. Had wel meteen ook een operatie gehad om een eisprong op te wekken, wat dus goed gelukt is!
bij mij zeggen ze hetzelfde als bij snoopy. ik mag gewoon geen sex hebben voor de HSG, maar daarna wel en dan kan je dus in die ronde gewoon zwanger worden afh van of je HSG niet heel dicht op de eisprong zit. dag 10 zou ideaal zijn, maar dan moet je toch wel clomid hebben misschien? succes! groetjes, charlie
Makkie hier zonder clomid de afgelopen ronde een HSG gehad en nou ja je weet het resultaat al. De gyn zei tegen mij dat doordat ik al diverse maanden clomid had gebruikt er nog wat in mijn lichaam zat waardoor ik alsnog een eisprong heb gekregen.
Ik heb na 4 rondes clomid waarbij 3 slechte eisprongen, de cyclus erna ook een (late) eisprong gehad, die wel goed was. Had ook het idee dat het door de clomid nog kwam, wel frappant dat de eisprongen met clomid niet goed waren en deze wel... misschien wil je gyn je lichaam even een rustpauze geven van clomid en misschien krijg je dan ook wel zelf een eisprong.
ja dat zou kunnen idd... moet eerlijk zetten dat een maandje geen clomid me wel lekker lijkt.... niet dat ik het er niet voor over heb hoor! Maar toch.... en misschien dat mijn lijf het dan voor 1 keer wel zelf doet!
Ik had toen wel heel laat een eisprong hoor, op dag 26 geloof ik. Ik temperatuurde en heb toen gevraagd of ik een week na eisprong bloed mocht laten prikken op progesteron. En die was dus heel hoog, maar het dus kan zijn dat je even geduld moet hebben...
Makkie als je zelf a eens een maandje geen hormonen wilt is dit de uitgelezen kans. Er zijn volgens mij toch een hoop meiden die in hun "pauze" na de clomid toch nog een eisprong kregen. Mijn eisprong was zelfs eerder als de rondes met clomid.