2e baby vaker iets mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 22 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Bij ons in de buurt, hebben de 2e kindjes vaker wat.
    Met de heupjes, koemelkallergie, nierafwijking.
    Je hoort het best vaak, maar zou dat nou toevallig zijn?
    M'n man riep pas een keer; ík ben blij dat we 1 gezond kind hebben.
    Dat is natuurlijk ook zo, want gezondheid is het allerbelangrijkste.
    Gister op het bureau was er ook al een 2e kindje met een of ander raar symtoom, ze moest maar afwachten, of ze ooit kon praten.
    Ik ga m'n man maar niet meer teveel vertellen, straks wil hij nooit geen 2e meer, en dat lijkt mij toch wel heel leuk, ook voor m'n zoontje.
    Nu nog niet hoor, maar over een paar jaar.

2. MissPuma

MissPuma Fanatiek lid

29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Geen idee of dit toeval is, maar ik denk het wel. Ik bedoel mijn ouders hebben 3 kinderen waarvan ik dan nummer 2 ben en ik mankeer helemaal niks, mijn schoonouders hebben ook 2 kinderen en de zus van mijn man heeft ook helemaal niks, en zo kan ik er nog wel meerdere opnoemen...dus ik denk dat het toeval is...en inderdaad dan zal ik maar niet meer teveel tegen je man zeggen straks wilt hij inderdaad geen tweede meer ;) .

liefs, misspuma

3. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Mijn ouders hebben 5 kinderen en allemaal kerngezond :D

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Zodra je het opvalt, ga je erop letten en dan lijkt het of er vaker iets met een 2e kindje aan de hand is dan met een 1e.
    Dit is te vergelijken met wanneer je net zwanger bent of een kinderwens hebt: de hele wereld om je heen lijkt zwanger.

Maar er zit een kern van waarheid in, een 2e kindje word geboren na het 1e (ja duh, dat kan iedereen bedenken ;) ) maar als ik dat een beetje door trek, dan is de gemiddelde leeftijd van de mama bij een 2e dus ook hoger dan bij een 1e. En dat brengt ook hogere risico's mee. Dus waarschijnlijk zullen er meer aangeboren afwijkingen zijn bij 3e en 4e kindjes.

Maar goed, de kans op een gezond 2e kindje is nog steeds ca 97,5% (of meer? )

Groet van Kiki

5. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Nou ik hoop maar dat dat toeval is.
    Mijn eerste baby heeft voor zijn eerste verjaardag 3 a 4 keer in het ziekenhuis gelegen.
    Hij heeft koemelkallergie, is voor een liesbreuk geoppereerd...
    Dus ik hoop dat we iets minder vaak naar de dokter hoeven voor de 2'de.
    We zijn al meer dan 15 keer denk ik naar de huisarts geweest (naast de reguliere ziekenhuis bezoeken).
    Het kan ook zijn dat de mensen vaak vergeten wat ze allemaal met de 1'ste hebben meegemaakt. Wie weet, of ze hebben juist geluk gehad met de eerste wie zal het zeggen.....

6. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Hier in turkije moeten wij voor de tweede bloed laten prikken en dan gaan ze het controleren omdat er bij een tweede kindje veel meer kans schijnt te zin op (geen idee wat) bij de eerste zou hier geen kans op zijn.
    Ik snap werkelijk niet wat ik hier van moet begrijpen..ik was toen zwanger en een zuster vertelde dat dat we dat moesten laten doen voordat we aan een tweede begonnen.

Maar als ze het daar zeggen..zit er misschien toch een stukje waarheid in?

Deel Deze Pagina