2de zwangerschap laat op zich wachten na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door CenM, 21 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    In juli 2010 besloten we om de anticonceptie de prullenbak in te gooien. En nog geen 5 weken later had ik een positieve test in handen, dolblij natuurlijk. Helaas werd bij de eerste 11weken echo geconstateerd dat vruchtje niet verder was gegroeid dan 6 weken.

Nu zijn we 5 maanden verder en nog niets. Nu is dat helemaal niet veel maar toch wel een domper want de eerste keer was het zo snel raak. Wie herkent dit en na hoeveel maanden werd je alsnog zwanger (of niet)?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Voor mij is het nog maar 5 weken geleden, dus daar nog niet zo'n ervaring mee. Ik ben echter wel heel snel weer gaan tempen en merkte toen dat mijn luteale fase (de fase van eisprong tot aan menstruatie), maar 7 dagen lang was. Dat is te kort om in te nestelen, dus ik ben aan de visoliecapsules gegaan: die kunnen dat weer recht trekken en zorgen dat die LF weer langer wordt.
    Ik weet niet of jij je eisprong weet, enz, maar mogelijk biedt dit al een eerste aanknopingspunt om zonder medisch circuit alvast wat aan je vruchtbaarheid te doen?

3. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik temp niet, ik heb deze maand voor het eerste ovutestjes gebruikt.

Mijn menstruatie is helaas niet meer regelmatig, deze maand ga ik uit van 32 net als vorige maand, maar volgens de ovutestjes ben ik vorig weekend pas vruchtbaar geweest dus als het goed is kan ik mn menstruatie pas dit weekend verwachten ipv vandaag.

Ik heb vaker over de visoliecapsueles gelezen, maar ik ben niet zo een pillenslikker dus vandaar dat ik het steeeds uitstel. Mocht ik ongesteld worden dan denk ik wel te gaan tempen.

Bedankt voor je reactie! Hoe lang heb je er over gedaan om zwanger te worden van je vlindertje?

4. Hellepelle

Hellepelle Bekend lid

10 jul 2006
    844
    0
    0
    zorgplanverantwoordelijke
    Baarlo
    Ik zit nu in de tweede ronde na mijn curretage... Dus kan nog niet echt met je meepraten. Bij allebei mijn zwangerschappen was ik na 2 of 3 rondes zwanger. Hoop dat het nu ook zo gaat zijn, maar dat is natuurlijk even afwachten. Ik temp wel en dat ziet er netjes uit, maar ja dat zegt natuurlijk ook helemaal niets...

5. Ben 4 keer zwanger geweest en allemaal binnen 6 maanden. De eerste 3 keer zelfs 1e ronde, 3e ronde en 2e ronde. Nu zitten we alweer in ronde 16.. Zucht... Je kan er gewoon niks van zeggen helaas..

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    bij mij duurde het steeds toch wel een half jaar voor ik weer zwanger was na een miskraam... terwijl ik toen de spiraal eruit ging direct de eerste ronde zwanger was, dan duurt het wachten daarna erg lang... succes, hopelijk heb je snel een plakbeeb

7. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    in December 2006 na 3 maanden proberen miskraam gehad en pas weer in augustus 2007 positief getest. een ronde ervoor was mijn cyclus weer wat hij naar mijn idee hoort te zijn.
    In Januari 2010 miskraam gehad na 4 maanden proberen, en gelijk daarna weer positief getest.

Nu ben ik in Juli bevallen van ons mannetje* en zit nu in ronde 7 heb ook het idee dat mijn cyclus niet goed is (te kort voor mijn doen).

Is dus helaas weinig over te zeggen en dat maakt het juist zo moeilijk:(

8. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties!!

Ik hoop op plakbeebs voor ons allen!!

9. raspberry

Ik ben ook nit zo'n pillenslikker, maar voedingssupplementen zijn toch wat anders dan gewoon pillen he? ;)

Ik had -toen we zwanger wilden gaan worden van de tweede- trouwens hetzelfde probleem, toen ws door de BV, (alhoewel het misschien, nu ik er nu ook weer last van heb, van die korte LF, ook wel een blijvend iets is). Maar ik ben toen op advies visoliecapsules gaan slikken en direct de eerste cyclus was toen weer normaal als ik voor de zwangerschap van Thirza gewend was: 28 dagen, ei op dag 14/15. Strak.
    Bij Thirza hebben we er 3 mnd over gedaan om zwanger te worden en bij ons vlindertje ook. Ik heb hier nu dus net mijn eerste cyclus weer gehad, maar dus met een te korte LF, dus niet zwanger. Gelijk weer met de visolie begonnen en dan zullen we zien of we deze keer wel weer normaal een ei op dag 14-15 hebben en of we dan snel weer zwanger mogen gaan worden...

