3e bevalling. Vertel!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Bloomy, 25 jul 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    Hai

Mijn 3e bevalling kan in feite elke moment beginnen.
    Bij mijn eerste 2 had ik zoveel pijn van de weeen dat ik een epiduraal kreeg.
    Ik ben heel bang dat ik tijdens de 3e bevalling weer veel pijn krijg en een ruggenprik wil maar dat t ook snel kan gaan (en de prik misschien wel te laat komt). Hoe is jullie ervaring?
    En bij hoeveel weken zwanger beviel jij van je 3e?

2. Indy1986

Indy1986 Niet meer actief

Tja... Mijn bevallingen deden ook pijn. Had een weeënstorm bij de tweede en derde en dat is geen pretje!
    Ik ademde heel diep in en heel rustig weer uit.
    Zo kon ik het volhouden en goed ontspannen.

Bij de derde beviel ik met 40+5. De 1e 40+3 en de 2e 40+2.

3. PeppaPig

PeppaPig Lid

25 jul 2016
    17
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben bij de 3de ingeleid. Ik kreeg voor dat alles begin een ruggenprik :D en daarna de weeën opwekkers. Mijn dochter was er in 2,5 uur. Dit was ook mijn eerste ruggenprik en ik vond het heerlijk :).

Dus mijn ervaring was dat het een hele fijne bevalling was. (Dat van mijn jongens ook hoor zonder ruggenprik ;) )

Ik ben bevallen met 41wk1dg

4. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier bij de 1e met 41+2, bij de 2e met 41+1 en de 3e met 39+5. Ik vind bevallen sowieso wel goed te doen en heb een vrij hoge pijngrens, dus het viel mij allemaal wel mee. Bij de eerste in zo'n 10 uur bevallen, bij de tweede in zo'n 5 uur en bij de derde in ongeveer 2 uur. Die laatste was wel een stortbevalling met in ene enorm veel weeën (terwijl ik dacht dat het net begonnen was) en uiteindelijk beviel ik heel soepel en snel zonder verloskundige thuis.

Ik vond het eigenlijk ook steeds beter te doen, maar dat had waarschijnlijk ook zeker te maken met het feit dat ik steeds sneller beviel. In eerste instantie vielen de 2e en 3e bevalling daarmee wat tegen, want 'hoelang moet ik nog wel niet met deze weeën?!', maar dan bleek ik iedere keer al rond de 7-8 cm ontsluiting te zitten en hoefde ik nog maar ongeveer een uurtje inclusief het persen. Het persen vond ik ook steeds makkelijker en sneller gaan: van 45 minuten, naar 15 minuten en 2 persweeen.

Misschien kunnen ontspanningsoefeningen je helpen voor het omgaan met de pijn als je daar zo tegenop ziet?

5. bloemtje1989

15 okt 2013
    88
    0
    6
    Eerste 2 uur over gedaan 2e 20 min 3e 7 min had totaal niet door dat de bevalling begonnen Was gelukkig man lief wel en heeft die de verloskundige gebeld ze Was net op tijd eerste x trouwens op vakantie bevallen zonde ook maar een wee me vieze waren gebroken bij de 3e vooral heel veel pijnlijke naweeën gehad 4 dagen lang ! Bij 38.2 bevallen

6. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    1ste ks (41.2)
    2e vaginaal maar wel langdurig vond ik. Volgens het dossier heb ik er maar 8u over gedaan omdat ze de 1,5 dag voorweeën niet meetelden... (41.0)

derde ging heerlijk, die wil ik wel weer ;) Vk brak per ongeluk mn vliezen tijdens het strippen. Stond onder de gyn dus ze ging al over de grens, ze was dus ook niet blij toen mn vliezen braken :D Maar de weeën kwamen ook gelijk. Na 3 uurtjes op het gemak naar het ziekenhuis gegaan, ctg, daarna restaurant zodat man nog wat kon eten, daarna weer halfuurtje ctg en toen ben ik gaan douchen. Ongeveer kwartier voor ze eruit kwam gedoucht, heerlijk. Alleen niet zo heet de volgende keer, we hadden allebei een temp van 39+ haha, bij dochter zakte het snel, bij mij niet

7. lellebel2

lellebel2 Fanatiek lid

18 feb 2014
    2.325
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahahahahhaa!! Doe mij ook maar zo een vkundige

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Oh, ik lees even mee. Ik ben stiekem bang dat die derde me gaat tegenvallen omdat de eerste twee zo goed gingen.

