Afgelopen dinsdag voor het eerst bij de verloskundige geweest. Na heel de vragenlijst te hebben doorgenomen bleek dat mijn moeder geboren is met een hazenlip. Nu ben ik vanmorgen gebeld door het ziekenhuis en moet ik over 2 weken langskomen voor een intake gesprek bij de prenatale diagnostiek. En gaan ze me informatie geven over de onderzoeken die ik kan laten doen, omdat ik daarvoor in aanmerking kom. Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt, ik weet niet precies wat me te wachten staat!
hey, ik heb dit niet meegemaakt, maar je mag er toch voor kiezen om die testen wel of niet te doen! ik heb met 26 weken zwangerschap een pret-echo laten maken, en dan kijken ze ook naar hazelip en open ruggetje enzovoort! en dat is ook veel veiliger, dan allemaal testen! maar ja dan moet je nog wel even wachten! iig suc-6 ermee groetjes
hoi Cindy, Meestal als er een aangeboren afwijking zoals een schisis oftewel hazelip in de familie voorkomt ,maken ze meestal een structuele echo. Deze echo zijn wat uitgebreider als de normale controle echo's. Zelf heb ik met de eerste(Mijn dochter is nu inmiddels al 10 jaar) ook een structuele echo gehad uit voorzorg, maar de hazelip hebben ze niet kunnen zien omdat mijn dochter op dat moment verkeerd lag met het hoofdje zodat ze het aangezicht niet hebben kunnen controleren. Aan mijn vaders kant zit deze afwijking. Toen ik was bevallen, kwam de kinderarts bij me om het te vertellen. De kans bestaat 1 op 1000 dat het gebeurd,maar ik was dus 1 van die 1000.Maar zielsgelukkig dat ons kleine hummel er was. Wat ik hiermee probeer te zeggen is dat je geen puncties oid hoeft te doen om te kijken of je kindje het heeft, het kan dus ook heel goed met een echo. Heb deze structuele echo gehad met de 2e dochter en met de 3e dochter en over 2,5 weken dan krijg ik weer een structuele echo van ons wondertje. Mocht je vrage hebben oid dan mag je me altijd een berichtje sturen.