2e beeb vaker; niet verwacht?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door toerist18, 4 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Valt mij op dat hier nogal wat moeders zijn die bij het topic zwanger zijn van hun 2e, en dit nog niet verwachten... of niet gepland.
    Hoe kan dat toch? worden die mama's niet goed voorgelicht, of zijn ze laxer met het slikken van de pil?
    Als je borstvoeding geeft ben je gewoon vruchtbaar, of zouden veel mama's dat ook niet weten.
    Het maakt me niks uit hoor, maar ik lees het best vaak.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik denk dat deze vraag het beste in DAT topic past ;)

3. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Hier alles toch wel in gebruik, maar dit kleine manneke wou gewoon graag bij ons komen!

4. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik denk dat het wel meevalt met het onverwacht/ongepland zwanger worden van een 2e.

Kijk, als je voor een 1e gaat, dan kun je er megaveel mee bezig zijn, banner met je cyclus, temperaturen, ovulatietesten enz...
    Op het moment dat je voor een 2e gaat, dan doe je het als het ware "erbij" je hebt immers al een kleintje die de nodige aandacht wil hebben.
    Ik kan me ook goed voorstellen, dat wanneer je een baby hebt die niet meteen na een maand doorslaapt, dat je dag/nachtritme flink verstoord is. Als babylief wel eens slaapt, en je ontdekt opeens dat je best een aantrekkelijke partner hebt, dan kan ik me heel goed voorstellen dat je in het heetst van de strijd even niet aan een condoom of pil denkt.

Als het echt een groot probleem zou zijn om onverwachts/ongepland een 2e te krijgen, dan denk ik dat de betreffende mama en/of papa wel een ander middel zouden inzetten.

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik verplaats je vraag.
    Elmo

Deel Deze Pagina