Weet iemand toevallig wat de kosten zijn van een keizersnede? Geen 1 arts of administratie weet mij dat precies te vertellen. In welke richting moet ik denken? Er is namelijk iets fouts gegaan met mijn verzekering en moet het dus eerst voorschieten voor dat ik het terug krijg. Misschien staat het bij jullie in de zorgkosten rijtje bij jullie verzekering toevallig? Alvast bedankt!
Oei... Das balen!! Wel raar dat je t voor moet schieten, heb je een restitutiepolis dan?! Wellicht bellen met het ziekenhuis waar je je ks gehad hebt? Zij declareren bij je verzekering nl! Volgens mij zijn er niet echt standaardtarieven voor nl! Succes...
Nee ik moet hem nog krijgen! Haha! Daarom was ik benieuwd hoe het zat. Ik heb niet zo n polis die jij zei. Maar ik loop nu bij een ziekenhuis waar ik geen keuze in had. Er was wat mis gegaan met de polis. Maar daar ben ik nu ook mee bezig om dat recht te zetten.
Ik moest in Gent ook alles voorschieten . Maar wat ik deed was de rekening declareren en als ik t geld had t ziekenhuis betalen. Dus als de rek binnen is, opsturen, jij krijgt t geld en dat maak je dan over. Zit bij de cz weet niet of dat overal zo kan? Overigens geen ks gehad of weet van de kosten.
Jeetje, zelf voorschieten ?! De kosten zijn tegenwoordig behoorlijk gestandaardiseerd. Zie bijvoorbeeld: http://www.spaarneziekenhuis.nl/nl/patienten/kosten-en-vergoeding/Documents/Tarieven%20basiszorg%20per%202014.pdf Kosten van alleen keizersnede is al ruim 5.000, en daar komt nog van alles bij. Ziekenhuizen zijn trouwens niet zo snel in het sturen van de rekening. Kan je het niet laten rechtzetten voor je de rekening ontvangt?
Dat ben ik wel aan het proberen ja. De keizersnede heeft ook nog niet plaats gevonden. Dus probeer ik nog van alles te regelen. Bij mijn verzekering moet je volgens mij eerst voorschieten voor je het terug krijgt. Maar dat weet ik niet helemaal zeker. Wat een geld zeg!!!!
Goed dat je er nu achter komt en niet pas veel later. Succes met regelen, weer een gedoe bij he ! Bah.
Ik heb even in het kostenoverzicht van de verzekering gekeken. Voor de keizersnede is ruim 5100,00 gedeclareerd En dan nog voor de kinderarts ook nog ruim 1500,00 wel is de kinderarts ook de dagen erna nog vaak langs geweest ivm slechte start dus miss hier is dat 'normaal' wat minder. Maar moet je ook alle consulten bij de gyn voorschieten, dan komt er ws nog een heel bedrag bij.
Ja zeg dat wel. En dat een paar dagen voor de keizersnede. Bah bah. Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.
mijn ks heeft TOTAAL 6000 euro gekost. exclusief zh kosten. mijn bevalling was totaal 15.000 incl kraamzorg
Ik ben inmiddels alweer bijna 2 maanden geleden bevallen en het ziekenhuis heeft nog niets gedeclareerd, ik zou me dus niet te druk maken, tegen die tijd heb je het vast al opgelost.
Ziekenhuizen horen rechtstreeks bij je zorgverzekering te declareren - vind het een beetje gek dat ze dat niet doen, en dat ze je dat ook nu al vertellen (al voordat de ks heeft plaatsgevonden - je zou zeggen dat het zk dan genoeg tijd heeft om de eventueel gemaakte fout te herstellen, zodat jij hier niet de dupe van wordt). Nederlandse ziekenhuizen declareren voor een behandeling een zog. DBC tarief. Dat is een gestandaardiseerd tarief waarvoor ze de behandeling moeten laten plaatsvinden. Ook complicaties zitten hier al in berekend. Er is dus een standaard DBC tarief voor keizersnedes, waar de meeste ziekenhuizen zich gewoon aan houden. Voor zo'n DBC staat een bepaalde tijd (meeste DBC's hebben een looptijd van 12 maanden). Als je binnen die tijd complicaties krijgt die horen bij de ks, mag het ziekenhuis hier voor zover ik weet geen nieuwe rekening voor opmaken/nieuw dbc voor openen. Maar omdat zo'n DBC een redelijk lange looptijd heeft, wordt ook meestal de rekening pas verstuurd na het verloop van die dbc termijn. Check de website van de Nederlandse Zorgautoriteit anders even: NZa Zorgproducten Tariefapplicatie Succes! Hoop dat je eruit komt!