Meer voeding geven? Ik twijfel...

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Otje, Feb 18, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Koen is nu bijna 2 maanden en krijgt nu 5 flesjes op een dag van 170 cc. Dat is 150 cc water en als de voeding erbij zit is het 170 cc. Hij krijgt de voedingen (ongeveer) om

7.00 - 11.00 - 15.00 - 19.00 - 23.00.

Meestal heeft ie gewoon genoeg aan de fles en gaat ie daarna nog even knuffelen met mij of papa of spelen. Maar soms is het zo, dan is de fles leeg en dan begint ie meteen te huilen. Net of ie dan nog honger heeft. Meestal geef ik hem dan het fopspeentje en is het daarna weer goed.

Koen is al eventjes niet meer gewogen maar ik moet 26-2 weer naar het CB en dan kijken wat ie weegt. De laatste keer woog ie 9 pond en das alweer 3 weken geleden.

Wanneer ben je begonnen met het geven van 180 cc water en 6 schepjes?
    We hebben het laatst 1 x gedaan (bij de laatste voeding van 23 uur) maar hij was toen even vroeg wakker als normaal.

Gr Otje

2. rachel22

rachel22 Actief lid

Feb 16, 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    ik begon al vrij snel hoor met 180 cc elke keer als ik zag dat jayden toch nog honger had probeerde ik het gewoon uit.toen was hij denk ik net zo oud als die van jou.ik denk dat hij dat makkelijk kan hebben en als hij het niiet wil laat hij wel staan.ik zou zeggen probeer het gewoon.
    die van mij heeft daar heel lang over gedaan over die 180 en nu krijgt hij sinds 2 weken 4 voedingen van 200 cc.gaat heel goed.
    hoe meer hij drinkt hoe groter de kans dat hij lekker doorslaapt.jayden gaat om 9 uur naar bed en komt om half 9 9uur smorgens weer. :) 8)

3. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Hoi Otje,

ik had bij Thijs ook het gevoel dat 150 cc en 5 schepjes te weinig was. Hij dronk het de laatste tijd heel snel en tot op de bodem leeg. Nu vandaag probeer ik gewoon even 180 cc en 6 schepjes. Dat mag als ze boven de 5 kilo zijn. Volgens onze weegschaal weegt hij 5,2 kilo (ik ben even samen met hem erop gaan staan) Morgen moeten we naar het CB, dan vraag ik het daar nog eens extra. Misschien kun jij het CB voor de zekerheid even belle.

Lies

4. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Esmee is 5 weken en 4600 gram, ze krijgt sinds een week ook al 5 schepjes. Voor de tijd als ze de fles leeg had bleef ze zoeken en leek ze hongerig. Ze ging dan ook niet slapen in bed. Nu met 5 schepjes is ze een stuk rustiger. Als ze boven de 5 kilo is mag ze naar 6 schepjes. Morgen ga ik haar weer wegen en ik denk dat ik dan van het cb wel naar 6 schepjes mag omdat ze de tijd tussen de voedingen niet vol slaapt. Ze wordt steeds na 2 uur alweer wakker en is dan hongerig. Je kunt altijd proberen wat hij doet na een flesje van 6 schepjes. Je moet ook een beetje je eigen gevoel volgen...Het kan geen kwaad toch? Slaapt je kindje wel tussen de voedingen of komt hij ook eerder?

5. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Koen red het de ene keer makkelijk tussen de 2 voedingen en soms is ie dus al na 1 of 2 uurtjes slapen weer wakker en is dan hongerig. Vaak kunnen we het wel rekken tot het tijdstip van de volgende voeding...

Maarre... even een vraagje. Als ik nu Koen bijv. vanaf nu 5 flessen van 180 cc ga geven + de voeding erbij dan zit je op 210 cc. Wat als ie dan niet meer genoeg heeft? Want ik geloof dat dit het maximale is wat ie mag tot 4 maanden?

