Ruim 15 wk zwanger en duizelig

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door RachelleNM, 28 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Hoi dames!

Inmiddels ben ik een ruime 15 weken zwanger. Opeens heb ik ontzettende last van duizeligheid. En daarna komt de hoofdpijn. Die blijft dan ongeveer een kwartiertje maar trekt dan weer weg. Het is vooral als ik sta, in horizontale positie heb ik nergens last van.

Is dit voor iemand herkenbaar? En wat zou ik er eventueel aan kunnen doen? Ik wil liever niet de hele dag plat liggen want ik heb genoeg te doen :p

Alvast bedankt! X

2. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Is je bloeddruk laag? Dat zou een goede verklaring kunnen zijn namelijk. Dan zou je last kunnen hebben van orthostatische hypotensie. Kortom, een lage bloeddruk als je ineens opstaat. Je lijf kan dan even niet voldoende bloed in je hersenen krijgen waardoor je duizelig wordt en ook kortdurend hoofdpijn kan krijgen.
    Als je idd lage bloeddruk hebt kan je proberen wat bouillon of andere zoute dingen te eten.

3. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Heel herkenbaar! Ik had hier veel last van omdat ik mijn vermoeidheid negeerde en gewoon doorging. Het rustiger aan doen, veel snachts slapen en overdag ook smiddags slapen (bij mij ongeveer 2 uur). Ook kreeg ik van mijn verloskundige het advies om elke dag 3 liter vocht binnen te krijgen (water, sap, koffie, thee) om de meeste hoofdpijn tegen te houden. Door het vele vocht drijf je zoveel mogelijk slechte stoffen uit je lijf.

En niet te snel op staan, snelle bewegingen enzo.. Daar word ik ook altijd duizelig van. Nou, ik hoop dat je er iets aan hebt en dat het snel over gaat!

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Herkenbaar! Mijn verloskundige adviseerde om meer te drinken en na de 20 weken wordt het meestal vanzelf minder zei ze. Mijn bloeddruk was wel aan de lage kant.

5. Phoenixxx

Phoenixxx Lid

7 aug 2015
    89
    0
    0
    Herkenbaar. Ik heb het al vanaf week 6. Ik kan kleine stukjes wandelen, maar stilstaan is een no-go. Dan word ik heel duizelig.

Op de meeste dagen kan ik alleen maar op de bank zitten met m'n benen gestrekt op de bank of liggen, maar gewoon zitten als op een stoel houd ik maar een kwartiertje vol. Maar goed, de eerste vijf-zes weken echt plat gelegen door de misselijkheid, dus voor mij is het alweer een stap voorwaarts!

M'n bloeddruk is wat lager dan normaal (110/75 waar ik normaal 120/80 had), m'n ijzer hoor ik volgende week. Inmiddels wel standaard een beetje havermout aan m'n dieet toegevoegd, daar zit relatief veel ijzer in. Vocht kom ik absoluut tekort, goed een halve liter tot (op goede dagen) een liter per dag. Maar meer gaat gewoon niet. Dus we modderen zo maar door, we merken dat ik toch met kleine stapjes vooruit ga. Volgende week weer met de verloskundige bespreken.

6. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Volgens de vk heb je rond dat termijn ook een bloeddruk dip, dus een grote kans dat het tijdelijk is. Was bij mij wel gelukkig het geval :)
    En inderdaad, lekker een bouillon drinken!

7. RachelleNM

RachelleNM Fanatiek lid

19 aug 2015
    3.329
    2.135
    113
    Vrouw
    Ha dames! Bedankt voor jullie tips!
    Een vriendin van mij die verpleegkundige is zegt ook dat het idd typische klachten zijn die horen bij een te lage bloeddruk.

Lekker rustig aan doen dus en boullion drinken ;)

8. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    O en evt zoute dropjes in je tas voor als het gebeurt als je niet thuis bent. Hielp bij mij ook prima.

Deel Deze Pagina