2e auto met 2 kids

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door kinderwens2010, 29 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

29 jan 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik heb 2 kleine kinderen( 3 jaar en 4 weken), nu gebruik ik mn auto( Ford Ka) voor mn werk maar ook voor thuis. Ik ga ermee naar de supermarkt, naar vriendinnen en breng de kids naar de opvang straks.

Nu heb ik de kleinste voorin in de maxicosi, op de achterbank die van 3 jaar. En als ik dan weg wil en ik wil de onderstel mee van de kinderwagen dan moet de stoel plat naast die van 3 jaar. En t onderstel er scheef in anders past t niet. :(

Wie heeft er tips voor n andere auto?
    Eisen;

Niet te duur
    Niet te groot(geen stationcar)
    Niet te duur in verzekering
    Kinderwagenonderstel achterin kofferbak
    5 deurs

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.167
    23.249
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat kan prima in mijn Daewoo Matiz :D Ik moet alleen 1 wiel van het onderstel halen.

3. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb een daihatus sirion2 maar met de nr 1 stoel moet de bijrijder vrij ver naar voren. Het beste kun je gewoon gaan passen. Heb je een kinderwagen waar de wielen makkelijk af kunnen? Dat scheelt al heel veel. Dan kun je met een auto die 1 maat groter is al veel meer ruimte creeeren. Ik zou een kleine station niet meteen uitsluiten. In lengte zijn ze nauwelijks langer en ze hebben veel meer ruimte.

We hebben als 'grote auto' een hyundai matrix. Dat is een ruime middenklasser en daar kunnen we met groep 1autostoel met nog 2 smalle volwassenen achterin. Maar dat is misschien net weer een slag te groot ;)

4. LianneE

LianneE Niet meer actief

Wij hebben een Hyundai i20. Ben er tevreden over. Onderstel kan rechtop naar de maxicosi die nu in de isofix achterin staat. Misschien kom je zelfs ook wel uit met een i10. Betrouwbare auto en redelijk zuinig. Onderstel zou ook in de kofferbak kunnen maar daar zet ik meestal mn andere spullen

(als familie-auto hebben een skoda fabia want de i20 is wel redelijk vol met alle troep en 2 volwassenen :D)

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    De maxi cosi voorin, kan wel je airbag uit?

Ik zou gewoon voor een wat groter maatje gaan, ford fiesta, Hyundai i20, Zoiets

6. Lies1611

Lies1611 VIP lid

3 jun 2013
    7.149
    3.174
    113
    Ik heb een suzuki Swift, niet groot maar past prima

7. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Het paste in mijn fiat panda. Ik had een Mutsy….
    Maxi Cosi voorin of achterin maakt niks uit, en de beste gordels tot nu toe (mijn man heeft in de tussentijd meerdere auto's gehad, maar mijn gordels zijn de beste:D:D:cool:)

8. kinderwens2010

kinderwens2010 Actief lid

29 jan 2012
    111
    1
    16
    NULL
    NULL
    bedankt voor jullie reacties!

Ik lees dat er vele vrouwen zijn met n kleine auto...
    Wy hebben ook n mutsy kinderwagen, maar als ik de wielen eraf haal kan het onderstel er nog niet in... Bij de ford ka lopen de zijkanten rond weg, dat is het nadeel, je mist dan veel ruimte in de kofferbak.
    We gaan gewoon s op zoek!

9. Pompoen

Pompoen Actief lid

25 okt 2015
    446
    121
    43
    Ik rij een Toyota Yaris. Prima voor een 2e auto! M'n Jools past in de kofferbak en de kindjes achterin. Gaat prima :) voordeel van de Yaris is dat ie met onderhoud niet te duur is. Bijvoorbeeld, hij heeft een distributieketting ipv riem. Hoeft niet vervangen te worden. Scheelt toch weer.

kijk ook eens naar een Kia rio, Opel Corsa, Peugeot 207. Ook hele leuke auto's voor niet al te veel geld.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    In onze fiesta pastte dat prima, of in een 206 of clio zelfs ook. Maar zoals iemand al vroeg; je hebt toch wel je airbag op de bijrijders stoel uit staan? Het is levensgevaarlijk om een achterwaarts autostoeltje met airbag te gebruiken.