9. mamiek

mamiek Actief lid

25 feb 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    #9 mamiek, 28 jul 2016
    Laatst bewerkt: 28 jul 2016
    Hier ook! Eerste was voor een eerste ok,4 uur maar was erg jong en heb het wel als heel heftig ervaren, daarbij volledig uitgescheurd.. Dus revalidatie duurde lang

De tweede ging zo snel dat ik met de as bevalling denk "dat kan alleen maar tegen vallen" spannend hoor!!

Wel leuk die verhalen hier , lees nog ff mee

10. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.277
    17.156
    113
    Vind het jammer dat ik nu niet bij dezelfde praktijk kan (verhuist), was zo fijn! Had na controle bij de gyn echt rotgevoel dus vk gebeld of het echt waar was dat de gyn niet mocht strippen. Stelde ze zelf voor dat ze wel even kon komen na een uurtje om het te proberen, waarschijnlijk had de gyn gewoon geen zin, ook omdat ik nog geen 41 weken was

11. Melaniemv3

Melaniemv3 Actief lid

12 mei 2012
    226
    0
    16
    Hier met 41 weken en 3 dagen van de derde bevallen (1ste 42+1, 2e 41+4). De dag ervoor braken mn vliezen en toen gebeurde er niks. Dus de volgende dag ochtend moesten we ons melden in het ziekenhuis. Was tegen 09.00 uur. Ik had al 4 cm ontsluiting. Het infuus werd anderhalf uur later aangezet en daarna ben ik gaan douchen. Om 12.49 is hij geboren na negen min persen.

Ben benieuwd hoelang ik over de 4e ga doen een dezer dagen.

12. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn derde ging alles anders ;), ook duidelijk pech gehad, en viel dus tegen...

Mijn eerste kwam bij 41+3 wkn na strippen in ruim 4 uur. Mijn tweede bij 41+5 wkn spontaan in ruim 2 uur. Beide niet ingedaald van te voren, vliezen braken heel laat tijdens de bevalling en alles ging vlotjes zeg maar ;). Ik had me dus in gesteld op een vlugge 1-2 uur bevalling thuis en ook VK ging daar wel vanuit. We hadden goede afspraken ;).

Laatste controle VK 40+5 wkn, inwendig onderzoek: potdicht. Strippen niet mogelijk. Ik had in mijn hoofd 42 wkn, dus maakte me verder niet zo druk. Heel verrassend braken spontaan mijn vliezen 40+6 wkn. Had ik nog nooit meegemaakt ;). Helaas was baby niet ingedaald, dus ik moest meteen plat liggen en VK bellen. 10 min later kwam ze en baby was oke, maar ontzettend hoog, dus ik kreeg platte bedrust opgelegd. Mocht zelfs niet naar WC, moest het doen op die po die je altijd in huis moet hebben... En daar lag ik dan te wachten op weeën, bij iedere beweging een golfje vruchtwater naar buiten, ik vond het echt driedubbel niets :).

Nou ja, lang verhaal kort, weeën begonnen een paar uur later maar hoewel pijnlijk bleef ik redelijk 'helder' en bleven ze om de 3-6 min komen en wist ik: dit schiet niet op. Dit zijn niet die 'nog-maar-een-paar-cm-weeën' ;)... Na 7 uur weeën had ik een krappe 3 cm en VK moest me eigenlijk insturen voor niet-vorderende ontsluiting, daar baalden we allemaal van. Baby wel een beetje gezakt, dus ik mocht nu wel weer staan/lopen. Naar WC geweest en toen naast het bed brak een helse weeenstorm los. VK wilde dat ik bleef staan omdat nu eindelijk schot in zat, wilde het nog een uurtje proberen (voordat ik naar ziekenhuis zou moeten). Erg heftig, ik heb de hele boel bij elkaar gegild :), wat deed dat pijn! Maar gelukkig, na 45 min enorm persdrang die niet te houden was en bleek 10 cm ontsluiting te hebben. Een paar minuten later (2 persweeen) lag baby op mijn buik.

