Ford Fiesta 5-deurs had ik. Van de Bugaboo moest toen 1 wiel af. Heb ik altijd heel graag mee gereden. Liever dan met de Golf die mijn man toen had. Daar was trouwens amper meer ruimte in (wiel moest er daar wel niet af) en meteen veel duurdere wagen.
Ik heb een toyota aygo gehad en daar paste het onderstel in. Recht op. Alle wielen naar boven. Hoefde geen wielen vanaf. Wel de hoedenplank eruit. Nu een fors fiesta, daar zet ik het onderstel ook rechtop in, want dan past er nog wat naast. De kinderwagenbak moet op de voorstoel. Als we met z'n 4en weg gaan, pakken we onze andere auto dus.
Ik had eerst een toyota aygo en nu een kia picanto en bij beide paste de wandelwagen (quinny buzz) op zn kant in de achterbak. Ik zou echt per direkt stoppen met het onderstel op de achterbank te leggen. ALS je een botsing krijgt dan vliegt dat ding met een gigantische vaart naar voren/links/rechts . Met een beetje pech op/tegen je kind.
Goedkopere en makkelijkere tip: gewoon op marktplaats kijken voor een wandelwagenonderstel die WEL in je auto past. Deze kan je dan in je auto laten en dan gebruik je je andere wagen gewoon alleen thuis of wanneer je met de grote auto op stap gaat. Mijn wandelwagen paste toendertijd niet in mn auto. Op de achterbank vond ik levensgevaarlijk dus heb ik een quinny buzz van marktplaats geplukt voor 35 euro. En die heb ik voor beide kinderen gebruikt. Bij de tweede heb ik ook nog een periode een ergonomische draagzak gebruikt. Helemaal handig, geen gesleep.