lange cyclussen wie nog meer? En wanneer dokter?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Lauraaaaa, May 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

Nov 27, 2014
    80
    0
    0
    (Ik weet dat er meerdere topics zijn hierover) maar wil toch ff m'n verhaaltje doen.
    We zijn alweer 8mnd verder na het besluiten voor een kindje te gaan. En nog maar 4 cyclussen verder, wel hele lange cyclussen. Deze ronde lijkt nog langer te worden, vandaag dag 41!!!! En nog geen lhpiek gevonden(gebruik ovulatietesten).
    Wanneer zouden jullie en huisarts inschakelen?
    Had nooit gedacht er zo mee bezig te zijn:(. Maar t duurt zo wel erg lang...

2. Batwomen

Batwomen Lid

Aug 17, 2014
    61
    0
    0
    37-39-38-38-37-34-34-34-32-
    NULL
    Hoi ook ik heb last van lagere cyclussen. Ben in augustus gestopt met de pil en mijn cyclussen zijn ongeveer 39-38-38-37-34-34-32. Ik ben 34 jaar en heb een zoontje van straks in september 5 en wil ook niet al te lang wachten en ben door de huisarts (in maart) doorgestuurd naar de gynaecoloog om te zien of de eisprong wel goed verloopt. Aantal echo's gehad en daarna een bloedtest gedaan en die bleek goed te zijn. Daar was ik wel blij mee maar goed ondertussen zijn we wel al in maand 10 en lijkt het nu alsof ik een hele lange cyclus heb ineens van 40 dagen. Ik dacht namelijk dat ik vorige week mijn eisprong had maar sinds afgelopen maandag ineens buikpijn e.d. en toen gisteren een ovulatietest gedaan en die was knalpositief dus gelijk geklust..en vandaag ook maar weer. Zwanger ben ik niet want een zwangerschapstest is negatief :(..Ik raad je voor jezelf aan om naar de huisarts te gaan om zo te zien of de eisprong in ieder geval goed verloopt. Wij gaan 1 jaar proberen en daarna spermaonderzoek e.d. laten doen. De gynaecoloog zei wel dat het eerder heeft gewerkt en dat de kans groot is dat ik wel vruchtbaar ben maar ja als je ouder wordt wordt dat natuurlijk ook minder. Veel succes meid en hou me op de hoogte!

3. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

Nov 27, 2014
    80
    0
    0
    Bedankt voor je snelle reactie batwomen. Pff wat slopend is dit he, had ik nooit verwacht dat t me zo gaan raken. Ben een vrij nuchter persoon namelijk... Maar gewoon het idee dat je minder kans hebt op jaar basis gezien steekt me! En dan de gedachte dat er iets "niet klopt" in je lichaam misschien...
    Mocht ik maandag nog niets geen ei hebben gespot bel ik de huisarts wel ff. Zullen we zien wat hij er van zegt.
    Wat vreemd is dat ik al wel 2 weken raar gevoel heb in m'n buik..(niet zwanger, heb getest)
    Je hoort van me:)! Thnxx tot zo ver! Fijn om reactie te krijgen!
    Jullie ook veel succes! En hopelijk komt t vanzelf:)!

4. Marrel

Marrel Actief lid

Sep 10, 2014
    201
    1
    16
    Na pilstop op om dec 2005 duurde het 1,5 jaar voordat ik weer ongesteld werd. Daarna cyclussen van 40-45 dagen. Wel ronde 3 al gelijk zwanger.
    Na bijna anderhalf jaar weer cyclus (2 jaar borstvoeding gegeven) en ronde 1 meteen zwanger ( zou cyclus van 64 dagen zijn geworden indien niet zwanger.

Vanaf januari 2011 geen pil of andere hormonenspiraal gebruikt en cyclussen kwamen 10 maanden na bevalling van onze 2de op gang. Meestal 40+ dagen. 2 keer 32 dagen maar ook zat van bijna 50 dagen...
    Ronde 1 meteen weer zwanger maar vroege miskraam met 5 wk en daarna de 2de ronde weer meteen zwanger ( cyclus van 47 dagen)

Dus tja..... Het is zeker niet onmogelijk....maar het vraagt soms wat meer geduld. Ik wist trouwens wel vrij zeker wanneer ik een eisprong had.....

1 ronde clomid gekregen maar dat deed niets! Geen overgewicht, geen klassieke pcos.... Gewoon een trage cyclus.

Succes!

5. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,102
    3,488
    113
    Ik heb wel een aantal wat langere cycli gehad, maar nog niet zo lang als jij hebt. Nu weer wat regelmatigere, kortere cyclussen gehad. Paar kilo afgevallen, misschien wat geholpen, misschien ook wel toeval.

