Wanneer de baby indaalt met de hoofdje naar beneden kun je dit weten door schopjes?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Orchidee26, 10 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Hoi,

Ik krijg pas volgende week vrijdag een groeiecho te zien, en dan zit ik in de week 30 maar kan ik nu al voelen hoe de baby zit dus omgedraaid naar beneden of in stuit of dwars?

Dus wanneer de baby indaalt (omdraaid) dat gebeurd meestal na week 30 kun je dit zelf weten doordat er iedere keer schopjes in je ribben voelt.

Ik voel namelijk verschillent schopjes beneden en soms weer richting ribben..

Want als de baby in de stuit ligt dan moet je namelijk veel schopjes onderin voelen of klopt dit niet?

Wie kan mij hierover informeren hopelijk heb ik mijn vraag duidelijk gesteld?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik kan het zelf niet goed voelen. De kleine lag met 30 weken nog met zijn billen beneden bij de VK controle(is niet erg). Maar voelde het aan alle kanten. De kleine draaide waarschijnlijk nog regelmatig.
    Ik heb nu het idee dat het wel netjes met het koppie beneden ligt, omdat ik de handjes daar voel. Maar de schoppen voel ik ook aan alle kanten. Ze liggen nogal gevouwen, dus het kan tegen de ribben (met benen boven de billen), maar ook best bij de navel in de buurt of lager (met de benen voor het lichaam)..

Indalen is eigenlijk nog iets anders: Dat is als het koppie het bekken inzakt en vast zit. Mijn 1e heeft vanaf 30 weken tot de bevalling netjes met het koppie beneden gelegen, maar is niet ingedaald tot die tijd..

3. Blaadje

Blaadje Fanatiek lid

1 feb 2011
    1.748
    223
    63
    Ik kon het zelf gelijk merken toen de kleine met het hoofdje naar beneden was gaan liggen.
    Ik kreeg namelijk ongelovelijk veel last van mn ribben:D
    En nu helaas nog steeds, t is een kleine druktemaker;)

4. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Als je baby indaalt betekend dat geloof ik dat ze met hun kopje evcht helemaal naar beneden zijn gezakt. Ze zitten dan zo goed als vast in je bekken. Ik voelde het omdat ik net iets meer ruimte kreeg bovenin mn buik..

5. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    hier ligt de kleine niet meer in stuit, en dat voel je idd aan het trappelen, je voelt het meer bovenin van de voetjes en af en toe is een slagje van de handjes :)
    Maar het echt indalen voel je idd enkel omdat je meer plaats krijgt boven in. Niet aan het trappelen zelf.

Deel Deze Pagina