Op de hoogte

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mek11, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mek11

mek11 Fanatiek lid

19 mrt 2011
    1.143
    0
    0
    Groningen
    Wat ik me ineens af vroeg... zijn er bij jullie in de omgeving veel mensen die weten dat jullie bezig zijn om kinderen proberen te krijgen? Vind het namelijk allemaal heel spannend maar wil het niet aan iedereen vertellen. Vroeg me af hoe dat bij jullie zit. :D

2. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Wij zeggen niets aan de omgeving..
    Mocht het niet lukken ofzo dan heb je er niet steeds vragen over en daarbij persoonlijk vind ik het straks veel leuker onze omgeving ermee te verassen als het zover mag komen...

3. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    wij zijn daar heel open in. Ik heb altijd tegen iedereen lopen te verkondigen dat ik zou stoppen met roken VOOR de eventuele zwangerschap.

Aangezien het nu wel opvalt dat ik niet rook, vragen mensen automatisch "goh, gaan jullie proberen zwanger te worden?".

Aangezien ik niet van de smoesjes ben, zeg ik dan gewoon ja.

Als ze vragen of het al zover is, antwoord ik steevast: "dan weet jij misschien meer dan ik"

Lekker open antwoord dus. Ach het vragen van mensen interpreteer ik als geïnteresseerde vragen. Toch wel leuk dat mensen met je meevoelen of aan je denken.

4. anouk79

anouk79 Fanatiek lid

13 jan 2011
    2.308
    0
    36
    Opticien.
    Zuid-Holland
    Wij houden het lekker voor ons zelf. Met de reden dat niet iedereen er continu naar vraagt en omdat we het leuker vinden om iedereen te verrassen.
    De enige die het weten zijn mijn beste vriendinnetje en zus maar die zag per-ongeluk de folium in de keuken liggen hihi.

5. Milouu

Milouu Actief lid

7 dec 2010
    112
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij vertellen het ook niet aan onze omgeving. Ik vind het zelf ook veel leuker dat het een verrassing blijft wanneer je zwanger bent. Bij mij vragen velen zich wel af wanneer we er aan gaan beginnen, maar dan zeg ik elke keer; oh ik denk volgend jaar!

Groetjes Milouu

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    bij ons weten veel mensen het wel.. maar dat komt ook doordat we al die miskramen hebben gehad.. dus eigenlijk tegen wil en dank;)

7. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    De omgeving weet niet dat we echt aan het proberen zijn, maar wel dat ik een enorme kinderwens heb. Als ik zwanger ben, zullen er denk ik een heleboel 'ik wist het!'-reacties komen ;)

8. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij hebben het niet echt verteld, maar iedereen weet wel dat wij een kinderwens hebben en we zijn pas getrouwd, dus 1 en 1 is twee hihi.. Op zich hebben wij wel leuke reacties hoor, de schoonzusjes vragen de hele tijd of ze al tante worden enzo.. En dan zeg ik: Als het zover is hoor je het echt wel ;)

Verder weten mijn 2 beste vriendinnen het ook, en die hou ik ook wat meer op de hoogte, 1 daarvan probeert ook zwanger te raken, dus we zitten in hetzelfde schuitje. De ander heeft al 2 kids dus dat is onze ervaringsdeskundige hihi..

Mocht ik zwanger zijn moet ik het op mijn werk erg vroeg vertellen (ivm rontgenstraling) dus dan wil ik graag dat de familie het wel eerst weet.. Dus erg lang voor onszelf houden zit er sowieso niet in hier, maar dat vind ik niet erg, iedereen is enthousiast en het zou voor beide kanten vd familie ook het 1e kleinkind zijn, dus is wel speciaal :)

Zo wat een lang verhaal haha :D

9. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Wij zijn ook altijd heel open geweest in onze kinderwens maar ik heb ook altijd duidelijk gezegd dat ik eerst wil trouwen voor er kindjes komen. Afgelopen najaar zijn we getrouwd dus daarna kwamen de vragen.
    Achteraf gezien heb ik er wel spijt van dat we er zo open in zijn geweest want je kan nu bijna nergens komen of de vraag komt weer. Mochten we na ons 1e kindje nog voor een 2e willen gaan denk ik dat we het dan wel voor onszelf houden.

10. Kitty17

Kitty17 Fanatiek lid

31 okt 2010
    2.107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij weten ze van niks. Wij houden het bewust voor ons. Ik heb altijd gezegd rond mn 30e kijk ik wel verder. En nu de 30 nadert, krijg ik toch wel regelmatig de opmerking wanneer het gaat gebeuren! Het is toch best moeilijk om het voor je te houden als het niet zo makkelijk gaat en je regelmatig naar het ziekenhuis moet....

