slaapzak welke maat?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door prachtigwonder, 29 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prachtigwonder

prachtigwonder Niet meer actief

hallo,

daar ben ik weer met de zoveelste vraag haha. ik kan net zo goed een lijst maken;)

ik ben aan het kijken naar slaapzak voor de kleine.
    maar die word in maart geboren.
    welke maat kan ik dan het beste nemen? en dan zomer of winter slaapzak?

2. Sillywendy

Sillywendy Actief lid

1 aug 2012
    111
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat vroeg ik me ook af.. En is dt meteen voor na de geborte?

3. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

slaapzakken zou ik nog niet kopen!
    Wie weet blijft je kindje netjes tot 6 mnd onder zijn/haar lakentje-dekentje liggen. Sowieso liggen ze in het begin meestal wel netjes onder een dekentje, er zijn wel kinderen die er bijna meteen zich er onder vandaan wurmen. Qua slaapzak is het vroeg genoeg als je kleine zich bloot woelt en het koud krijgt. Voor hetzelfde geld zit je dan al in juli en is het bloedheet dan heb je niets aan een winterslaapzakje 60 cm (zal ook slecht passen bij hem/haar in juli).

4. Joolzz

Joolzz Bekend lid

14 nov 2010
    716
    20
    18
    Eens met yolanthe, ben na een maand of drie begonnen met slaapzakken. En toen al snel de puckababy mini, duur maar fijn. Was ze wel vlot uitgegroeid. Ik zou afwachten hoe het loopt.

5. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Zelf ben ik begonnen met lakentjes en dekentjes. Maar omdat hij zo vreselijk beweeglijk was heb ik al snel de puckababy piep aangeschaft. Ons zoontje is erg lang en was hier al met 10 weken te lang voor. Overgegaan op de puckababy mini.

Tijdens de vakantie in zuidfrankrijk was zoontje 10/11 weken en was het te warm voor inbakeren en heb ik zijn armen eruit gelaten (armsgaten open gemaakt, zit ritjes aan).

Toen bleek dat dat goed ging heb ik gewoon een slaapzakje gekocht, 70cm zomer en 70cm zomer met lange mouwen, kleine armsgaten en kleine hoofdopening. Hij wurmt zich namelijk ver boven de dekentjes uit. En snachts werd hij wakker vna de kou.

Ik bleef hem terugstoppen.

Nu is hij 16 weken en ligt in een winterslaapzak met mouwen, in een romper korte mouw zonder dekens. Hij ligt in een zak maat 68/80.

Die eerste paar weken zijn ze echt nog zo klein, dan moet je naar de prenatal gaan voor een slaapzakje maat 50cm. Ik vond hem toen echt te klein ervoor.

Dan zou ik voor een zomerzakje gaan met mouwen. Dan kan je zelf nog kijken wat je eronder aan doet. Bv romper lange mouw en warme kleertjes/pyjamas.

Ik vind slaapzakjes ideaal. Geeft me een fijn gevoel dat ik weet dat ze niet bloot liggen.

De oudste van ons, komt uit China, heeft nooit geen dekens gehad daar en schopt direct het dekbed weg, die ligt ook nog in een slaapzak, die wil hij zelf aan. Nou is hij klein voor zijn 3,7 jaar, hij is 92cm en smal dus past de zakken prima.

6. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Eens met Yolanthe! Ligt aan je kindje of hij/zij zo beweeglijk is dat ie onder de dekens uitkomt. Ik zou het nu even afwachten en pas kopen als je het nodig blijkt te hebben.
    Als je je kleintje meteen in een slaapzak wil hebben in plaats van onder lakentje/dekentje, dan zou ik voor de kleinste maat (70 cm, of de Hema heeft er een van maat 50-62 geloof ik) en dan een winter versie met afritsbare mouwen.

7. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Ik wilde eigenlijk helemaal geen dekentjes gebruiken i.v.m. het risico op wiegendood. Al kopen we voor reserve wel een setje beddegoed.

Ik twijfel ook wat voor soort slaapzak ik zal kopen, ik ben uitgerekend begin maart. Die jonge kindjes kunnen hun warmte niet goed reguleren dus te koud is niet goed maar te warm ook niet.

Kleine slaapzakjes hebben ze niet overal, bij de Hema hadden ze ze, maar nu ook niet meer volgens mij. Bij Prenatal hebben ze wel newborn slaapzakjes voor de zomer en winter. Je hebt ze ook met afritsbare mouwen, dat lijkt me op zich wel handig want je weet niet hoe het weer in maart is. Ze zijn wel iets duurder dan de grotere maten, rond de 20 euro. En ze groeien er snel uit natuurlijk.

Ik ben er zelf dus nog niet uit wat we gaan doen, we schaffen in ieder geval een set beddegoed aan bestaande uit: lakentje en dekentje. Slaapzak is natuurlijk zo gehaald...

8. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ligt onze meid al in een slaapzakje hoor. Zonder mouwen, maar met een pyjama eronder lekker warm genoeg.
    Een mini slaapzakje kopen vonden we maar dom, als je die van 70cm onderaan omslaat kunnen ze er ook niet in zakken, maar onze meid blijft mooi liggen dus nu doen we dat niet eens meer.

9. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Onze zoon lag tot 5maanden gewoon stil onder zn dekens en ging toen pas door zn bed heen dus toen pas op slaapzak zonder dekens en lakens overgegaan. . Dochter doet dit met 2maanden al dus die ligt nu al in een slaapzak met dekentje en lakentje. En de ene nacht is wel een deken nodig en de ander nacht niet.

Overigens is het hier nog zo dat mn dochter als ze een slaapzak aanheeft wel stil blijft liggen onder de dekens. Zoon ging met slaapzak wel door zn bed heen dus daar heb ik de dekens wel uit bed gehaald.

Vind het alleen wel ongezellig staan zo'n bedje zonder dekens!

10. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    Dus het is helemaal niet nodig om vooraf een slaapzakje aan te schaffen voor ons kleintje?

Als ze zo klein zijn kunnen ze dus gewoon onder een lakentje + dekentje?

Wat doen jullie je kleintjes dan aan? Ons ukje wordt eind december/begin januari geboren. Zijn er speciale pyjama'tjes? Of kan ik ook zo'n zacht new born pakje aan doen?

11. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.677
    515
    113
    Voor de kou is een slaapzak wel fijn! Schoudertjes liggen anders zo bloot omdat dekentje maar tot borst mag

Deel Deze Pagina