10. raspberry

Zie trouwens dat je wel een steeds kortere cyclus hebt, sinds je miskraam, dus dat is op zich een goed teken dan, dat je lijf zich stapsgewijs aan het herstellen is...
    Je moet toch ook ontzwangeren na een miskraam, helaas :( Dat lijkt aan jouw cycli wel zichtbaar, zou ik denken... :)

11. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Klopt Rozemarijke, denk dat mn cyclus weer de oude moeten worden, maar ik zit nu alweer op dag 34 en volgens ovutesten pas mn ei gehad op cyclusdag 24, dus verwacht dit weekend mn menstruatie pas weer, al hoop ik dat die wegblijft.

Ik bedoedle trouwens met geen pillenslikker, dat ik zelfs het kleinste pilletje met de grootste moeite doorgeslikt krijg, moet er van kokhalsen, laat staan die grote vitaminepillen. Maar heb vandaag wat multivitamines gekocht, dus we gaan er aan werken.

Heb overigens vandaag een 2 testjes gedaan, zo ontzettend licht waren, ik hoop zo dat ik het me niet verbeelde, dus komende dagen worden spannend!!

12. aankomendemama

aankomendemama Actief lid

2 aug 2007
    421
    1
    0
    Na mijn eerste miskraam (MA 8,3wk) ben ik zwanger geworden na 3 rondes ( gemiddeld 29 dagen) , helaas weer een miskraam met 6 wk en daarna maar 1x ongesteld geweest en (onverwachts) weer zwanger :D en nu gaat het wel goed!!

Ik duim voor een plakkertje voor jullie!!!!! Succes!!!!

13. raspberry

Nou, zou mooi zijn! Hier zijn lichte testen beide keren zwangerschappen geweest!
    Ik kan je de kruidvat 2 voor 5 euro aanraden! Die test vroeg betrouwbaar :)

14. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    Hallo,

@CenM ik heb een vergelijkbaar verhaal. Afgelopen zomer, toen we er besloten voor te gaan, was ik in 1e ronde zwanger! Helaas miskraam geworden en nu zitten we alweer in ronde 6 :(
    Valt best zwaar omdat ik had verwacht dat het wel weer snel zou lukken, maar daar is dus niks van te zeggen.
    Begin me dan ook zorgen te maken dat er iets is 'misgegaan' bij currettage. Ben wel vorige maand voor controle geweest, maar op de echo was niks allarmerends te zien. Dus we moeten maar vertrouwen blijven houden.
    De uitgerekende datum (20 april) van mijn 1e zwangerschap komt steeds dichterbij en het lijkt me heel verdrietig als ik dan nog niet eens opnieuw zwanger ben.

x

15. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hej lex, ik ken je nog van de andere topic, zwanger worden na een miskraam. Ik had hetzelfde verwacht, dat gaf me een beetje troost ook, toen het maar niet wilde lukken leek het ook alsof ik opnieuw verdrietig was over de miskraam.

Maar ik heb goed nieuws, na 5 maanden en ontelbaar veel negatieve testen (ja ja, verslaafd) heb ik dan vandaag eindelijk die positieve test in handen. Helemaal niet verwacht en kan het nog niet helemaal geloven, maar tis echt zo!

Ik hoop dat jij snel volgt lex! Gebruik je iets van ovutestjes? Ik heb ze deze maand wel gebruikt en superhandig, anders had ik zker mn ei gemist omdat die zo laat pas kwam.

16. Lex

Lex Bekend lid

11 okt 2010
    517
    0
    0
    @CenM: echt!!! wow, super gefeliciteerd!
    Nou laten we hopen dat het besmettelijk is :)
    Jouw cyclus is wel iets langer dan de mijne. Allebij 5 maanden verder, maar bij is dit al ronde 6. Aan de ene kant fijn omdat meerdere kansen krijgt, maar in dit geval al 5x een teleurstelling...

Ik ben deze maand begonnen met ovutestjes. Mijn ei is juist behoorlijk vroeg, had op dag 11 al positieve test (en dag twaal alweer vaag streepje). Dus het is nog even 2 weken in spanning zitten nu.

Geeft moed dat jij in ieder geval weer zwanger bent! Probeer beetje te genieten als is dat natuurlijk moeilijk na een miskraam.
    x lex

17. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nou, ik hoop inderdaad ook dat het besmettelijk is! Tis soms bijna niet voor te stellen dat je nog eens zwanger kunt raken he..

Ik ben erg benieuwd naar jou, houd ons op de hoogte!

18. raspberry

Hey, gefeliciteerd! Dat was natuurlijk al wel duidelijk, met die lichte testjes een paar dagen voor je NOD, maar een donkere streep is ook wel fijn ;)
    Wanneer heb je dan je eerste echo?

19. CenM

CenM Bekend lid

20 dec 2010
    540
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dank je wel!!!

Eerste echo rond de 8 weken denk ik, dat zeiden ze tenminste toen ik voor het laatst een echo kreeg (waar geen hartjeklopte) dat ik de volgende keer dan maar met 8 weken moest komen. Dus nog 4enhalve week! Brrr, word wel spannend zeg.

Deel Deze Pagina