Overigens is het nog handiger om een draagdoek te gebruiken ipv grote kinderwagen, dan hoef je nog minder te sjouwen!

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    tot 12 jaar zelfs is die airbag gevaarlijk..
    ik heb de maxicosi altijd voorin in mijn opel corsa en nee daar zit geen airbag dus hoeft ook niet uit..
    de oudste zit op de achterbank omdat zij zelf haar gordel kan doen en voorin kan ik er net wat makkelijker bij om de gordel om de maxicosi te doen
    onderstel zou denk ik beter in de kofferbak passen als ik de wielen er af zou halen maar daar heb ik nooit zin in.

12. gitta

gitta Fanatiek lid

22 okt 2013
    2.625
    427
    83
    #12 gitta, 9 mei 2016
    Laatst bewerkt: 9 mei 2016
    Hou oud is je jongste? Op het moment dat hij/zij in een buggy kan, is het veel goedkoper om een inklapbuggy aan te schaffen:D.

Edit: ik zie het, vier weken. Dan duurt het inderdaad nog wel even.

13. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Honda Jazz! Echt ideale ruime tweede auto met een verrassend grote kofferbak. Ik hoefde bij mijn kinderwagen de wielen er niet af te halen. Paste er met gemak in.

14. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Wij hebben als 2e auto een opel corsa. Klein maar toch best een ruime kofferbak. Prima auto!

15. Olicha

Olicha Niet meer actief

Ik ben van een ford ka uit (2012) naar een kia rio gegaan . Veel fijner qua ruimte. Wij hebben een joolz ( baby 7 maanden) die in kofferbak gaat (helemaal). Maxi en stoeltje (peuter -+3 jaar) achter en kan voor nog iemand meerijden of als we met het hele gezin ergens heen willen. Mijn man heeft nl een grote auto (bmw x5) dus dan is dit een prima auto om snel wat mee te kunnen doen.

16. ZKim

ZKim Lid

10 jul 2013
    21
    0
    0
    Hier een fiat grande punto. Ideaal! Dochter van 3 zit royaal achterin, kleine man van 5 weken voorin en alles past makkelijk in de kofferbak.
    Ook als hij straks groter word hebben ze achterin nog voldoende ruimte.

17. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    Er zijn geloof ik maar weinig kleinere autos waar je onderstel fatsoenlijk in de kofferbak kan leggen. Wij hebben een station en hebben bij de aanschaf ervan in mijn zwangerschap het onderstel steeds meegesleept om te kijken of het past. Dat was nog best een klusje.
    Ik heb een peugeot 107 (5 deurs) en moet ook 1 bank plat om onderstel mee te kunnen nemen. Vind het prima werken eigenlijk.

18. petra34

petra34 Niet meer actief

Ik had ook een ford ka, maar ben overgestapt naar skoda fabia wel een station ben er erg blij mee alle ruimte ook als je ee uitje maakt naar een strandje

In deze auto past het onderstel prima en dan heb ik nog zeeën van ruimte.

19. Vlindertj90

16 mrt 2016
    25
    1
    1
    Mijn Bugaboo past prima in mijn Suzuki Alto :)

20. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik heb een chevrolet matiz maar die is te klein.Voorstoel
    moet ver naar voren en er ligt 1 deel van de bank plat.
    Ook kan ik de airbag niet uitzetten dus mijn zoontje heeft altijd achterin gezeten.
    Nu heb ik maar 1 klein kind maar de volgende auto gaat iets groter worden zodat hij meer plaats heeft voor zijn beentjes.

Deel Deze Pagina