Ik zou naar de dokter gaan voor een doorverwijzing.
    Dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent.
    Bij mij zeiden ze in t ziekenhuis volgens mij dat een cyclus langer dan 35 dagen onderzocht wordt.

6. Help85

Help85 Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    2,005
    1
    36
    Ik ben nog lang niet zo lang als jou bezig, maar ik zou zeker voor een doorverwijzing gaan hoor. Bij mij zei de dokter dat ik het een jaar moet geven. Maar ik heb inderdaad ook begrepen dat als je minder dan 6 eisprongen per jaar hebt je eigenlijk al doorverwezen mag worden.

Zit nu zelf ook richting de 60 en met temperaturen nog geen eisprong te ontdekken. Zit ook te twijfelen om meer op mijn strepen te gaan staan en doorverwijzen 'te eisen' het is en blijf jou lichaam. Doctoren hebben makkelijk praten. Daarnaast denk ik waarom een jaar wachten vol frustraties? Als er gecheckt kan worden of het goed is of niet scheelt dat zoveel rust in je lichaam...

7. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Hier ook lange cyclussen. We zijn gestart met zwanger worden in november 2014 en tijdens een jaarlijkse controle bij de gynaecoloog in februari had ze echo genomen om te kijken wanneer mijn eisprong zou vallen en zo heeft ze PCOS ontdekt als oorzaak van mijn lange cyclussen.

De diagnose was moeilijk, maar ik ben zo blij dat we dit wisten enkele maanden nadat we waren gestart met zwanger ipv enkele jaren later. Met mijn PCOS heeft de gynaecoloog mij 6 maanden gegeven om natuurlijk zwanger te worden. Dat is niet gelukt, dus dan meteen met behandelingen begonnen. De MMM, de vele ziekenhuisbezoeken, de medicatie,... is allemaal zwaar maar ik ben zo blij dat dit alles vlug is ontdekt en dus ook vlugger kan verholpen worden. Wij zijn dankzij de snelle diagnose van mijn gynaecoloog geen jaar of langer verloren.

Als je zo lange cyclussen hebt, heeft het geen zin om te blijven natuurlijk proberen zegt mijn gynaecoloog. Want de kansen liggen dan echt laag en dan kan het jaren duren...

8. Help85

Help85 Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    2,005
    1
    36
    Hoezo heb/had jij jaarlijkse controle bij de gyn?

Toevallig belde mijn dokter me net, en toen vroeg ze ook hoe het met mijn cyclus ging. Weer gezegd nog steeds geen verandering nog niet ongesteld nu rond dag 60 geen eisprong te vinden met tempen. En nu wilde ze ook (in ene wel!) verwijsbrief schrijven.

Vroeg me zelf alleen af welke onderzoeken worden er gedaan? Alleen vrouw of ook gelijk bijv zaad van de man? En stel ik kom daar en er is toevallig een eitje klaar, kunnen ze dan wel diagnosen stellen voor eventuele PCOS. Met andere woorden is dat in alle fases van je cyclus zichtbaar?

9. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

Jan 13, 2015
    731
    4
    18
    Female
    Vlaanderen
    Ja jaarlijke controle bij gynaecoloog. Zodra je seksueel actief bent is het aangeraden om ieder jaar bij gynaecoloog te gaan voor borstonderzoek, uitstrijkje,... Sinds mijn 18 jaar (momenteel 24) ga ik ieder jaar bij gyn op controle. Zoals je jaarlijks bij tandarts en dergelijke gaat...

Voor PCOS vast te stellen doen ze een inwendige echo (totaal niet pijnlijk) en bloedonderzoeken. Dat valt dus best mee. Mijn PCOS is in alle fasen zichtbaar...

Sinds mijn diagnose PCOS hebben we meteen ook mijn verloofde zijn zaad laten testen. Bij hem is gelukkig alles in orde.

10. Help85

Help85 Fanatiek lid

Feb 23, 2015
    2,005
    1
    36
    Oh dat wist ik helemaal niet dat dat moest joh. Ik wist alleen vanaf 30 uitstrijkje laten doen bij de dokter... Wel goed om te doen eigenlijk.

Thanks voor de uitleg, ga morgenochtend het verwijsbriefje ophalen en bellen voor een afspraak, spannend!

11. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

Nov 27, 2014
    80
    0
    0
    Wat fijn om reacties te krijgen:) thnx dames! "Goed" te lezen dat er meerdere zijn met het zelfde vervelende probleem! Vreselijk!! Ik ga mrge de dokter bellen en een afspraak proberen te maken voor maandag.
    Vind het allemaal erg spannend en ben erg benieuwd of hij me wil door verwijzen.
    Je haalt je op een gegeven moment zoveel rare dingen in je hoofd, ook omdat je zoveel leest/hoort hier en daar!

