Volgens mij gaat dit niet goed!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door anja12, 4 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anja12

anja12 Lid

19 aug 2008
    28
    4
    3
    Hoi meiden,

Na bijna een jaar bezig te zijn had ik maandagmiddag( op mijn nod) een duidelijke zwangerschapstest van kruidvat 2v5 in handen. temp was hartstikke hoog dus ik dacht...doen. Helemaal blij!

Maar...vanochtend temp gedaald met 0.2 graad. Dus dacht net , doe nog eens een testje. Zo goed als negatief!!Snap er niets meer van, echt een heeeel vaag streepje.
    Moet ik me maar op het ergste voorbereiden? wanneer daalt je temp eigenlijk weer als je zwanger bent?

Bleh baal als een stekker

Liefs Anja12

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hey meid

Waren het beide keren met het zelfde merk testen? En zelfde tijdstip? Want volgens mij kan je Hcg niet gelijk uit je lichaam zijn dus dan moet hij na een positieve test of lichter worden ( als het mis gaat of als je meer gedronken hebt ) of hetzelfde blijven.
    Hoop voor je dat het de reden is dat je veel gedronken hebt of andere test waar je meer Hcg voor nodig hebt.
    Temperatuur weet ik niet zal in ieder geval voor je duimen.
    Veel succes

Liefs brenda

3. anja12

anja12 Lid

19 aug 2008
    28
    4
    3
    Hi Brenda,

Heb maandag rond 13.00 getest en vandaag rond 18.00 uur en ja wel met dezelfde test (2v5) Heb er wel rekening mee gehouden met drinken en plassen.

Maarruh...heb nu iets gedaan wat eigenlijk niet mag hihi
    Heb er nog wat druppels urine bij gedaan (sorry) en nu wordt streep al wel stuk duidelijker. Maar ja dat telt natuurlijk niet.....mwhh

4. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Een streep is een streep dus je bent zowiezo zwanger.
    Ik denk als je nog geen krampen/bloedverlies of iets dergelijks hebt je nog geen zorgen moet maken.
    Want dat is heel slecht voor je kindje!!
    Wat ik je zou aanraden hoe moeilijk dat ook is even wachten met testen tot vrijdag ochtend met je eerste plas mag van mij ook morgen hoor:p
    En dan 2 dagen later of 3 nog een test doen maar dan weer met eerste plas in de ochtend dat is gewoon het beste denk en dan zul je zien dat hij waarschijnlijk wel donkerder is:D
    Dan zit je ook niet in die onzekerheid want je hebt rond 18uur je plas al aardig verdunt denk ik.
    Succes ermee en laat je het me weten!

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Hee meid!

Ik heb bij deze zwangerschap de eerste test gedaan met dezelfde test die jij gedaan hebt denk ik.. (als je tenminste met 2v5, 2 testen voor 5 euro bedoeld van kruidvat). De eerste test deed ik s'morgends op de dag dat ik ongesteld zou moeten worden en was overduidelijk. De 2e deed ik de zelfde avond nog en die streep was er ook zo goed als niet. Heb diezelfde dag nog een test gehaald van clearblue en die gaf wel weer overduidelijk een dikke streep! Ik heb geen idee hoe het zit met de temp. maar een streep is een streep dus zoals Brenda ook zegt, je bent echt zwanger! Je kunt ook altijd even je huisarts bellen morgenvroeg en die inlichten, die kan ook altijd nog een test doen en even je even laten bloedprikken..

6. anja12

anja12 Lid

19 aug 2008
    28
    4
    3
    Hoi meiden,

Nou charity, jouw verhaal geeft me weer moed haha. Snap ook goed dat ik moet afwachten maar ooooooo wat is dat moeilijk!!
    Heb geen testen meer in huis. Dus het wordt zowieso vrijdagochtend dat ik weer een testje ga wagen.

Laat het hier natuurlijk wel even weten...

