Ik vond het bij de 1e erg zwaar, het laatste stuk. Dus hoop echt dat de 2e makkelijker is. Wist de laatste uren niet waar ik het zoeken moest. Had met name been en rugweeen die niet weggingen en in m'n bekken bleven hangen. Hier ging het zo: 0.54 wakker worden met wat krampen 1.20 nodig moeten plassen 1.35 weer plassen, terug in bed voel ik wat lopen en daarna weer en toen ik naast m'n bed stond, ging het drup... drup... Kraamverband ingedaan, proberen te slapen en ondertussen weeen getimed. Kwamen om de 3 á 5 min. 2.30 slapen werd niks, onder de douche gegaan en later naar beneden. 4.00 ik moet plassen en voel haar daarna dieper zakken, dikke plons vruchtwater en krachtigere weeen. Man geroepen en vk gebeld. 4.50 4 á 5 cm ontsluiting, weeen waren prima te doen. 6.00 wordt zwaarder, paar keer douchen 7.00 zwaar! Douchen lukt niet meer, staan en zitten is geen succes, weeen zijn erg heftig en had 't gevoel niet lang vol te houden. Helaas maar 7 cm. Deze komende uren waren een ramp! 8.45 kraamzorg gebeld, arriveert half uur later volgens mij. 10.30 eindelijk volledige ontsluiting! Maar geen persweeen. 11.55 verdoven + knip 12.00 met wat flink geduw, getrek en gesjor en met m'n laatste kracht, is ze er!
2de duurde hier veel langer! Bij daniel al vrij snel ks gehad omdat hij niet verder wilde indalen en weeën ook niet genoeg deden. Daarbij had hij in het vruchtwater gepoept. (2.10 vliezen gebroken, 11.44geboren) Bij lydia begon het vrijdagmiddag 13.00 met weeën, maar tot za/zonacht 1.00 had het niks gedaan, daarna zette het pas goed door en is ze om 7.55 geboren. Had om 7u 5cm toen hebben ze mn vliezen gebroken en toen ging het ineens heel snel! 2de duurde dus wel langer als je voorweeën meerekent, maar vond het wel fijner dan bij daniel
Ik vond bij de tweede bevalling vooral fijn (en tegelijkertijd ook weer niet) dat ik wist wat er ging komen. Ik wist tijdens de eerste uren weeen helaas dat het nog veel erger zou worden voordat het over was, maar wist ook dat zodra ik persweeen zou krijgen de ontsluitingsweeen over zouden zijn....heerlijk! En persen is bij mij beide keren echt heel snel gegaan en dan is het ook echt voorbij en heb je je beebje! Enige nadeel van de 2de: Naweeen.....vreselijk! Heb echt wel een aantal dagen aan de paracetamol gezeten...rotgevoel.
Ik heb op geen verschil gestemd omdat ze qua tijdsduur ongeveer hetzelfde waren. Vanaf eerste wee tot einde was de eerste 12 uur en de tweede 10 uur. Bevalling 1 moest de vk op 8cm de vliezen breken, bij de tweede begon de bevalling met gebroken vliezen. Hierdoor vond ik de weeën veeeel scherper en pijnlijker, ik hoop dat als ik ooit nog een derde krijg, de vliezen weer zo lang gesloten blijven. Vond dit nogal een verschil! Dat was bij bevalling twee dus NIET gemakkelijker. 2e was ook bij mij een sterrenkijker. 1e 20 minuten persen, 2e 16 minuten. 1e een beetje gescheurd, 2e helemaal niet. 1e nauwelijks bloed verloren, 2e heel veel, moest eigenlijk naar het ziekenhuis (maar wou niet). Er zijn dus zeker verschillen bij mijn twee bevallingen, maar ergens ook weer behoorlijk vergelijkbaar. En nee helaas, de tweede deed weer net zo zeer als de eerste!!
