Voor de 2e x strippen.

Discussion in 'De bevalling' started by Mama2be90, Sep 17, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

Jan 10, 2015
    158
    8
    18
    Ha meiden,

Even een vraagje. Ben afgelopen maandag met 39.6 gestript. Ik slaap m'n hele zwangerschap al slecht en ik heb overactieve bekken waarvan ik best wat pijn heb. Zodoende besloten me te strippen, ook omdat het al wat rommelde. Had 2 cm ontsluiting en m'n baarmoedermond was al gedeeltelijk verweekt. Na het strippen een hoop harde buiken en nog meer hoop dat het doorzette.. Helaas. Ruim 24 uur erna wel de slijmprop verloren en nog steeds rommelt het maar het zet niet door. Morgen een nieuwe poging om te strippen. Zijn er meiden die ervaring hebben met een 2e strippoging? Ik merkte dat ik bij de 1e keer strippen, heel naïef, wel had bedacht dat ik zou bevallen maar niet dus.. Hoe was jullie 2e strippoging..leidde dit tot de bevalling? En hoe vaak kan er überhaupt gestript worden? Is overigens m'n 1e kindje dus genoeg onzekerheid hier.. ;)

2. tazzy180

tazzy180 Bekend lid

Mar 23, 2009
    578
    0
    0
    west brabant
    2e keer strippen was afgelopen maandag en heeft geleid tot geboorte van mijn zoontje op dinsdag. :) dus hier was t succesvol. 1e keer was vorige week met 38.6w en toen 1 1/2 cm ontsluiting. Slijmprop verloren. 2e strippoging met 39,6 2cm ontsluiting en gelijk rommelde het, wel onregelmatig. Zo heel de dag/nacht door. Tot half 4 s nachts toen waren de weeën echt begonnen.
    Dus t kan wel. Ik hoop t voor je!

3. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

Mar 27, 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    Ik ben ook 2 x gestript. Eerste poging was met 40.2 en tweede poging was met 40.4
    Het had bij mij een hoop gerommel veroorzaakt harde buiken, nog meer (voor)weeen dan ik al had, bloedverlies en het verlies van mijn slijmprop. Ik was echt moe van al dat gerommel. Uiteindelijk ben ik met 40.6 bevallen dus ik denk niet dat dit door het strippen kwam.

4. Nainen

Nainen Actief lid

Dec 5, 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Ik ben vanwege dezelfde reden gestript met 39 + 1 en 39 + 2 (vorige week do en vrij). Na beide keren rommelde het. Ook verloor ik de slijmprop en verloor ik een heel klein beetje bloed met slijm. Het zette (helaas) niet door. Ik heb besloten vooralsnog niet voor de derde keer te strippen, omdat ik sinds afgelopen maandag te kampen heb met een gedeeltelijke aangezichtsverlamming. Ook heb ik vorige week 2 dagen in het ziekenhuis gelegen ivm een niersteentje. Ik wacht dus maar even af tot de rust in het gezin terugkeert. Misschien laat ik over een paar dagen weer strippen. Dan is de kans wat groter dat het lukt, omdat ik verder gevorderd ben in de zwangerschap.

5. Mama2be90

Mama2be90 Actief lid

Jan 10, 2015
    158
    8
    18
    Thanks dames voor het delen van jullie ervaringen. Ik hoop heel erg dat het morgen effect heeft.. het lastige is dat ik het ( uiteraard) heel erg hoop en dat ik bang ben dat t weer zo tegenvalt als t niets doet terwijl ik weet dat die kans ook gewoon reëel is..

6. Nainen

Nainen Actief lid

Dec 5, 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    En?? Is er effect te merken? Als dat niet zo is, dan snap ik dat et flink balen is. Je richt je totaal op alle pijntjes en andere verschijnselen nadat je bent gestript en als er dan niets doorzet is dat een flinke tegenvaller. Bij mij zijn afgelopen nacht de voorweeën begonnen. Vanmorgen kwamen ze om de tien minuten ongeveer, maar vanmiddag wat minder vaak. Ik ben benieuwd of het vannacht en anders morgen op gang gaat komen...

Share This Page