2de ziekte jaar

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door Kikkert, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Hallo,

Deze vraag is namens een vriendin.

Ze is momenteel 1 jaar en 2 maanden in de ziekte wet. Krijgt vanuit haar werk plek nu de tweede werkervaringsplek aangeboden. Maar de kans op weer aan het werk komen bij haar huidige werkgever is zeer nihil en bij een andere werkgever zal ook zeer moeilijk worden vanwege een zeer beperkte functionele mogelijke lijst. Haar vraag is nu ze krijgt over haar de uren die ze werkt op de verbazingwekkende plek 100% uitbetaald maar hoe zit dit als het tweede jaar afloopt?

Blijf je dan dezelfde hoogte van het loon behouden of krijg je van de 70% loon uitbetaling nog daarover ook maar 70%?

Alvast bedankt

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Kikkert,

Je vraagt of je vriendin na het 2e ziektejaar 70% van de 70% loonbetaling gaat ontvangen.

Ik ga er naar aanleiding van jouw verhaal van uit dat je vriendin dan een WIA-uitkering gaat ontvangen. De hoogte van de WIA wordt berekend op basis van het inkomen van 1 jaar. De periode die UWV daarvoor gebruikt is het jaar voor zij ziek werd.

Het is dus niet zo dat je vriendin 70% van 70% loondoorbetaling gaat ontvangen.

Actuele informatie over beoordeling en beslissing aanvraag WIA vind je hier.

Ik wens je vriendin veel sterkte met haar gezondheid.

Met vriendelijke groet,

Ella
    UWV Webcare Team

3. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Bedankt voor de uitleg ik zal het haar laten lezen met deze informatie zal zij denkelijk goed geholpen zijn.

4. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Dat is fijn om te lezen, bedankt!

Deel Deze Pagina