Hier was 2de veeeeel makkelijker en vooral sneller! 1ste was 2dgn vruchtwater verlies en 2de dag nacht brak t door. Half 3 nacht weeen begonnen en ( donderdag op vrijdag) en vrijdag avond 18u geboren na een 50 min proberen 2de werd ik ingeleid met 38+5 wk en 8u opgenomen, 9u vliezen gebroken, half 10 aan weeenopwekkers en half 2 in de middag na 3x persen binnen half uur zoontje geboren Kon gelijk plassen zonder brandgevoel, volgende dag al grote boodschap op wc en kon gewoon normaal lopen( down under was niet zo erg gevoelig) Bij de 1ste had ik aambeien, kon 2 weken lopen alsof ik een luier droeg, kon niet plassen vd branderigheid, poepen was na een week pas etc... Ja ik ben blij en veeeel betere ervaring hihihihi
1e duurde lang (officieel 8 uur, maar had daarvoor al 36 uur weeen om de 10 minuten, en een uur persen en een knip) 2e ging ineens supersnel (3,5 uur, 3 persweeen) 3e was er voordat we er erg in hadden (1,5 uur en 1 perswee) Moet wel zeggen dat ze qua gewicht ook van zwaar naar licht gingen dus dat heeft denk ik ook wel meegespeeld
Mijn 2de bevalling is er eentje die iedere vrouw zou willen denk ik in 1 uur en 40 min kwam onze 2de ter wereld! een turbo dus Ik begon met wat buik krampen , kreeg toen wat meer buikpijn wat dus weeen bleken en in het ziekenhuis stonden mijn vliezen op springen en toen ze die hadden door geprikt had ik volledige ontsluiting. Ik kon dus gelijk persen en binnen 15 min lag hij in mijn armen. Ik ben dus als de dood dat mijn 3de bevalling uuuuuuuren gaat duren ben nu wel verwend natuurlijk na zo een makkelijke en snelle bevalling. Maar goed we zien het wel de eerste was ook vrij snel ( 6 uurtjes)
1e bevalling: ontsluiting schoot niet op. 19 uur bezig geweest + pethidine prik + ruggenprik - 5 kwartier persweeen + knip 2e bevalling: ingeleid met gel (infuus was niet nodig ) : 3,5 uur tot volledige ontsluiting (wel pethidine prik nodig gehad voor ontspanning ---> toen pas zette de ontsluiting door) 4 minuten geperst - ze was echt niet te houden. Voor mij was de 2e bevalling héérlijk... maar de oudste ademde zelf niet - en moest op gang geholpen worden. De 2e huilde gelijk! En dat gevoel, is zo intens... ik was zó bang voor wéér het wachten op het huiltje- die angst... En bij de oudste heb ik geen persweeen gehad en bij de jongste wel super!
Hier was de tweede wel makkelijker, maar de eerste was ook makkelijk. Beide keren deden de ontsluitingsweeën helemaal geen pijn. Alleen het persen was pijnlijk. De eerste keer duurde dat 5 kwartier, dus dat was best lang en de tweede keer duurde het maar 5 seconde. Ik heb toen ook niet echt het gevoel gehad dat ik echt bevallen ben . Eerste keer had ik een kleine knip en een paar hechtingen en de tweede keer een kleine scheur (ging veel te snel om te knippen ) en een paar hechtingen.
Niet makkelijker, maar wel veel sneller. 1e bevalling ingeleid dmv gel en oxytocine via infuus. 24,5 uur over gedaan. 2e bevalling ingeleid met cytotec. Kleine 6 uur over gedaan. Was wat mij betreft een superbevalling.. uitgezonderd van het feit dat we daarna uiteraard met lege handen naar huis moesten. Zeker wel een grote tijdwinst.. Vraag me nu al af hoe een 3e bevalling zou gaan hier.
