Hallo dames, Ik ben momenteel met de babywas bezig en ben alles netjes aan het strijken enz. Maar mijn vraag: hoe vouwen jullie die waskussenhoezen op? En hoeslakens? Ik krijg het niet netjes voor elkaar en kan het niemand vragen omdat wij geen neutrale kleuren hebben. Ben al 2 dagen aan het proberen hoe ik dat nou netjes krijg want ik wil het niet als een propje in de kast hebben liggen maar het lukt niet en ik word er echt gek van!! En voor die waskussenhoezen, die zijn zo klein en met dat elastiek erin wil het helemaal niet! Iemand tips? Chila
Vind het ook een ramp hoor! wil de hoeslakentjes wel proberen uit te leggen hoe ik dat doe. De randen die normaal om je matras zitten (zijkant en onderkant) naar binnenvouwen, zodat je een rechthoek overhoudt en dan het rechthoek zeg maar netjes opvouwen. Sja die randen zitten dan natuurlijk niet helemaal glad met dat elastiek maar dat is niet anders. Hier jersey trouwens, dus trekt wel weer redelijk glad als je dat om een matras heen trekt. Waskussenhoezen (heb er nog maar 1, ben nog niet uitgeshopt ), nog in de verpakking dus daarvoor lees ik even mee! Fijn he als je alles glad in de kast wilt hebben en dat lukt niet . Oh en eigen hoeslakens opvouwen doe ik ook altijd met z'n tweeen want dan kan ik het wat gladder trekken.
mijn truc is: ene kant de hoeken naar buiten, andere kant hoeken naar binnen vouwen. die hoeken in elkaar, en vervolgens de zijkanten netjes leggen en dan dubbelvouwen. doe ik ook altijd met ons beddegoed en ligt netjes in de kast
Haha, last van nesteldrang? Hoeslakens en aankleedkussenhoezen liggen bij mij min of meer in vieren gevouwen in een la. Nee, niet echt netjes, maar gelukkig kreukelen ze toch niet zo erg en span je ze later weer strak ergens omheen, dus niemand die het ziet.
Haha, ik vermoed wel dat ik last van nesteldrang heb ja. Vorige week wilde ik het hele huis al veranderen, en ben ik met de kastjes aan de gang gegaan. Hoewel alles netjes staat en er niks weg moet ofzo, en nu dus de babywas wat ik perse netjes en strak in de kast wil hebben. En als dat dan niet lukt dan beginnen de hormonen ook nog z'n werk te doen haha Ik ga jullie tips uit proberen!
De hoeslakens liggen meer opgefrommelt op elkaar in de kast, en de waskussenhoezen vouw ik helemaal niet. Die gooi ik zo in een la in de commode
ik doe de moeite niet om het netjes te doen... al zijn de hoeslakens van aerosleep wel mooi te vouwen
Ehm hoop dat je dit snapt. Je handen aan de korte kant in de punten steken en met je armen wijd op bed of vloer leggen zodat het uitgespreid licht. Onderste twee punten doe je dan in de bovenste dan kun je nog een keertje wapperen dat het weer recht zit en dan de stiekrandjes naar binnen vouwen zodat je een rechthoek krijgt. En dan weer opvouwen zoals je het wilt hebben. Doe ik met onze hoeslakens ook altijd.
niet in de kast ik heb een zak aan het bed hangen (boxzak) en daar zitten al haar beddegoed en slaapzakken in
Ik doe dat ook. Ik gebruik alleen mn strijkplank ipv dat ik het op de grond leg. Ik vouw de waskussenhoezen ook zo op,maar dat is altijd minder strak opgevouwen als de hoeslakens. X
Die waskussenhoezen vind ik makkelijker te vouwen. Die heb je toch gewoon zo in vieren zeg maar? Hoeslakens doe ik hetzelfde zoals Arual.. op die manier probeer ik er wat moois van te maken en het lukt meestal aardig. En ach als het eenmaal om het matras heenzit merk je er toch niets van dat het eens niet 100% netjes in de kast lag.
Je kan ook even hoeslaken opvouwen bij google intikken. Ik kwam zelf deze sites tegen toen ik dat net deed: Tip: hoeslaken vouwen | Club van Slechte Huisvrouwen Pelusa - Hoeslaken op een simpele manier en zonder kreukels opvouwen? - YouTube
De waskussenhoezen vind ik juist vervelender. Ze zijn kleiner en door het elastiek rolt het zo op tot een propje. Dat filmpje heb ik ook bekeken maar dat vind ik maar niets. Heb nu van alles geprobeerd en het ligt nu toch netjes in de kast! Ben er blij mee haha
Eerste link krijg ik geen filmpjes geopend. Tweede link: na stap 1 stop ik en vouw ik ze gewoon zonder nog een keer punten ergens in te steken of dingen half te vouwen en. Ovrrigens: wassen,droge en gelijk op je bed doen scheelt opvouwen,kreukels en tijd