We hebben onze eerste echo gehad om te kijken hoe lang ik zwanger was. De echo duurde een paar minuutjes. Voor ik het wist was het al over. We hebben het hartje niet eens goed kunnen horen. Zo snel was het voorbij. Is er hier iemand die misschien weet hoe lang zo'n echo zou moeten duren? Ik heb mijn verzekering al gebeld, maar volgens de vrouw die ik sprak zijn er geen afspraken vastgelegd voor een minimum- of maximumduur van een echo.
Die echo is inderdaad alleen maar bedoeld om je termijn vast te stellen en om te checken of het hartje klopt. Vanavond hebben wij onze 1ste echo en ik laat het door de vk opnemen op dvd. Zo kunnen we in ieder geval thuis nog lang van genieten. Heb jij het op mogen nemen?
het is inderdaad zo voorbij. ik stel zelf altijd van die stomme vragen haha om langer te kunnen genieten want dan gaan ze vaak wat uitleg geven. bijv zijn dat de armpjes al? haha die vrouw gaat ze dan aanwijzen en ik zo van "o geinig zeg" hoe groot is het kleintje nu" hihi en ga zo maar door. voor je het weet het je ruim 5 minuten op die tafel gelegen
Ook jammer dat dat zo is gegaan. Ik heb nu al 3 echo's gehad, en degene die dat bij mij deed ging helemaal aanwijzen en uitleggen wat wat was....en dan had ik het niet eens gelijk door... en begon ze gewoon van voor af aan Hopelijk heb je nog een echo binnekort! (En dan het liefst bij iemand anders)
Zo is het voorheen inderdaad altijd bij mij gegaan. Ik ben niet anders gewend dan dat er ruim de tijd voor me wordt genomen. Minimaal een minuut of 20, ofzo. Misschien ben ik verwend als ik het zo lees.
ìk heb echt een geweldige termijnecho gehad. De verloskundige nam er echt alle tijd voor. Liet ons ook uitgebreid naar het hartje luisteren. Beebje was ook volop aan het bewegen (zelfs de vk zei dat eht erg beweeglijk was) Volgens mij vond ze het zelf ook leuk. Heb 2 echo's meegekregen van haar...
ik heb 2x een termijnecho gehad (bij de gyn) de 1e keer zag hij een vruchtzakje met daarin een klein vruchtje maar kon niet met zekerheid zeggen of hij ook daadwerkelijk al hartaktie zag ik was toen volgens hem 5 wkn en 3 dgn, maar het duurde zo ongeveer een minuut of 5... de 2e keer 3 wkn later duurde het ook niet veel langer want er was duidelijk te zien dat het vruchtje goed gegroeid was en dat er hartaktie te zien was dus tja denk dat het verschilt wie de echo afneemt bij je... bij de voorgaande kids duurde de echo's naar mijn idee ook veel langer in tegenstelling tot dit keer.. het scheelt die 20 wkn echo daarentegen duurt wel weer lang...duurde bij mij ruim 30 min. tegenover pakweg 15 - 20 min van wat ik van sommige andere hoor....dus het zal afwachten zijn wie de volgende echo afneemt meid...enne anders gewoon een pretecho er ook tegenaan.. succes
Bij Leo heb ik een hele korte echo gehad. Eerst zit je bijna een uur in de wachtkamer te wachten. Zoveel liep het uit. En toen ik dan aan de beurt was, moest ik me maar meteen uitkleden (onderkant) en in de beugels gaan liggen. Hup dat echo-ding erin, beetje zoeken, meten, ah een hartslag, telefoon ging en die nam ze ook nog op , mevrouw u bent vandaag precies 7 weken zwanger. Aankleden en binnen 5 minuten stond ik weer buiten. Wel met een klein fotootje. Sommige gynaecologen zijn een beetje lomp om het zo maar te zeggen. Groet van Kiki PS een paar weken later kwam de factuur: 218 euro! Meteen opgestuurd naar de verzekering.
de echo die je krijgt is puur "medisch" (heb er geen ander woord voor) als je een langere echo wilt zal je een pretecho moeten laten maken, die je dus zoals het woord al zegt voor de pret laat maken
hoi, het is verschillend volgens mij. Ik heb meerdere echo's gehad en mijn ervaring is dat zeker in het zh een routine klusje is. Hartje hebben we bijvoorbeeld met 7 weken gezien, maar niet gehoord. En na 5 minuten stond ik aangekleed weer in de wachtruimte. Idem met 9 weken. Bij de VK met 13 weken duurde het (geweldig) lang, maar mede omdat onze Uk niet stil wilde liggen voor een meting. Dus, volgens mij, is hoe korter hoe beter, alles zit er erop en eraan. Ik heb er over gedacht, zelf een cursus echoscopie te doen FIjne zwangerschap!
Dat je het hartje niet hoort klopt dat doen ze niet met een echo he. Ze laten het alleen zien. Mijn termijnecho duurde een uur,want ze moest elke keer zoeken naar alles en het kindje draaide zich telkens weer anders.
Niet met, maar wel bij. Ze liet het bij mij even horen en op het scherm zag je dan zo'n streep die op en neer ging.
Oke ja zag het pas ook op tv bij babyboom geloof ik. Bij mij deden ze het alles 4 keer niet wel jammer.
wij hebben de eerste twee echo's in het ziekenhuis gehad,en stonden idd ook zo weer buiten. De twaalf weken echo mocht bij de vk,en daar hebben we echt wel 15 minuten gelegen!Heb ook vier foto's mee gekregen,en ze vertelde alles wat ze zag(gevuld maagje,gevuld blaasje,grote teen,handje enz enz)was echt super,en met de twintig weken echo ga ik weer daar heen!