Voor mij is het ook nieuw om te horen dat je jaarlijks terug moet komen. Ik dacht dat dit vanaf je 30ste moest... Weer wat geleerd hihi!!

12. Soullady

Soullady Bekend lid

May 7, 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Ik heb mij aangemeld om hierop te reageren. Helaas, overkomt mij precies hetzelfde.

Vanaf januari gestopt met de pil. Toen wel keurig netjes (31 dagen cyclus) 2 februari mijn menstruatie gehad. Ik denk nog nasleep van de pil.

En toen begon het feest van 2 februari tot wel liefst 6 april pas weer een menstruatie. Dat was dus een cyclus van 63 dagen.

Omdat ik geen flauw idee had wanneer mijn eisprong plaats vind. Ben ik gestart met ovulatietesten. Uiteindelijk bleek 30 april en 1 mei twee streepjes te staan. Dus dat was wel opgelost.

En nu aan het wachten op mijn menstruatie of misschien toch iets anders...

Doordat wachten wordt ik ongeduldig en onzeker. Zoveel dagen betekent telkens minder kansen per jaar.

13. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

Nov 27, 2014
    80
    0
    0
    Jaa Indd zoveel minder kansen per jaar. Net een ovulatietestje gedaan, en deze lijkt bijna positief. Nu dag 42!!!! wachten duurt zo lang dan:(
    Om me heen lijkt iedereen zwanger, dat maakt t nog moeilijke vind ik!!!
    Succes met wachten soullady, hopelijk hebben we snel een positieve zwangerschapstest!

14. Soullady

Soullady Bekend lid

May 7, 2015
    509
    69
    28
    NULL
    NULL
    Volgens mij zijn er ook gewoon veel vrouwen zwanger. Of ik let er meer op.

15. dunya13

dunya13 Lid

Oct 17, 2014
    18
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ven vorig jaar juni gestopt met de pil, en nu bijna een jaar bezig en nog niet zwanger. Mijn cyclussen zijn ook lang. 43-43-37-40-33-45-46-29. Over 2 dagen zit ik weer op 29 maar dat zal we niet😢. Heb deze laatste week veel afscheiding, anders nooit gehad, dus we blijven hopen!

16. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Over jaarlijkse controle bij de gyn, dat is gebruikelijk in België maar niet in Nederland daar doet de huisarts elke 5 jaar een uitstrijkje.
    Bij mij hebben ze ook bij een controle bij de gyn gezien dat ik mogelijk PCOS had, wat ook bevestigd werd na bloedonderzoek, ik heb verder geen symptomen.

Wat betreft zwanger worden, als je enkel lange cyclussen hebt maar verder een normale eisprong is het enige dat je minder kansen op een jaar hebt. Je kan met temperaturen ontdekken of je een eisprong hebt en krijg je inzicht in je cyclus. Op die manier zijn wij uiteindelijk in 7 cyclussen, ca 10 maanden zwanger geraakt. De tweede keer was het meteen in de eerste ronde raak, helaas werd dat een miskraam.
    Heb je ondertussen een verwijzing gekregen? De gyn zal waarschijnlijk meteen ook je man willen onderzoeken want het heeft immers weinig zin om de vrouw aan de medicatie te zetten als er bij de man ook wat mis is.

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

Dec 2, 2012
    3,539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Je cyclussen kunnen ook vanzelf korter worden.
    Bij mij waren ze het 1e jaar na het stoppen met de pil 8-9 weken en vanaf het 2e jaar zo'n 5-6 weken. Meestal 5... De gyn's hier vinden het nooit een probleem, die 5-6 weken.
    In principe 'mag' je pas na een jaar naar de gyn, tenzij je cyclussen echt maanden duren dacht ik.

18. Lauraaaaa

Lauraaaaa Lid

Nov 27, 2014
    80
    0
    0
    Bedankt voor alle reacties!
    Ik ben gister naar de huisarts geweest, en zag wel de mogelijkheid om mij door te sturen naar een gynaecoloog.. Zal in deze dagen wel een x een brief ontvangen....
    Saartje, dat zal erg fijn zijn als ze m'n vriend ook gaan onderzoeken, aangezien 1 van zijn broers "traagzaad" heeft. (De andere broer heeft wel een kleine gelukkig)!
    Hoeft natuurlijk helemaal niets te betekenen hoor. Maar dan kunnen we dat uitsluiten!

19. Nelroos

Nelroos Lid

Sep 15, 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Volgens mij kun je prima de HA bellen. Kan nooit kwaad! Succes en ik zal voor jullie duimen :)

20. Nelroos

Nelroos Lid

Sep 15, 2014
    91
    0
    6
    Ontwerpt en maakt handmade trouw- & geboortekaarte
    het Noorden
    Oh hihi, lees net dat je al bent geweest. Goed zo!

Share This Page