2e bevalling eerder/sneller?

Discussie in 'De bevalling' gestart door anna mamma, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anna mamma

anna mamma Actief lid

8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    ;) Hey Dames,

Ik was even benieuwd;)
    Was bij diegene die 2 of meer kids hebben de tweede bevalling ook eerder/sneller als bij de 2e:(

Ik ben nu 37+3 week zwanger en bij de 1e was ik 10 dagen voorbij de uitgerekende datum. Ook duurde het best lang de hele bevalling.
    Hoop dat het nu eerder komt en sneller gaat.

Anna

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Bij mij kwam de 1e met 38+2 na een bevalling 27 uur na het breken van vliezen. De weeën kwamen maar niet op gang.

Bij de 2e ben ik ingeleid met 41+5 en de bevalling duurde 5 uurtjes.

Nu ben ik wel benieuwd naar de 3e.

Succes met de laatste loodjes.

3. shai

shai Actief lid

16 sep 2008
    119
    0
    0
    conductrice
    vleuten
    de eerste 39+1 begon met vliezen breken na 5 uur was ze er
    de tweede 39+1 3 uur lang beetje weeen vk vliezen gebroken anderhalf uur later was hij er
    bij mijn dochter ben ik anderhalf uur aan het persen geweest en bij mijn zoontje 5 minuten ha ha

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

de eerste 41 weken en 47 uur en 18 min persen
    de 2de kwam met bijna 42 weken maar dat was een heel korte bevalling ik ging naat het zkh voor ctg en toen bleek ik ongemerkt al 6 cm ontsluiting te hebben 2,5 uur later was ze er na 3 min persen

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

De tweede is meestal in dezekfde week of ietsjes later, dus wat dat betreft vrees ik het ergste.

Mijn eerste bevalling begon ineens en duurde vanaf de allereerste wee 16 uur.
    Mijn tweede bevalling had ik al 2 dagen weeen. Ik zei nog tegen de vlos " tweede ging toch sneller?" zij zei dat dat vooral om het de laatste centimeters ging.

En dat klopte hier, bij mijn eerste deed in andeehalf uur over de laatste 5cm, bij de tweede slechts 20 minuten.

6. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn eerste bevalling was met 37 weken en duurde 21 uur en was erg traumatisch en veel complicaties.

De tweede bevalling was met 39 weken en duurde 5,5 uur en was een geweldige ervaring :D.

Hopelijk duurt het niet meer zo lang voor je!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn tweede kwam iets later (3 dagen maar dat had waarschijnlijk alles te maken met de griep die ik op dat moment had) maar de bevalling ging heel veel sneller. Zoonlief (1e) 18 uur (vanaf het breken van de vliezen) en dochterlief 4 uur!

veel succes alvast!

8. kellox

kellox Fanatiek lid

25 apr 2007
    4.533
    544
    113
    Vrouw
    Ben zelf ook benieuwd, wat ik meestal lees is dat de 2e keer niks zegt over later/vroeger maar wél vaak sneller is.
    Hierboven ook bij de meeste!

9. giraf

giraf Niet meer actief

1e bevalling
    Ingeleid met 41+5, duurde 4 uur waarvan 20 min persen

2e bevalling
    Ingeleid met 41+1, duurde 2 uur waarvan 3 min persen

Dus ja, 2e ging sneller :)

10. Bri

Bri Niet meer actief

Eerste met 40+6 geboren, tweede met 40+2

Eerste: geen voorweeën o.i.d. gehad. Tussen eerste wee en geboorte zat 20 uur, waarvan ruim 1,5 uur persen.

Tweede: wel voorweeën gehad, twee weken lang ongeveer. Tussen eerste echte wee en geboorte zat 9 uur, waarvan max 10 min persen. Ontsluitingsweeën waren erg kort (20-40 sec) en erg pijnlijk. Ik kon er moeilijk mee omgaan, omdat ik niet wist waar ik nou zat in het proces. Ik zocht naar herkenningspunten t.o.v. eerste keer, die kwamen niet. Nou ja, ik herkende het meteen toen ik de eerste perswee voelde, en toen ik het hoofdje voelde staan. Maar voor de rest was ik erg zoekend.

Dus in elk geval een stuk sneller, en het verloop was heel anders. Probeer te vergeten hoe de eerste keer ging, en beleef het als een gebeurtenis op zichzelf. Ik zou willen dat ik dat had gekund, de tweede keer.

11. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste met 41+5 ingeleid, 6 u. 45 min, waarvan 20 minuten persweeen (daarvan kwartier op andere gyn moeten wachten omdat de eerste niet mocht trekken bij vacuumpomp). Nr. 2 ingeleid met 41+4 in 6,5 uur waarvan 2 minuten persen. had waarschijnlijk wel sneller gekund maar de tweede helft ontsluiting ging langzamer met ruggeprik en ik voelde helemaal geen persdrang. Heb het echt op aanwijzingen van gyn moeten doen.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Fijn voor je dat het nu zoveel beter ging! :)

13. Karinnetje82

Karinnetje82 Bekend lid

9 jan 2008
    537
    0
    0
    1ste met 40,5 weken en duurde 10uur waarvan 1,5uur persen.
    2de met 41,2 weken en duurde 3uurtjes waarvan 12min persen.

2de wel langer overtijd maar de bevalling zou ik zo weer doen!

14. heide

heide Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.043
    0
    0
    begeleidster gehandicaptenzorg
    noord-limburg
    Eerste met 39+1 en bevalling duurde 20 uur, 1 uur persen en uiteindelijk vacuum..

Tweede met 38+1, bevalling duurde 2,5 uur en 3 keer persen..

Kan dus heel verschillend zijn ;):D

15. Tokkel

Tokkel Niet meer actief

Hier ook:
    1e keer: ingeleid met 42 weken, 20 uur weeen en ruim 2 uur persen, toen vacuum en allerlei toeters en bellen daarna.

2e keer: ingeleid met 40 weken, 4,5 uur weeen, daarna 3 keer persen en binnen 3 uur weer thuis!

Wereld van verschil dus!!

16. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    1e: ingeleid met 42 weken, 3 uur weeën en 15 minuten persen (vacuümpomp)

2e: spontaan bevallen met 41 weken, 25 minuten weeën en 5 minuten persen :D (ja, ik schijn recordhouder te zijn in het ziekenhuis!)

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Nou idd. Wat fijn om dit op zo'n manier mee te maken.

@Migga, :$:$:$ kan je dat wel bijbenen zo snel?

18. Migga

Migga Fanatiek lid

12 okt 2006
    1.005
    4
    38
    Ik was in het ziekenhuis voor een echo + hartfilmpje, omdat ik een week overtijd liep. Een verloskundige daar wilde me strippen, maar ontdekte toen 5 cm ontsluiting. Viel bijna van m'n bed van verbazing! Ze heeft de boel toen nog een beetje "losgewoeld", en toen was er werkelijk geen houden meer aan. Ik ben het bed niet meer afgeweest en een half uurtje later lag m'n dochter op m'n buik! En nee, het was inderdaad bijna niet bij te benen! :) De weeën duurden kort, maar waren mega-heftig en bij iedere wee voelde het alsof mijn rug brak. Het was echt even een halfuurtje afzien, maar daarna was het klusje alweer geklaard! :)

19. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    1e 40+3 ingeleid ivm niet vorderende ontsluiting totaal 44 uur 1 uur persen net geen knip en pomp.

2e ingeleid 39 weken 2uur vanaf eerste wee incl 10 min persen..

20. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    doe mij trouwens die van 44 uur maar ;)

Deel Deze Pagina