11. Tord

Tord VIP lid

26 okt 2009
    7.304
    299
    83
    Als mensen ernaar vragen, vertel ik dat we er erg op hopen om snel weer zwanger te zijn. Maar als niemand er om vraagt ga ik ook niet uit mezelf vertellen dat we hier mee bezig zijn.

12. Loes1983

Loes1983 Actief lid

29 okt 2010
    426
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

wij hadden niks gezegd maar toen ik een mk kreeg was dat voor de familie heel raar om te horen. Zij vonden het erg voor ons maar waren aan de andere kant blij te horen dat we bezig waren. Ik denk dat, wanneer ze het geweten hadden ze ons mogelijk anders hadden kunnen steunen toen het misging.
    Nu weten ze het wel en we krijgen af en toe wel opmerkingen maar dan in postieve zin en niet elke maand de vraag 'en is het al zover"

Als we het over konden doen zou ik het wel tegen de naaste familie en/of hele goede vrienden zeggen maar meer ook niet.

xxx

13. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik ben niet geplant zwanger geraakt dus voor ons ging dit niet op, maar als ik wel geplant voor mijn eerste kindje zou gaan zou ik dat aan niemand vertellen.

Het lijkt mij namelijk heel irritant als het eventueel wat langer zou duren dat iedereen ernaar begint te vragen, medelijden met je gaan krijgen of juist het onderwerp gaan vermijden.
    Of wanneer je een keer niet lekker ben iedereen meteen in de illusie verkeert dat ze oma, opa, oom of tante gaan worden.
    Ik vind het ook een privé aangelegen heid en zou het genant vinden als er grapjes over worden gemaakt over dat je aan het klussen bent.

14. twinny2002

twinny2002 Fanatiek lid

27 feb 2011
    1.694
    0
    0
    -
    alleen mijn moeder en stiefvader weten het en een goede vriendin die op dit moment zwanger is maar voor de rest ga ik het niet iedereen vertellen lijkt me heel irritant als ze telkens gaan vragen of het al zo is.. en je weet natuurlijk nooit of het wel kan enzo

15. Linda88

Linda88 Actief lid

9 mrt 2011
    414
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij ons weet ook niemand het! Dat willen we niet om de niet elke keer de vraag en?? te moeten horen! Niemand doet dat bij ons in de omgeving! Maar er word wel vaak gevraagd of ik al zwanger ben dus mensen verwachten het wel!

16. Eonah

Eonah Actief lid

7 feb 2011
    464
    0
    16
    Lelystad
    Bij ons weet alleen een goede vriendin van mij het, en een collega. De collega zit in het zelfde schuitje, dus we kunnen daar op het werk lekker over kletsen. Vind dat wel prettig, zij heeft ook al een kindje dus ze kent het klappen van zweep ook wel!

Verder houden we het nog even stil, vind het voor de rest niet zo nodig dat mensen het weten. :)

17. nataik

nataik Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.992
    0
    0
    verzorgende
    Wij hebben het verteld toen wij de mmm in gingen.
    Daarvoor een dikke jaar voor onszelf gehouden.
    Doen waarbij je het prettigst voelt.

18. dromer28

dromer28 Actief lid

7 dec 2009
    383
    0
    16
    NULL
    best
    wij hadden het niet vertelt maar kregen met 11 weken een miskraam net rond de periode dat we veel feestjes hadden. nou daar had ik dus echt geen zin in. dus wel maar vertelt waarom ik niet mee kwam op de feestjes achteraf gezien is het wel fijn geweest dat ze het nu allemaal weten want er vraagt nu niemand meer van hey moeten moeten jullie nog niet aan kinderen gaan beginnen terwijl dat van te voren wel altijd zo was. maar het duurde bij ons 13 maanden voor we aantelden en dan draaide dit ook nog eens uit op een miskraam dus nu is het wel fijn dat de meeste het weten.

19. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    Bij mij weten mijn moeder en een aantal andere mensen het wel, maar de meeste mensen niet. Ik vind het soms wel lastig om mijn mond te houden, maar ik kan gelukkig roepen als mensen vragen wanneer wij gaan beginnen dat wij eerst willen verhuizen, zo kan ik nog goed het stil houden voor de meeste mensen

20. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Ik denk dat veel mensen het verwachten, want we gaan bijna trouwen en mijn dochter is nu bijna 2.

Deel Deze Pagina