Hallootjes... Ik zit met een dilemma, Wij willen ons kindje laten dopen. Namen voor jongen en meisje zijn inmiddels al bekend. Echter is dit mijn dilemma: Manlief wilt beiden namen van broers gebruiken. Dan zou de kleine naam - Ryan - Roy heten. Dit vind ik niet leuk, aangezien er een peettante is heb ik gezegd dat als het een meisje wordt de naam van de peettante achteraan komt en bij n jongen in 't midden. Nu vraag ik me af, wat doen jullie met de namen, of wat zouden jullie in mijn plaats doen. De naam van peettante is Samantha, bij beide heren wordt de voorletter gebruikt, dus het kan voor beiden staan. Mijn broer Roy wordt peetoom. Gebruik ik dan de namen van de doopouders, met de optie open dat bij de 2e mijn schoonbroer peetoom wordt en zijn naam in de naam van ons 2e kind komt? Draait 't bij jullie om het contact/de band wat jullie met de doopouders (personen waar de naam van gebruikt wordt) hebben? Mijn man wilt zijn broer niet voor 't hoofd stoten, snap ik best. Hij heeft hem toch graag, mijn probleem is, meneer heeft t zelf niet goed op 'n rij, veel problemen die ook in de familie terecht komen. Hij is niet blij met de komst van zijn neefje of nichtje, toont geen interesse noch dat hij mij feliciteert met het aanstaande moederschap. De band is niet perfect tussen de broers, laatste keer schold hij mijn man in de auto uit. Ik heb ten zeerste mijn twijfels bij hem, als peetoom, als oom maar ook als (schoon)broer. Moet ik hem de eer geven om zijn naam te gebruiken in de namen van ons kind? Of moeten we hem voorliegen en zeggen dat de R voor beide heren wordt gebruikt. Naar mijn mening is er niemand die erom maalt van wie die doopnamen zijn. Ik hoop dat iemand mij tips kan geven, heb 't gevoel dat ik hier niet uit kom met mijn man...