[FONT="]Hallo! Ik ben nieuw hier en hoop vrouwen te vinden die mij een beetje steun kunnen bieden. Ik voel mij namelijk erg alleen na de scheiding en loop tegen vele problemen aan waarvan ik benieuwt ben hoe anderen die hebben opgelost. Ik heb een dochtertje en ben in verwachting... Ik ben er na de scheiding financieel behoorlijk op achteruit gegaan en kan voor mezelf en mijn kind niet alles meer veroorloven, wat soms voor haar ook verwarring brengt. Dingen als cadeautjes met kerst en sinterklaas, vakanties.. misschien tips om hier creatief mee om te gaan? Ik mis iemand om hiermee over te praten die echt steun kan bieden. Ik heb wel vriendinnen maar die hebben allemaal een gelukkig gezinnetje en het voelt dan toch niet heel fijn om het erover te hebben. Vandaar dit topic. Missen anderen ook ondersteuning, en zijn er andere manieren dan buiten forums enz om voor ondersteuning? Ik raak een beetje de kluts kwijt.[/FONT]
Denk dat je over budgetten veel info bij het nibud kan vinden. Wat heftig scheiden als je zwanger bent. Ik heb een zoontje en al vanaf het begin alleen. Sinds die tijd ook een lager inkomen omdat ik minder werk maar t is allemaal prima te doen. Kan ook gewoon 2x per jaar op vakantie. Alleen een 5 sterrenhotel dat zit er natuurlijk niet in
Wat boven mij inderdaad ook al gezegd wordt. Ik weet natuurlijk niet of je werkt en hoeveel maar als alleenstaande werkende moeder met een niet al te hoog inkomen heb je recht op best veel toeslagen o.a. huurtoeslag, zorgtoeslag, kindgebonden budget: dit is aardig wat (alleenstaande ouderkorting in verwerkt). Ligt natuurlijk helemaal aan je persoonlijke situatie hoe en wat je krijgt. Onder het forum na de bevalling heb je ook een heel gedeelte met alleenstaande ouders.