Baby + baarmoeder liggen ver voor op het aantal weken dat ik ben

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door avd, 30 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. avd

    avd Lid

    14 jan 2011
    56
    0
    0
    Kom van de controle af en nu is mijn baarmoeder 3 weken verder dat ik ben (ben nu 25 weken) en de baby is ook groter dan normaal rond deze tijd.
    Suiker denken ze niet want ben zelf een halve kilo maar aangekomen afgelopen maand.
    Krijg dus over 2 weken een groeiecho om te bepalen hoe groot hij is.
    Wie heeft dit ook ooit gehad?
     
  2. soesje1986

    soesje1986 Actief lid

    17 apr 2009
    309
    0
    0
    @avd, wat raar dat ze zeggen dat het geen suiker kan zijn zonder te testen. en dat met de reden dat je maar een halve kilo ben aangekomen. Zelf ben ik maar 6 kilo aangekomen tot nu toe sinds het begin van de zwangerschap en heb toch echt zw.suiker. Dus ja dat zegt niets... Ik zou toch maar even navragen of er wat beter onderzocht kan worden want vind het wel heel raar.

    Sterkte meis!!!

    Liefs soesje
     
  3. lisa123

    lisa123 Fanatiek lid

    16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Mijn dochter heeft lang 2 weken voor gelegen op groei! Was helemaal niet erg!
     
  4. MamaMarije

    MamaMarije Niet meer actief

    Hier heb ik hetzelfde gehad rond die periode. Ik was wel het nodige aangekomen (4 kilo in 4 weken) en ben dus ook gecontroleerd op suiker. Dat was het gelukkig niet.

    Ik heb wel een aantal groei-echo's gehad, 2 bij de gynaecoloog en 1 bij de vk met ong 35 weken.

    De baby loopt nog steeds voor op groei, met name het hoofdje en het buikje. Ik geloof dat het inmiddels is bijgetrokken tot ongeveer 1-2 weken voorlopen i.p.v. 3 weken voorlopen.

    Tja... ik maak flinke baby's, laten we het daar maar op houden. Onze zoon was bij de geboorte ook niet klein (maar ook geen reus hoor...).
    Je doet er niet zoveel aan!
    Je kunt idd evt. de zw.suiker nog een keer aanzwengelen op je controle als je daar onzeker over bent.
     
  5. Patrieske

    Patrieske Bekend lid

    9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Wat een lariekoek zeg om te zeggen dat je geen suiker kunt hebben omdat je niet bent aangekomen! Ik heb het wel en ik ben daardoor ook afgevallen.... Dus het is altijd verstandig je glucosewaarden te laten controleren!!!!
     
  6. spinnekop

    spinnekop Niet meer actief

    hoi



    ik ben ook afgevallen ondanks dat ik zwangerschapssuiker had
    dus ik zou het wel controleren

    zoals de dames voor mij ook al zeiden: wat een onzin om te zeggen dat het niet suiker kan zijn omdat je niet veel bent aangekomen

    zei de verloskundige dat of de gynaecoloog ?

    spinnekop
     
  7. Nessy

    Nessy Fanatiek lid

    27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Mijn baby loopt 1-2 weken voor en mijn baarmoeder leek 6 weken
    voor te lopen want het zit al zo erg hoog.Zit namelijk al bijna tegen mijn
    ribbenboog met 25 weken maar achteraf gezien heb ik een wat lange
    maar ook iets smallere baarmoeder dus ja dan lijkt het hoger en het is
    volgens de gyn ook de reden waarom ik altijd iets vroeger beval omdat
    het niet meer omhoog of naar de zijkanten kan dus naar beneden moet.
     
  8. Assje

    Assje Fanatiek lid

    8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Inderdaad! Dat heeft helemaal niets met elkaar te maken :( Je kunt van suikerziekte zelfs afvallen. Ook buiten een zwangerschap heeft dat niets met elkaar te maken.

    Dit is al het zoveelste verhaal dat ik hier lees over dit onderwerp en elke keer valt het me op dat er wéken gewacht wordt door verloskundigen op testen. Terwijl je suiker in een paar seconden kunt testen met een vingerprikje! Je hoeft daar niet nuchter voor te zijn, als de uitslag boven een bepaald niveau is, dan is dat een indicatie om nog eens nuchter te testen of het dan ook te hoog is (want het kan ook door je eten komen).
    Dan kun je dat in ieder geval uitsluiten, of juist verder onderzoeken. Want het is zo belangrijk om suikerziekte direct te behandelen. Dat weten zij toch ook? Dan ga je toch niet eerst weken wachten op echo's en andere testen en dan pas suiker testen?
     
  9. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Nee joh, is helemaal niet erg. Ik had dat ook rond de 25 weken, toen moest ik eerder terugkomen dan normaal. En bij de volgende controle bleek het allemaal weer mooi op schema te liggen. Het kan zijn dat de baby een groeispurtje heeft gehad vlak voor de controle. Mijn verloskundige zegt altijd: liever te groot dan te klein. Ik heb wel een glucoseonderzoek gehad, maar das omdat het in de familie zit. Misschien krijg je die ook nog om zekerheid te krijgen.
     
  10. Pumba

    Pumba Actief lid

    2 mrt 2009
    149
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal, kreeg met letterlijk bewoordingen te horen dat het echt een spekkie was, die kleine in mijn buik....Ik had al allemaal visioenen van een 10 ponder :$ maar met de groeiecho bleek de verloskundige gewoon niet zo goed in het schatten op de hand...
    Hier is ook suiker even gecheckt trouwens. Zou proberen je niet te veel zorgen te maken (heb ik zelf wel gedaan), het is maar een momentopname en voor hetzelfde geld was het idd een groeispurt! Succes
     
  11. Storm

    Storm Niet meer actief

    Mijn kleintje loopt inmiddels al 2,5 wkn voor op de termijn. Heb toevallig net gisteren weer een groeiecho gehad. We blijven het in de gaten houden, mede ook omdat mijn zoontje ook zo groot was bij de geboorte (10 pond en 55 cm) en dat had niemand verwacht.
    Bij mij was het de vorige keer geen suiker terwijl ik toen ik korte tijd best veel aangekomen was. Ook nu zijn de suikers prima. Ben schijnbaar gewoon een goede kweekkas :D.
     
  12. avd

    avd Lid

    14 jan 2011
    56
    0
    0
    Bedankt iedereen voor de reacties.
    Heb gisteren een 3D echo gehad en hij zei dat ik veel vruchtwater heb.
    Nu lees ik weer dat dat ook niet zonder risico is...vroeg breken van vliezen door enorme druk enz enz.
    Over 2 weken groeiecho en controle dus dan weten we meer.
    De baby lag ook wel wat voor.
     

Deel Deze Pagina