Gr Otje

6. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Ja dat vroeg ik mij ook af, de volgende stap is hetzelfde maar dan een fles minder of niet?

7. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Iemand die weet wat na 180 cc de oplossing is voor honger?

8. zowiezo zijn er veel kindjes die meteen na fles gaan huilen alsof ze honger hebben en als je geeft drinken ze het nog leeg ook...
    maar vaak hebben kindjes niet meteen het gevoel van vol zijn en dan heb je vaak kindjes die gaan huilen... vaak als je ze bv een 20 min tegen borst houd bv om te boeren en troosten is het gezakt en voelen ze zich weer gevuld met eten

9. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Ja dit merk ik ook wel bij Koen en over het algemeen slaapt ie toch wel een hele tijd na de voeding... daarom is het ook zo moeilijk van: ga je nu meer geven of toch nog even niet?

10. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Ik zal morgen bij 't CB eens vragen wat de volgende stap is. Dat vroeg ik me ook al een beetje af.

Lies

11. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Lies: Laat je weten wat het CB zegt?

12. lies32

lies32 Bekend lid

Jan 26, 2007
    636
    0
    0
    Amsterdam
    Nou, ik was er vandaag en het was niet zo'n succes. Een heel onaardige vrouw. Erg kattig. Zij vond 5 x 180 cc geen goed idee. Hij was er nog te klein voor. Zelfs nog te klein voor 5 voedingen per dag. Zij vond dat we terug moesten naar 6 voedingen van 120 cc..... (we deden altijd 6x 150 cc) Terwijl we juist ons best hebben gedaan om van 6 naar 5 voedingen te gaan. Nou ja. Volgens mij zit er bij de december mama's niemand bij die nog 6 voedingen geeft.
    Ik denk dat we toch maar even proberen om 6 voedingen van 150 cc te gaan geven (daarnet 120 cc geprobeerd, nou hij was gewoon in paniek toen het flesje leeg was, ik heb er meteen nog 30 cc bijgemaakt, toen was hij tevreden). Haar idee was om die 6 flesjes over de dag te verspreiden en dan de nachtvoeding er uit te halen. Dat komt dus neer op een flesje om de 3 uur. Op zich zit er wel wat in omdat hij, als er 4 uur tussen zit, vaak dat laatste uur toch al graag weer wil drinken, maar ik moet wel even aan het idee wennen omdat ik dan toch opeens weer wat minder vrijheid heb, voor mijn gevoel. we gaan nu toch steeds vaker weg en dan moeten we nu vaker ergens anders voeden.
    Ik ben wel benieuwd wat het consultatiebureau bij jou adviseert volgende week (de 26e toch?)
    Oh ja, Thijs had ook zijn eerste vaccinatie gehad. Heel zielig.

Lies

13. hier huilt quinton ook na zijn voeding af en toe paniekerig, hij krijgt op een dag 5 flessen van 180+de schepjes word ong 210cc...
    even rechtop houden m t elaten zakken en boeren na 5 minuutjes is het goed.... babys hebben vaak niet meteen het gevoel genoeg gegeten te hebben omdat het nog moet zakken, dus ik zou niet meteen voeding bij maken.... als bv na een kwartier tot half uur nog huilen en krijsen is dan heeft men wel honger maar meteen na fles paniekerig huilen hoeft niet meteen honger te zijn

14. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    jiri krijgt al een tijdje zijn laatste fles 180 + 6. Vorige week had ik ook zijn fles van 19.00 uur met 180 gedaan. En sinds een paar dagen nu 5 x 180cc + 6 schepjes. Had gehoopt dat hij daardoor zou doorslapen 's nachts, maar helaas hij komt nog steeds rond 4 uur. Hij krijgt dan 60 of 90cc. Hij zit dus boven de 1 liter, alleen die nachtvoeding, maar had op het forum gelezen dat het richtlijnen zijn en dat 1,5 liter echt het maximum is.

