2e altijd sneller??

Discussie in 'De bevalling' gestart door LadyKikker, 29 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Er zullen vast al topics over bestaan maar ga m toch weer starten..

Voor de moeders met 2 of meer kids: Ging de 2e bevalling sneller dan de 1e??
    Mijn 1e bevalling was binnen 3 uur klaar (van 1e wee tot zoonlief in mn armen) Nu zwanger van de 2e. Dan zou t met een uurtje gepiept zijn? :D

Gewoon nieuwschierig :)

2. Liesje92

Liesje92 Niet meer actief

Bij mij was dat wel zo :) de eerste bevalling duurde 7 uur en de tweede 3,5 uur dus dat was aanzienlijk vlotter :D

3. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    Ben ik heel benieuwd naar! Ik mag in maart voor de 2e keer. Eerste bevalling is ingeleid en duurde vanaf het breken van de vliezen 12 uur en een uurtje persen, wel met vacuüm geboren uiteindelijk. Op een of andere manier hou ik me nu vast aan het idee dat een tweede altijd sneller gaat, iig de uitdrijving 😆

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Hier ook met vacuum.. Hoop dat dat straks zonder kan.
    Weet nog niet zo goed of ik thuis of in zh wil bevallen.. Kans is misschien wel aanwezig dat we het zh nieteens redden ;)

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Bij mij niet :D. Nou ja de uiteindelijke uitdrijving wel ( eerste 20 min, tweede 10 min). Maar de hele bevalling duurde bij de tweede langer. Teleurgesteld dat ik was joh!

6. nirak1978

nirak1978 Niet meer actief

Als ik reken vanaf de serieuze weeën
    De eerste 5:15 uur
    De tweede 1:39 uur
    De derde 6 uur (die duurde bij mij dus het langst)

7. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Bij de eerste begon de bevalling met de vliezen die braken. Hij is 6 uurtjes later geboren.

Bij de tweede begon de bevalling met lichte weeen en 2 uurtjes later is hij geboren.

8. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Tenzij je kindje er verkeerd voorligt of zo, kun je er vanuit gaan dat je sneller gaat bevallen. Gemiddeld zeggen ze de helft van de tijd die je bij eerste nodig hebt gehad.

Hier klopte dat wel ;).
    Nr 1: 4 uur ontsluiting, 20 min persen
    Nr 2: 2 uur ontsluiting, 3 min persen (nou ja, zuchten, ze floepte er vanzelf uit)

Bij nr 3 hielden wij (en VK) rekening met 1-2 uur voor totale bevalling. Moest ook meteen bellen als ik maar enigszins het gevoel had bevalling begonnen was.

Was uiteindelijk een voorbeeld van hoe het soms anders kan lopen, als omstandigheden niet ideaal zijn. Baby was niet ingedaald, lag erg hoog, toen braken mijn vliezen. Verplichte platte bedrust i.v.m. risico op uitzakken. Omdat er geen druk stond op de baarmoeder mond (geen gevulde vliezen zoals bij mijn andere bevallingen, en ook geen hoofdje) ging de ontsluiting heel langzaam. Heb toen 7 uur gedaan over 3 cm! Toen was baby eindelijk een beetje ingedaald en mocht ik staan. Door zwaartekracht eindelijk druk op baarmoedermond die toen in een weeenstorm in 45 min naar 10 cm geknald en na 3 min persen/zuchten baby geboren.
    Als mijn vliezen intact waren gebleven tot ver richting de 10 cm (zoals bij mijn andere bevallingen), was ontsluiting waarschijnlijk wel binnen een uurtje gelukt en had ik die verwachte bevalling van 1-2 uur gehad. Maar ja, het liep dus anders :D...

9. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja.

Eerste 6 uur, 30 minuten persen, 33 persweeen
    tweede 4,5 uur, 4 min persen. 2 persweeen.

10. Punky16

Punky16 Actief lid

5 jun 2015
    394
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e bevalling duurde 8 uur
    2e bevalling duurde 2 uur.
    Dus wel flink sneller.

11. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Ja.
    Eerste 7.5 uur
    Tweede 4 uur

12. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ik hoop het!!
    Eerste bevalling begon met gebroken vliezen, uren later pas weeen, ruggeprik gehad, weeopwekkers, antibiotica, half uur persen, knip, vacuumpomp. In totaal 26 uur, 20 uur weeen.
    De tweede mag wel wat sneller..

13. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Okee...
    Ik moet dus serieus de vk vertellen dat ze al voor mn 1e krampje in de auto moet zitten ;)

Maar t kan inderdaad ook ineens veeeel langer gaan duren.
    Dat zal dan zeker tegenvallen!

14. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik deed er 5 uur over de eerste keer. Maar nu geeft de vk aan dat de kans wel redelijk aanwezig is dat ik het ziekenhuis niet haal. Nou ga ik voor een thuisbevalling dus wat dat betreft is dat niet zo'n groot punt.

Maar van de week kreeg ik harde buiken om de 3 minuten die best pijnlijk waren. Beetje gelijk aan de eerste weeën. Ik helemaal in de stress, want je wil het wel even afwachten. Maar als je iemand bent die snel bevalt en je voelt te vroeg wat....

15. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hier ook snellere bevallingen.
    1ste: 4 uur, thuis
    2de: 2 uur, thuis
    3de: 2,5 uur, zkhs medisch
    4de: 1 uur, thuis

Allemaal geteld vanaf het bellen van de vk. Bij nr 1 2 en 4 kon ik nog geen eens naar het zkhs, want ik had 3x volledige ontsluiting.

16. RoBiJe

RoBiJe Niet meer actief

Hier kwam de tweede gelukkig sneller, maarja bij de eerste duurde het 29uur. Had al een uur geperst en toen is het toch een ks geworden.
    De tweede deed er 11 uur over.

17. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Hier 2 lange bevallingen, eerste 33 uur en tweede 36 uur. De derde is met een spoedks ter wereld gekomen.

18. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Wow... :$ Al jouw bevallingen bij elkaar duren nog korter dan de meeste bevallingen
    Wel fijn zeg....

19. Wiskagirl

Wiskagirl Bekend lid

6 okt 2011
    718
    0
    16
    Roosendaal
    Hier dus juist niet.
    Bij eerste kindje in 8 minuten bevallen. Heb letterlijk 3 weeën gehad die voor complete ontsluiting zorgde.
    Bij mn 2de kindje in 10 uurtjes. Ze hebben het toen nog wel geprobeerd te remmen vandaar dat het langer duurde.

Ben wel met beide te vroeg bevallen, maar normaal moet dat niet uitmaken je hebt alsnog 10 cm nodig om te bevallen.

Bij mn eerste wist ik niet wat me over kwam. 3 weeën waarbij ik alles bij elkaar geschreeuwd heb en vervolgens meteen persdrang kreeg.

20. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Mijn tweede was gelukkig wel sneller dammen eerste. Zo'n zes uur. Ben benieuwd hoe lang deze dame er over gaat doen!

Deel Deze Pagina