2e bevalling heel snel, 3e nog sneller?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Nispie, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nispie

Nispie Actief lid

24 mei 2012
    337
    0
    16
    Mijn eerste bevalling was al een makkie (3,5 uur totaal vanaf de eerste echte wee). Bij de tweede werd me op het hart gedrukt door de vk dat ik vooral optijd moest bellen. Na mijn belletje moest ik van de vk meteen naar het zkh sjezen (ivm medisch) en ik was daar amper binnen of de kleine 'viel' er zowat uit :$ totaal vanaf de eerste (voor mij nog twijfelachtige) wee tot geboorte ; zo'n 55 minuten.
    Nu zwanger van de 3e en ben best een beetje bang dat ik deze keer zonder vk ga bevallen (ondanks medische indicatie vanwege medicatiegebruik).
    Hoe is dat bij jullie met de derde gegaan na 2 makkelijke bevallingen?

2. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jee wat snel! Ik heb geen antwoord, maar lees wel even mee. Mijn eerste bevalling duurde 4,5 uur vanaf de eerste wee en de VK vertelde mij ook dat ik écht op tijd moet bellen de volgende x. Door jouw verhaal begrijp ik nu wel waarom..

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier ging de 3e wel verreweg t snelste (klein uurtje) en beviel toen ook zonder vk. Ging gelukkig allemaal perfect, maar ik zou er wel rekening mee houden als ik jou was :$

4. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn eerste was 4 uur, de tweede 2 uur, dus ik zag de bui voor nr 3 ook al hangen. VK zelf ook, had heel duidelijk afspraken dat ik meteen moest bellen als ik maar enigszins het gevoel had dat bevalling begonnen was (dus niet die standaard regeltjes van 1 uur weeen a 5 min e.d.).

Maar ja... soms loopt het anders ;). Alles zat tegen bij 3e bevalling, die hierdoor uiteindelijk 8 uur duurde, VK is 3 keer gekomen en tussendoor ook weer weggegaan (had ik nog nooit meegemaakt :p).

Ik zou er rekening mee houden en zou ook goede afspraken hier over maken met je VK (en wellicht partner goed drillen wat hij moet doen in het geval dat). En dan zien wat natuur voor je in petto heeft...

5. Pandora80

Pandora80 Lid

18 jul 2015
    76
    14
    8
    Vrouw
    Ik lees even mee. Mijn 1e bevalling was 6 uurtjes en de 2e was in 1 uurtje gepiept. Verloskundige was net op tijd.
    Nu zwanger van de 3e en hoop op een bevalling zoals bij de 2e. Ik was na de tijd gelijk zo fit. Voelde me beter dan ervoor. Kon wel een blokje om met de hond haha (mocht niet van mn man) ;)

6. loirinha

loirinha Bekend lid

12 feb 2015
    504
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn bevallingen zijn ongeveer vergelijkbaar, hier maakt iedereen grapjes dat poepen nog langer duurt 😂 maargoed mn 2 bevalling was een record van +-30 min. Mn 3de daarintegen duurde juist "lang" dikke 2 uur. Maar dit had er meer mee te maken dat ze niet indaalde, toen dat eenmaal gebeurde was ze er ook na 15min.

7. Liminous

Liminous Actief lid

23 okt 2009
    371
    69
    28
    NULL
    NULL
    Bij de eerste bevallen in 2 uur en 40 minuten.

Bij de tweede in 40 minuten waarvan ik al 20 minuten pers weeen weg zat te puffen omdat de vk er nog niet was. Toen ik groen licht kreeg is ze in 1 perswee geboren.

Ik zou ook heel graag nog een derde willen als het ons gegeven is, dus ik lees even mee :)

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik had ook twee snelle heftige bevallingen en was bang hoe het bij de derde zou gaan. Moest ook gelijk bellen en alle verloskundigen in de praktijk wisten dat het bij mij snel ging.
    Maar er werd al wel bij gezegd: de derde gaat vaak wat rustiger.

Bij mij was dat ook zo. Hele relaxte bevalling gehad. De eerste twee knalden gelijk los met weeënstormen zonder pauzes. Bij de tweede ging ik van 4 cm ontsluiting naar geboorte in 10 minuten. Dat was echt niet fijn en daar zag ik dus erg tegenop. Maar de derde nam de tijd. Rond de middag kreeg ik het idee dat ik weeën begon te krijgen. De hele ochtend had ik al een vaag gevoel, maar dat waren niet echt weeën, meer een soort onrust en wat bandenpijn. Toen mijn man en kinderen even weggingen kwamen er inderdaad weeën op gang.

Dat begon om een uur of 1 en half 6 is mijn jongste geboren.
    Echt heerlijk, zo langzaam en beheerst te bevallen. Ik heb ook expres pas mijn vliezen op het laatst laten breken, want daarna barst er bij mij altijd een weeënstorm los. Nu ook wel, maar dat was maar een kwartiertje. Heerlijk hoor, zo'n relaxte rustige bevalling. Ik hoefde niet eens te persen, toen ik stopte met heel erg hard níet persen kwam hij al naar buiten.

Dus er is hoop. Hoewel de verloskundige ook vertelde dat de vierde meestal dan wel weer héél snel gaat (maar die komt er bij mij toch niet, haha).

9. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Als ik vanaf het wakker wordt tel is het:
    1ste: 4 uur
    2de: 2 uur
    3de: 2,5 uur.

Als ik tel vanaf dat vk er was (ik heb geen weeen gehad):
    1ste: 2 uur
    2de: 45 min of zoiets
    3de: 1,5 uur (moest naar t zkhs dus moest op tijd bellen)

Ben benieuwd wat spruitje 4 gaat doen. Ik krijg iig weer de regels mee over "bevallen zonder vk". :D

10. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ja, hier wel. De eerste twee waren ook wel vlot en bij de derde dacht ik 'goh, laat ik de vk eens bellen, want ik denk dat het vanavond misschien wel door gaat zetten en dan bel ik haar niet over een uur haar bed uit'. Nou, dat was maar goed ook...ze was nog net op tijd om de baby op te vangen. Niet te lang wachten met bellen dus...

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

1e 6 uur
    2e 2,5 uur
    wat dus al snel is, de gyn grapte toen ik zwanger was van de 3e dat hij met handschoenen klaar ging staan om de baby op te vangen, was ook wel nodig, want de 3e is in 45 min geboren.

Ik zou er dus wel rekening mee houden als ik jou was.

12. mie

mie Fanatiek lid

17 jan 2011
    1.680
    7
    38
    Eerst duurde verschrikkelijk lang (vroeggeboorte, vliezen gebroken dus was er nog niet echt 'klaar' voor).
    Tweede van moment dat het voor mij echt voelde als weeën tot de geboorte 45 minuten. Geboren zonder de gyn, bijzonder wel dat mn man ze kon aannemen. Verder vond ik dat wel helemaal niet aangenaam, veel te heftig zo snel.
    Ben benieuwd wat het nu wordt... Van de gyn mag ik de bevalling op 37w laten inleiden omdat ze vreest dat het nu nog sneller gaat. Ik ben bang om alleen thuis te bevallen met twee kindjes thuis maar dit vind ik ook niet echt mijn ding...

13. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Ik word nu toch wel n beetje bang van deze snelle bevallingen. Ik ben van mijn eerste in 5 uur bevallen. Terwijl ik ondertussen behoorlijk gestrest was. En ik begreep dat dat vertragend zou werken. Bij onze kleine hebben ze de navelstreng van zijn nek moeten halen omdat hij erin verstrengeld zat.

14. Esser

Esser Fanatiek lid

29 jun 2006
    3.190
    4
    38
    Pedagoog
    N-Brabant
    De 1e bevalling van onze zoon duurde 6 uur.
    De 2e, van ons dochtertje duurde 1,5 uur.

Ik sprak regelmatig met de verloskundige over de 3e bevalling en mijn schrik over de snelheid en duur er van. De verloskundige gaf aan dat ik er zeker rekening mee moest houden dat t nu mogelijk nog vlotter kon gaan.....ons bevalplan werd hier strikt op ingesteld.
    En maar goed ook want mijn 3e bevalling (15 dagen geleden ;) ) duurde maar 19 minuten....
    Ik was er zelf behoorlijk van de wereld van, zo snel dat het ging.....

15. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Niet bang worden! Het zijn toch voornamelijk positieve verhalen? Gewoon op tijd bellen, komt heus goed!

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    De eerste ruim 9 uur.

Tweede vanaf eerste wee. Twee uur en veertig minuten.

Derde vanaf de eerste serieuze wee die vervelend voelde. Tot geboorte 4 uur

Ik moest ook meteen bellen als ik wat voelde. Ik heb bij alledrie een supersnelle ontsluiting gehad van 4 cm binnen een half uur naar volledige ontsluiting.

Gewoon bellen als je denkt dat het begint.

17. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    Ik ben van de laatste in 23 minuten bevallen.
    Een record vond de vk.
    Echt heel erg snel...
    Kindje ervoor was er in 45 min. Vk gaf aan dat het nooit veel sneller zou kunnen, dat kon dus wel.

18. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.118
    293
    83
    Pfff dames toch. Jullie maken me bang... 1e was er in 5,5 uur. En de vk zei al gelijk bellen bij een 2e. Ik had zoieta van nou.... zo'n vaart zal dat toch niet lopen.....
    als ik dat nu hier lees.... kan ik me er vast op voorbereiden. Heb bij mn dochter best last gehad dat he zo kort duurde. Niet lichamelijk maar geestelijke. Mn hoofd wilde nog niet erg mee.

19. Kim31

Kim31 Bekend lid

7 dec 2011
    539
    3
    18
    NULL
    NULL
    Eerste: 10 uur
    Tweede: 2 uur
    Derde: 13,5 uur en uiteindelijk keizersnee

Achteraf gezien vond ik mijn eerste bevalling het fijnste verloop hebben. Hoe dan ook, er was geen pijl op te trekken :)

20. chrisje1981

7 sep 2015
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    jeetje wat snel allemaal...
    1e 14uur... met uiteindelijk vacuum,
    2e in 7uur... met na de tijd nog operatie om placenta te verwijderen..
    3e ach we zullen zien,.,,,

Deel Deze Pagina