Heb dus 8 uur over de 3e gedaan en ik vond het verreweg de meest vervelende bevalling. Maar ja, je doet er niets aan, ik had echt gewoon pech. Als de vliezen niet als eerste gebroken waren, was het een compleet andere bevalling geweest... Het komt zoals het komt en ik heb het veel sneller een plekje kunnen geven dan 1e en 2e bevalling (die ik ook heftig vond op dat moment ;)).

13. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    De eerste 8 uur (vanaf 2 cm), tweede 1,5 uur en de derde 3 kwartier. Alledrie prachtige bevallingen muv de vacuumverlossing bij de eerste, arm kind..
    Maar verder, heerlijk bevallen, zou het graag nog een keer doen :)

14. Mieleke

Mieleke Actief lid

5 feb 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier drie geplande keizersnedes zo dicht mogelijk tegen de ud. 1e op 39w4d, 2e op 39w1d e derde stond gepland op 39w6d. ... maar die deugniet had geen zin om op een vrijdag (wat de vaste ks-dag van mijn gynaecoloog is) te komen dus kreeg ik weeën op woensdagavond. Heel verwonderd was ik, had ik nog nooit meegemaakt. Tegen donderdagochtend besefte ik dat ik dit niet nog eens 24u ging kunnen volhouden en zijn we toch maar naar het ziekenhuis vertrokken, waar volle arbeid geconstateerd werd en de baby nog voor de gynaecoloog zijn ochtendspreekuur gehaald werd. Benieuwd of nummertje vier ook een eigen agenda gaat hebben!

15. Paulinemama

Paulinemama Actief lid

15 sep 2015
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom elke keer een geplande keizersnede ?

16. Crazycat

Crazycat VIP lid

21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    1e geen inleiding gewoon spontaan. Had 00,00 uur weeen. Maar
    ik herkende het niet. Dacht gewoon ongesteldheid pijn. Had ook niet echt pijn. Pas half 7 vk gebelt en had 7 cm half 11 geboren

2e inleiding. 7 uur ziekenhuis.
    kreeg morfine pomp.
    tegen een uur of half 3.
    wel wat pijnlijke weeen. Savonds 9 uur is ze geboren.

3e inleiding.
    7 uur in het ziekenhuis tegen 7e geboren

17. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Mijn derde bevalling was heel relaxed. Helemaal volgens het boekje. De eerste bevallingen waren erg snel met 3 en 2,5 uur en bijna vanaf het begin weeënstormen.

Maar de derde begon keurig met hele lichte krampjes, ieder half uur, met precies 39 weken.

Rond een uur of 3 had ik toch wel echte weeën om de 5 minuten. Tussendoor was er niets aan de hand. Om 4 uur kwam de verloskundige en toen had ik 6 cm ontsluiting. Om 5 uur was dat 8 cm, maar mijn vliezen waren nog niet gebroken. Ik wilde ze eigenlijk liever niet laten doorprikken, omdat dat bij mijn vorige bevallingen in nogal heftige weeën had geresulteerd, maar het moest wel. Om kwart over 5 zijn ze doorgeprikt en toen werd het idd direct heel heftig. Om half 6 zei de verloskundige dat ik maar eens moest ophouden met die persweeën wegzuchten. En toen ik dat deed, maar nog nauwelijks echt perste, floepte mijn jongste er al uit.

Echt, een bevalling volgens het boekje. Het is eigenlijk maar 15 minuten echt onaangenaam geweest.

18. zasu

zasu Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.486
    1
    36
    Bij de 1e en 2e spontaan gebroken vliezen en bevallingen van 3 uur en een krap uurtje!

De 3e in de ochtend gestript(38+6) om 21.15 vliezen gebroken door vk na twee weeën (ivm snelle eerdere bevallingen kwam ze gelijk kijken) kleine bleek gepoept te hebben dus hop naar zkh om 23.46 6 cm ontsluiting en persweeen en om 23.48 is hij geboren!

Ik heb geen van mijn bevallingen als echt pijnlijk ervaren

Deel Deze Pagina