Ik moet donderdag naar het CB, zal het daar eens vragen hoe het zit. Ook dat doorslapen. Het wordt nu wel eens tijd :D

15. je kindje zal doorslapen op het moment dat hij het aankan, ik heb uit ervaring gemerkt dat "helpen" meer tegen werkt ipv meewerkt

16. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

May 29, 2006
    1,618
    0
    0
    Lynn krijgt nu 3 flessen met 180 cc en 6 schepjes en 2 flessen met 150 cc en 5 schepjes. Ook zij wordt steevast 's nachts om 4.00/5/00 uur wakker en is dan niet te troosten. Ook niet met een kleine fles. Ik geef haar dan ook een volledige fles, anders blijft het drama. Daarna slaapt ze vaak weer meteen door tot 10.00 uur. Ik geef haar dus nu de fles om 4.00/11.00/15.00/19.00 en 23.00 uur. De ene baby slaapt vrij snel door 's nachts en bij de ander duurt het gewoon wat langer.

17. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    2,177
    1
    0
    Lies, ik zou bij die 5 flesjes blijven hoor!

Britt is ongeveer net zo oud (en 5600 gram) en krijgt ook 5 flesjes a 180 cc. Eerlijk gezegd overleg ik dat ook niet met het CB, ik doe de flesjes echt op gevoel, als ik merk dat er weer wat meer in een flesje moet doe ik er gewoon iets bij in hoor!

18. kissie

kissie Fanatiek lid

Apr 18, 2006
    1,494
    1
    0
    Bij Esmee gingen we met 4 weken al naar 5 voedingen van 5 schepjes (165ml). Ze zeggen op het cb dat als ze de buik overdag goed vol heeft je de minste kans hebt dat ze 's nachts wakker worden. Als ze overdag te weinig krijgen halen ze dit 's nachts in. Lekker doen wat je zelf denkt en volg je moedergevoel. Het cb zegt ook maar wat standaard is, elk kind is verschillend...

19. Otje

Otje Fanatiek lid

Apr 10, 2006
    4,703
    0
    36
    Pfff Lies: Wat een stom mens zeg bij het CB. Ik geloof dat (bijna) alle kinderen van rond de 2 maanden al 5 voedingen krijgen (uitzonderingen daar gelaten natuurlijk).

Koen krijgt nog steeds 5 x 150 + 5. Ik moet idd maandag 26-2 naar het CB... eens kijken wat ze zeggen. Donderdag ga ik misschien even wegen bij het CB want dan is er inloopspreekuur... Misschien dat ik het dan al kan vragen... anders maandag.

Gr Otje

20. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    ja hoor, ben zelfs een november mama, haha....maareh ferron zou eigenlijk rond 26 dec geboren worden...maareh hij krijgt ook nog 6 flesjes hoor. Omdat zijn gewicht nog wat aan de lage kant is.
    Gisterwezen wegen, is nu 4400 gram.....en van het cb mag hij nu over naar 5 flesjes....
    maar aangezien hij nog niet doorslaapt geven we m pas 5 flesjes als dit zover is!

Moet je niet een beetje volgens de 150gram per gewicht uitgaan?
    dus bijv. als je kindje zoals mijnes 4400 gram is.
    dit word dan 4,4 x 150= 660 gram delen door het aantal flesjes is 110cc per flesje.
    dan weet je hoeveel hij/zij per flesje mag.
    enj e ziet zelf ook wel eenbeetje dnek ik of je kindje wel of niet meer aan kan, bv met terug spugen. Soms als je kindje na de fles nog moppert dan wil er ook nog wel eens een dikke boer dwars zitten....tenminste hier is dat wel vaak het geval....

Ferron drinkt zijn flessen altijd met 5 minuten leeg, dan denk ik ook wel eens jeetje moet hij niet meer. Ik draai die dop vd fles ook heel strak en heb het kleinste gaatje in de speen!
    Je kunt het altijd proberen, maar nooit veel te veel in de flesjes hoor!

Share This Page