Liefs Anja

7. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Mijn eerste en tweede test die met hetzelfde ochtendurine zijn gedaan verschillen ook enorm qua duidelijkheid van de streep. Eerste test was erg duidelijk, 2e veel vager.. Terwijl ze beide de 2v5 van kruidvat waren en dus zelfs met dezelfde urine!

Ochtendurine is toch het betrouwbaarste hoor.

Groetjes Manuk

8. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Hoe dat precies zit met testen weet ik niet maar ik zou wel ophouden met tempen nu. Je temp kan zo verschillen per dag en 0.2 graden minder wil niet gelijk zeggen dat het niet goed is. Ik heb weleens voor de grap tijdens de zwangerschap van mijn 1ste zoon getempt en kwam soms een behoorlijk stuk lager uit. Wil dus niks zeggen ;)
    Hopelijk hou je morgen een duidelijke test in handen!

9. nina3

nina3 Bekend lid

27 aug 2010
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Misschien ben ik blond maar waarom doet iedereen zoveel testen, ik heb er alijd maar een gedaan , als die goed is is die toch gewoon goed??? Ik heb hier gelezen over 9 testen, daar wordt je toch ook helemaal zenuwachtig van?

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als je op zulke verschillende tijdstippen hebt getest, is een lichtere test helemaal niet gek!
    Die krampen zijn heel normaal, dat is bandenpijn, wat je hebt als je baarmoeder in actie komt. Dat gebeurt rondom je menstruatie, maar ook bij een zwangerschap.

Een tempdaling van 0,2 graden is nog geen reden tot paniek ook, zeker als je die dag verder niet bent gaan vloeien. Als je niet zwanger bent of het gaat mis, gaat je temp doorgaans nog wat meer zakken in 1 keer.
    Je temp zal je hele zwangerschap hoger blijven. Als je temp wel heel erg gaat dalen, dan is het wel afgelopen vaak, maar ga je doorgaans diezelfde dag ook vloeien.

Verder vooral niet al die testen lopen doen, die geven zoals je hebt gemerkt alleen maar voer voor onrust, en helemaal niet de zekerheid die jij graag wilt. De eerste periode is een gekke en onzekere periode, en dan zit er weinig anders op dan gewoon afwachten. Die krampen zijn in principe een goed teken, als die aanhouden en je niet gaat vloeien, maar als die wegzakken, hoeft dat verder ook geen slecht nieuws te zijn, (kan gewoon zijn dat je baarmoeder even weer z'n plekje heeft gevonden, voor ie weer aan het schuiven moet als je kindje weer verder gaat groeien ;)).

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Overigens, met tempen: temp je dan wel dagelijks op dezelfde tijd VOORDAT je opstaat/uit bed bent geweest? Want anders zegt je temp namelijk ook helemaal geen fluit ;)

12. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Haai! Ik ben ook zo'n 'temper' en ook een test gedaan nadat mijn temp 11 dagen exact 37 bleef (hoog voor mij doen) Heb na mijn positest nog 2 weken doorgetempt en hoewel het hoog bleef, schommelde mijn temp wel van 36.8 naar 37.1. Mijn temp met ongesteld worden was steeds lager dan 36.5 dus ik maakte me geen zorgen!
    Wat verschillende uitslagen betreft: hetzelfde als de dames hierboven allemaal zeggen! En een streep blijft een streep hoor :D hoe vaag ook! :D

13. anja12

anja12 Lid

19 aug 2008
    28
    4
    3
    Hoi,

Nou heb vandaag maar een clearblue gehaald; ZWANGER 2-3.
    Nou duidelijker kan toch niet??
    Stop nu ook met testen en tempen, want voel me gewoon zwanger.
    Moet ook een beetje goed vertrouwen hebben toch!!

Liefs anja

14. brin

brin Actief lid

14 apr 2011
    327
    0
    0
    oh dat is super nieuws anja... gefeliciteerd...:D

15. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Dat is inderdaad duidelijk, gefeliciteerd meid je bent zwanger! :D
    En nu inderdaad stoppen met testen en tempen ;)

Deel Deze Pagina