Geslachtsbepaling

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by wiebertje, Jul 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Ik vroeg me af ben nu 14 weken zwanger en waneer kan je de geslachtsbepalings echo laten doen als je dat wil, en word dat dan een pretecho?

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

nee een gesalchtsbepaling is iets anders. het duurt niet zo lang en is goedkoper. een pretecho zou ik de komende 10 weken ook nog niet doen.

of ze het al kunnen zien hangt denk ik van de echoscopist af en van hoe je kindje ligt. ik denk dat je het beste een echobureau kan uitzoeken en ze kan bellen met de vraag of zij het met 14 weken al kunnen zien.

3. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    het gaat me er ook niet om of ze het nu al kunnen zien, maar waneer kunnen ze ongeveer het geslachtbepalen?

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik zou het niet voor de 17/18 weken doen. Volgens mij is het dan pas echt goed zichtbaar.
    Of het dan al betrouwbaar is is dan wel de vraag.

5. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    doen ze dan wel altijd geslachtsbepalingen met de 20 weken termijn echo

6. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Meestal wordt bij de 20 weken echo gevraagd of de ouders het geslacht willen weten.
    In principe (als de beeb er lekker voor ligt) weten jullie dan wat jullie krijgen.

7. MissFlower

MissFlower Fanatiek lid

Nov 17, 2008
    4,166
    397
    83
    ik heb een geslachtsbepaling laten doen bij een pretechobureau met 15 weken en was zeer duidelijk te zien.. gister de 20 weken echo gehad en het klopte nog steeds!

8. Alita

Alita Niet meer actief

ik zou deze gewoon bij de 20 weken echo laten doen.......

9. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Bij ons was het met de 20-weken echo niet te zien, omdat onze dame haar beentjes over elkaar hield.
    Met 25 weken een pretecho laten maken en toen wilde ze het ons wel showen...maar ook toen was de echoscopiste nog niet 100% zeker. Uiteindelijk klopte het wel hoor :)

10. Geslachtsbepaling gaat vaak vanaf de 16e week! Dan is het vaak ook al goed te zien hoor.

11. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    bedankt voor de reacties we weten nog niet precies of we het willen weten spannend

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hier kon de echoscopiste het niet zien met 20 weken, omdat mijn beeb in een stuit lag. ze wilde er trouwens ook niet naar kijken want dat was niet het doel van de echo.(alsof we dat niet wisten)
    later bij de groei en liggingsecho deden ze er helemaal niet moeilijk over.

13. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ik heb gisteren een pretecho laten maken
    en ook het geslacht was duidelijk te zien hoor
    als ze maar goed tussen de benen kunnen komen ;)

14. wiebertje

wiebertje Fanatiek lid

Feb 2, 2009
    1,095
    0
    0
    Het ligt volgens mij inderdaad aan de situatie bv ik was laatst bij de vk en ze probeerde het hartje te luisteren was toen ongeveer 12 weken en het lukte niet schijnt mijn placenta er te veel voor te liggen dus ik heb tot vandaag nog geen hartje gehoord wel gezien 3x gelukkig anders word ik gek van de zenuwen.

15. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

Apr 10, 2009
    4,080
    65
    48
    Zoetermeer

Haha, alsof ik het zelf geschreven heb! Bij ons bij mijn eerste ook op precies dezelfde termijn.....maar idd ook een meisje! :D

16. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    Ik heb pretecho gehad met 15 weken en 5 dagen en was toen duidelijk wat werd mooie was we hadden eerste keer dat we achter kwamen dat het een meisje is op dvd.Want zo iets is toch een hoogten punt.Erna nog 3 keer gezien dat het een kleine dame is.Je kan met 20 weken echo vragen aleen als hij/zij niet goed voorligt heb je pech het is geen medische echo geen pret echo dus dan zal je als nog een pret echo moeten laten maken als je het wil weten.;) ik had geduld niet om te wachten jij mischien wel ;).

liefs,

17. misstiana

misstiana Fanatiek lid

Mar 13, 2008
    1,565
    0
    0
    je zou op de 20 weken echo kunnen wachten en als ze het niet kunnen ien alsnog ene preecho laten maken

18. balleke

balleke Fanatiek lid

Jan 21, 2009
    1,837
    0
    0
    gevaarlijk beroep
    brabant
    Wij kunnen echt niet wachten met de 20 weken echo...:) haha
    Dus wij maken een pretecho met precies 18 weken.
    Ik hoop echt dat kees het laat zien of het een jongen of meid word.

19. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hai allemaal!

Ik ben 11 weken zwanger en ik kan haast niet wachten tot die geslachtsbepaling! Heb een voorgevoel dat het een meisje is, maar wil het graag zeker weten (jongen is ook meer dan welkom hoor! :D)

Ik heb gister contact gehad met 'Baby in Beeld' in Zwolle en die doen pas bij 19/20 weken geslachtsbepalende echo's. Terwijl ik overal op het internet lees dat sommigen het bij 15/16 weken al weten. Kan iemand me vertellen waar ik zo vroeg al een geslachtsbepalende echo kan laten maken (bij voorkeur omgeving Zwolle)

Gr. Stefanie

20. Caruli

Caruli VIP lid

Nov 15, 2007
    31,699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    wij hebben de echo bij babyview laten maken
    die doen geslachtsbepaling vanaf 18 weken
    misschien dat er 1 in de buurt van zwolle zit