Even een vraagje over het fruithapje. Emiel krijgt dit sinds een aantal weken en vindt het lekker. Hij kreeg eerst alleen nog op het KDV maar nu ook thuis. Heb begin deze week een potje gedaan, waar hij 3 dagen mee kon doen want hij eet nog niet zoveel, maar wil overgaan op vers. Mede omdat potjes wel erg prijzig zijn ( 0,93 bij C1000). Nu is mijn vraag, hoe maken jullie dat klaar. Kan ik voor een paar dagen maken en dan in de koelkast zetten? Emiel gaat nl. op maandag, woensdag en vrijdag naar het KDV en krijgt dan thuis geen fruit. Een hele banaan/appel-combi is nog veel teveel. Hoe doen jullie dat?
Ik maak fruit klaar en dat wat te veel is doe ik in de vriezer. Je zou dinsdags vers kunnen maken en dat wat te veel is kunnen invriezen. Donderdagochtend op tijd eruit halen zodat het gedooid is wanneer hij het mag eten. Ik bewaar fruit maar 1 dag in de koelkast. Misschien kan het langer maar ik vertrouw dat niet.
Ik vries het in in ijsblokjesbakjes.. hihi leuk woord trouwens, maar zo kun je iedere keer een paar "ijsblokjes" ontdooien zodat je niet zoveel hoeft weg te gooien.
Groente vries ik wel in maar fruit heb ik nog nooit ingevroren. ik probeer zo veel mogelijk fruit gewoon zo te geven zonder pureren.
Ik maak de hele mikmak in 1 x klaar, sta ik even een uurtje in de keuken te schillen en te stomen, pureer het en doe het ook in ijsklontenbakjes en in van die Avent Via bekers, ideaal. Als het bijv. te dik is, kun het met een beetje flesvoeding of kookvocht verdunnen. Bij AH kun je een boek kopen, Opperdepop, daar staan veel gerechten in voor kinderen van 6 maanden tot 4 jaar, heel handig.
Ik maak een grote hoeveelheid en vries het in. Ik gebruik de Avent-bekers, ideaal. Ik maak porties van 100 gram, dit eet hij meestal wel op.
in het begin deed ik alles in een keer maken en invriezen in ijsblokjesbakjes. nu eet hij zoveel dat ik de fruit vers prak, en groente vries ik nog wel in. Dano eet nu gemakkelijk een hele banaan op, dat meng ik dan met kiwi, mandarijn oid.
Ik doe het nog niet, maar heb wel besloten dat ik het restje zelf opeet. Ik hou van fruit, maar er gaan toch veel dagen voorbij dat ik voor het slapen gaan denk: oeps, vandaag maar 1 stuks fruit (of helemaal niet). Dan krijg ik toch zeker met elk fruithapje mijn eigen behoefte. Enne, ik vind dat heerlijk die pureetjes: lekkere smoothies
sinds een week zijn wij bezig met de groentehap, ik heb op zondag wat groenten klaar staan maken in de babycook. daarna alles ingevroren in een ijsblokjesdoos, echt een supertip, en nu ontdooi ik iedere dag 1 blokje. joyce
Fruit geven we elke dag vers, soms krijgt hij alles, anders eet ik de rest op. Groente uit de vriezer. We hebben een keer de hele middag staan te koken, alles gepureerd en ingevroren in ijsblokbakjes. Ideaal, iedere ochtend wat blokjes eruit halen en tegen de tijd dat hij het krijgt is het ontdooid. We hadden ook wel eens een hele mango klaargemaakt en de rest ingevroren. Dus fruit kan je ook goed invriezen (althans volgens mijn groenteboer dan ) Liefs, Tanya
Ik maak iedere dag opnieuw een fruithapje. Wat er over blijft eet ik zelf op. Zo kom ik ook nog eens aan mijn vitamine.
hoi hoi ik heb voor mijn kinderen altijd zelf vers fruithapje gemaakt door middel van een liga een banaan of ander soort fruit en een beetje verse sinaasappelsap alles goed door elkaar prakken vooral de liga goed kruimelen ze vonden het heerlijk dit kan je overigens ook van te voren maken en invriezen groetjes nathalie
hier verschilt het nog wel eens, soms gewoon een banaan of peer, soms een "smoothie" van bv banaan, peer, kiwi en ananas. wat lars niet opeet is voor papa en mama (doe het ook vaak nog door de yoghurt na de warme prak) en voor nood heb ik die bledina staan, 4 bakjes voor 1.90 bij de appie. als je trouwens klaargemaakt fruit in een tupperbakje doet kan je het wel 2 of 3 dagen bewaren in de koelkast. zomers doe ik dat trouwens niet, dan hooguit een. als je maar een schone lepelgebruikt om het eruit te scheppen kan er niks gebeuren (liefst plastic lepel heb ik gelezen)
Fruit kregen ze altijd vers, gewoon een stuk van wat ik zelf at. Zo had ik zelf ook elke dag fruit binnen.