Desiree: ik hoop dat de 3de bevalling ooit ook een mooie ervaring wordt, en dat er dan een heel mooi huilend kindje op je buik wordt gelegd. all: een snelle bevalling was heerlijk, maar zoals al wordt beschreven, de naweeen vond ik een ellende. Zo veel pijn terwijl je ukkie al heerlijk in het wiegje lag te slapen
Ik heb mazzel gehad met twee relatief makkelijke bevallingen. De eerste begon met wat gerommel wat niet pijnlijk was. Pas na het breken van de vliezen had ik pijn bij de weeen maar toen ging het ook erg snel. In een uurtje van 5 naar 10 cm. En met 20 min. persen is mijn zoontje geboren. De hele bevalling duurde van begin tot eind een uurtje of vier. Bij de tweede weer datzelfde niet-pijnlijke gerommel. Dit keer heb ik dat gered tot 9 cm (ik was zelf heel verbaasd dat ik al zover was) toen zijn de vliezen gebroken en kreeg ik meteen een perswee. De kleine meid is met 2 perween geboren. De tweede bevalling duurde krap twee uur. Bij de eerste had ik een paar hechtingen, bij de tweede niet.
Hmm ja en nee eigenlijk. 1e bevalling duurde van begin tot eind 4 uur, waarvan 50 min persen. Klein beetje ingescheurd dus een paar hechtingen. Ik vond het een hele fijne, vrij pijnloze bevalling. 2e bevalling duurde van begin tot eind 1 uur en 50 min, waarvan 1 min persen. Niet ingescheurd, en geen hechtingen. Ik vond de 2e veel pittiger, was heftig juist omdat het zo'n snelle bevalling was, maar ik had bij de 2e geen hechtingen, dus ik was veel sneller hersteld dan bij de 1e. Al vond ik het bij de 2e bevalling wel fijner dat ik al een beetje wist wat er zou gaan gebeuren omdat ik het al een keer eerder mee had gemaakt.
Ik heb niet gestemd omdat ik het antwoord niet weet Ik heb 2 uitstekende bevallingen gehad, laat dat voorop staan. Bij de eerste heb ik 10 uur ontsluitingsweeën gehad en daarna 1,5 uur persen. Vooral het persen vond ik echt pittig. Bij de tweede heb ik minder lang ontstluitingsweeën gehad en het persen duurde zó kort dat ik dat niet eens meetel Maar die ontsluitingsweeën waren bij de tweede wel heftiger (omdat het zo snel ging) Dus welke makkelijker was... Mja, zou toch de 2e zeggen denk ik
Hier inderdaad de 2de makkelijker. Bij de eerste werd ik met 38+5 ingeleid wegens schommelende suikers. Bij aankomst in het ziekenhuis bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben. Wat ik niet eens gemerkt heb! Dit was om 8:00 's morgens en hebben dan ook direct vliezen gebroken en infuus aangebracht. Om 15:00 uur had ik volledige ontsluiting en om 15:30 mocht ik gaan persen. Om 15:55 was onze kleine man er. De tweede zou weer ingeleid worden. Dit keer bij 37 weken, maar de kleine melde zich al een dag eerder. S morgens om 5:30 braken mijn vliezen, om 6:00 eerste lichte wee die om 8:00 wel heeeel duidelijk aanwezig waren. Om 8:15 begonnen persweeën na 3x persen was onze kleine meid er om 8:55.
eerste bevalling 23.00 vliezen gebroken 1.00 weeen begonnen 7.15 beginnen met persen 8.39 zoontje geboren. heb lang moeten persen en uiteindelijk gescheurd en een knip gekregen, heb overigens zelf niet door gehad dat ik al zo lang bezig was (dacht zelf aan een kwartiertje ongeveer ) bij de tweede: 1.00 weeen begonnen 4.55 begonnen met persen 5.03 zoontje geboren ging een stuk sneller, veel korter hoeven persen, zou zonder scheuren gaan lukken, maar bij laatste pers toen ie eruit kwam, zat zijn handje naast zijn hoofdje waardoor ik toch nog alle kanten ben uitgescheurd helaas... hopelijk volgende en laatste keer toch nog zonder scheuren bevallen (wil ik heel graag!!)