Hoi allemaal, Ik kom er niet helemaal uit... Ik wil snel gaan beginnen aan de babykamer. En dan vooral het behang en accessoires gaan kopen. Alleen zit ik in dubio. Ik heb in gedachten om een ruitjesbehang (roze met witte ruitjes, of blauwe met witte ruitjes) te kopen. Ik weet het geslacht al, maar schrijf het hier even niet op. Maarrrr.... Ik wil daarnaast in de accessoires gaan varieren in ruitjes/sterretjes/streepjes (zie foto's van de stoffen hieronder). Kan dat? Schilderijtjes, deurhangers, vogelhuisje e.d. hangen op de muur met het ruitjesbehang? Of is dit veel te druk? Ik wil het echt op die muur kwijt kunnen, of op de commodeschap. V\Ik vind het zonde als ik niks kwijt kan aan 1 kant van de kamer omdat het ruitjesbehang niet matcht of te druk is met de rest. Alvast dank voor het meedenken! Als iemand foto's heeft waarop te zien is dat het prima kan: graag!
Ik zou alles in een stijl houden, dus ruitjes behang met eventueel een paar dingen met ruitjes stof en effen stof. Ik denk dat en sterretjes en ruitjes en streepjes een beetje te druk is.
Hangt ervan af hoe je dat combineerd... als je bikvoorbeeld een strook ruitjes doet.. en mrt de stof varieert met sterretjes en ruitjes wat weer terug komt in het behang... bijv.. sterretje mandjes.. en ruiten lamp.. dan kan het goed.. zo lang de kleuren bij elkaar passen.. en je de rest van de kamer rustig houdt..
Wij hebben 2 muren met lichtgrijs/witte banen 2 muren gewoon wit en de ruitjes en sterretjesstof gecombineerd. Staat helemaal niet druk. Juist heel lief en rustig. Als je een foto wil zien, wil ik je wel uitnodigen voor mijn album. Die heb ik namelijk op prive staan...
Wij hebben op de kamer van onze jongste dochter (zie foto album) roze pip behang. Hier hebben we geruite en gestippelde acceoires bij. Op de kamer van de oudste hebben we roze geruit behang, hierop hebben we haar naam in letters in pip behang. Ik vind het persoonlijk niet heel druk.
ik zou als je een geruiten muur heb de dingen die je er op hangt neutrale, effe kleur doen zodat ze niet wegvallen of te druk wordt. bijv: rose geruit met een wit vogelhuisje met een gekleurd dakje.