Bloeduitslagen.. hulp is welkom

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mutskuh, Jun 12, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,402
    1,180
    113
    Hallo meiden,

Eer gister mijn uitslagen opgevraagd want volgens mijn gyn was alles in orde en kreeg geen cijfers te zien of te horen. Omdat ik slechte en verschillende verhalen hoor over dit ziekenhuis, mijn uitslagen opgevraagd. Maar kan er natuurlijk geen wijs uit. Weet dat ik een korte lf van 9 maar soms ook 8 dagen heb. Ze hebben op 3 dpo progesteron geprikt en die was 34. Maar ik lees vaak dat dat veel te vroeg is? Wie kan me helpen met de uitslagen? Alvast bedankt

Attached Files:

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ik kan je foto helaas niet lezen. Zou je hem wat groter kunnen plaatsen?

Progesteron moet inderdaad 5-7 dagen na de vermeende eisprong worden getest. Als je waarde op dat moment minimaal 20-30 is, dan weet je dat je een goede eisprong hebt gehad en dat je waarde hoog genoeg is om je baarmoederslijmvlies in stand te houden. Bij een goede waarde zou je luteale fase minimaal 10 dagen moeten zijn. Test je op een andere dag, dan is de uitslag niet betrouwbaar en kun je er geen conclusies aan verbinden.

3. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,402
    1,180
    113
    Nu is hij nog onduidelijk na het uploaden. Zal het zo even doen:

Cyclus dag 3

Lh 5.4
    Fsh 9.5
    Oestradiol 118

En mijn progesteron op 3 DPO.

Maar van die onderste kolom begrijp ik niks. Is het wel goed zoals de gyn zegt? Heb nl geen vertrouwen in dit ziekenhuis

Moet daar wel bijzetten dat we altijd dachten dat mijn ei op dag 14 of 15 sprong maar blijkt dus dmv tempen vaak op cd 20 te zijn. Dus moet ik opnieuw laten prikken op progesteron? Alvast bedankt!

Attached Files:

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Als je denkt dat je eisprong op dag 20 is, dan zou je op dag 25-27 het progesteron nog eens moeten laten meten.

In de onderste tabel staan, volgens mij, de waarden zoals ze op een bepaald moment in je cyclus zouden moeten zijn.

5. mutskuh

mutskuh Fanatiek lid

Dec 10, 2014
    2,402
    1,180
    113
    Dankjewel! Heb over 2 weken afspraak met andere gyn.. ben benieuwd

Share This Page