https://www.nu.nl/gezondheid/5575535/verloskundigen-te-weinig-personeel-in-ziekenhuizen-bevalling.html Geen fijn idee als je bevalling is begonnen en er moet een ziekenhuis gezocht worden...
Ik heb het bij alle drie mijn bevallingen gehad dat ik niet bij het dichtbijzijnde zkh terecht kon en dus rond moesten gaan bellen. Dit was niet ivm personeelstekort maar omdat ze vol zaten. Maar zo erg is het niet hoor. De vlk heeft korte lijntjes met het zkh en heeft een belletje snel gepleegd. Ook als het belletjed zijn is dit zo gedaan. In het ergste geval was het 45min rijden, dit is heel onprettig als je al vol in de weeën zit. Maar verder, was het prima te doen,
In mijn geval zou dat niet erg zijn geweest...ik zat vele uren in de weeen. Pas na 12 uur werden ze echt pijnlijk. Maar lijkt me voor het idee niet fijn dat ziekenhuizen geen plaats hebben.
Laatst in het nieuws, vrouw uit flevoland was al onderweg naar Lelystad, moesten omkeren en naar sneek rijden want er was geen plek Ik ben bang dat de problemen in de noorderlijke provincies veel nijpender is dan in de randstad provincies. Hier zijn een stuk meer ziekenhuizen dichter op elkaar waar je naar uit kan wijken.
"Bevallingen van vrouwen" eh ja van wie anders.. konijnen? Maar serieus.. volgens mij is dit probleem er al een hele tijd. Als je een redelijk aantal zkh in de buurt hebt gaat het wel. Zeker als er geen urgentie is. Maar als er iets aan de hand is moet je hier toch niet aan denken. 45min met je weeën in de auto wil niemand.
Je ik word hier dus nu al heel zenuwachtig van in “mijn” ziekenhuis is al sinds april “tijdelijk” de situatie zo dat er alleen spoedkeizersnedes worden gedaan. Dat tijdelijk wordt echter steeds verlengd. Vind het helemaal niks. Maar goed ik heb nog ongeveer 8 maanden